Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nancy1983 schreef:Ik heb toevallig onlangs voor deze beslissing gestaan.
Mijn paard had ernstige artrose is de hals, niks meer aan te doen en veel pijn voor paard (was pas 9)
Ik was verzekerd bij Hippo Zorg.
Ik heb mijn paard aan hen terugverkocht. Was allemaal heel netjes, mocht zelf kiezen voor een spuitje, of naar de slager.
Misschien voor veel mensen moeilijk maar ik heb voor slacht gekozen, vanwege persoonlijke ervaringen. Heb paarden gezien die wel 10 min. tegen spuitje vechten en dan worden ze opgehald en in een vrachtwagen gelegd, bah. Bij de slager is het 1 pen door het hoofd en weg zijn ze.
De verzekering heeft een bedrijf die dat voor je regelt, ik mocht zelfs mee naar slachthuis om er tot einde bij te blijven. Gaat heel netjes vanaf stal op een vracht wagen met stro en eten, heel vriendelijke man, en echt een paardwaardig afscheid.
Ik weet dat sommige mensen misschien een andere mening hierover zullen hebben, maar ik heb hier echt een heel goed gevoel aan over gehouden. Ik hoop dat iedreen respect hiervoor heeft

Needje schreef:Kroon heeft mijn oude merrie ook begeleid.
Mijn kennis heeft haar naar van Veen gebracht en daar gewacht tot het klaar was. En de staart mee terug genomen.
Verder dat gezeur over doorverkopen. Er zijn ook verhalen bekend van eigenaren die hun afgekeurde paard doorverkopen. Ook al is het als recreatiepaard.
Needje schreef:Verder dat gezeur over doorverkopen. Er zijn ook verhalen bekend van eigenaren die hun afgekeurde paard doorverkopen. Ook al is het als recreatiepaard.

C_arola schreef:ik zou dat doen met verzekering. Vind de kosten erg op kunnen lopen
C_arola schreef:ik heb een verzekering gezien, alle kosten behalve osteopaat enz voor 50,- per maand incl crematie
Arnyek schreef:Ook ik heb super goede ervaringen met de familie Kroon en slagerij v/d Veen (en HippoZorg).
Mijn paard is enkele dagen voordat hij werd afgemaakt opgehaald met een erg nette vrachtwagen (door zoon Kroon), vers schoon stro en hooi op de wagen, nette tussenschotten.
C_arola schreef:[quote
@C_arola:inderdaad,maar het gaat er ook over of je een keus hebt als het paard door de verzekering overgenomen word,oftewel of je zelf nog kan beslissen of het geslacht/ingeslapen moet worden en of je het terug kan kopen.
zoals ik al eens aangegeven heb in een ander topic heb ik paarden gekend die door de verzekering door verkocht werden aan de manege om de hoek.de verzekering zei ook letterlijk: als het paard er goed uitziet en niet duidelijk mankt(cq op 3 benen loopt) dan wordt het dier niet geslacht.
dus nee,nooit of te nimmer dat ik mijn afgekeurde paard aan de verzekering mee geef.hoewel ik wel vertrouwen heb in de verzekering die ik nu heb.
ze zijn ook niet moeilijk met uitkeren als het paard afgekeurd(kan) word(en).
[/quote]saroanda schreef:@Tinkey12: bedankt voor de uitleg, ik snap het nu
Mjay schreef:Het is voor mij ook niet het idee dat ik slachten niet wil maar ik wil gewoon niet dat mijn paard opgegeten wordt of door het hondenvoer gaat dat heeft ie niet verdient.............
C_arola schreef:je kan ook kiezen voor crematie
Bitchy schreef:Mijn paarden zijn niet verzekerd, dus ik beslis lekker zelf.
IKbenEllen schreef:C_arola schreef:je kan ook kiezen voor crematie
Heb je het nu over crematie of over verbranden door destructor, want daar zit een groot prijsverschil in...