Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:34

Die van mij heeft toen ik hem kocht een paar jaar in de verzekering gezeten. Ik had nog 100€ op mijn rekening staat toen ik hem kocht (ouders betalen de stalling zolang ik studeer als ik zelf had laten zien te sparen voor een paard, was toen 17). Dan is een verzekering wel fijn, zeker met onverwachte kosten. Maar het is wel ieder jaar 350€, heb inmiddels weer een spaarpotje voor DA kosten dus verzekering opgezegd. Als hij morgen dood neervalt heb ik geen paard meer en ook niet genoeg om een nieuwe leuke te kopen maar met de verzekering had ik ook maar geld gehad voor een half nieuw paard.
Dan spaar ik wel weer en koop ik wel een paard als ik afgestudeerd ben.
Zou mijn paard nooit laten ophalen door de verzekering, gewoon een spuitje of slacht en er zelf bij zijn (of iemand die ik goed ken en dat voor mij wil doen).

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:34

Nancy1983 schreef:
Ik heb toevallig onlangs voor deze beslissing gestaan.

Mijn paard had ernstige artrose is de hals, niks meer aan te doen en veel pijn voor paard (was pas 9)
Ik was verzekerd bij Hippo Zorg.

Ik heb mijn paard aan hen terugverkocht. Was allemaal heel netjes, mocht zelf kiezen voor een spuitje, of naar de slager.

Misschien voor veel mensen moeilijk maar ik heb voor slacht gekozen, vanwege persoonlijke ervaringen. Heb paarden gezien die wel 10 min. tegen spuitje vechten en dan worden ze opgehald en in een vrachtwagen gelegd, bah. Bij de slager is het 1 pen door het hoofd en weg zijn ze.

De verzekering heeft een bedrijf die dat voor je regelt, ik mocht zelfs mee naar slachthuis om er tot einde bij te blijven. Gaat heel netjes vanaf stal op een vracht wagen met stro en eten, heel vriendelijke man, en echt een paardwaardig afscheid.

Ik weet dat sommige mensen misschien een andere mening hierover zullen hebben, maar ik heb hier echt een heel goed gevoel aan over gehouden. Ik hoop dat iedreen respect hiervoor heeft

respect is er zeer zeker want je hebt met je hart gehandeld Knipoog
heel respectvol tegenover het paard OK dan!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:48

Ik heb 2 keer een paard over moeten laten nemen door de verzekering, het is al jaren geleden en toen wisten we niet dat je een paard kon overkopen van de verzekering....
Beide paarden hadden hoefkatrolontsteking en zijn doorverkocht op een paardenmarkt.
Wij waren in de veronderstelling dat ze afgemaakt werden, maar dat was dus niet het geval...
De verzekering heeft dit wel (na de tijd) aangegeven dat ze dat hadden gedaan.
Ik heb nog steeds de zelfde verzekering, omdat ze niet moeilijk doen over wanneer je een paard in wil laten slapen. Ik heb verhalen gehoord dat je de verzekering eerst toestemming moet vragen om je paard in te laten slapen, anders krijg je het niet uitbetaald. Bij deze is een veeartsenverklaring na de tijd genoeg... Dit heb ik ondertussen nl, jammer genoeg, weer mee mogen maken Verdrietig

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:55

Needje schreef:
Kroon heeft mijn oude merrie ook begeleid.
Mijn kennis heeft haar naar van Veen gebracht en daar gewacht tot het klaar was. En de staart mee terug genomen.
Verder dat gezeur over doorverkopen. Er zijn ook verhalen bekend van eigenaren die hun afgekeurde paard doorverkopen. Ook al is het als recreatiepaard.

Vind ik geen vergelijking, als ik mijn paard in laat nemen om af te laten maken vind ik het niet meer dan normaal dat het dier ook daadwerkelijk afgemaakt wordt en niet dat een slager het doorsluist en dat je zo'n dier tegen komt op een markt oid

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:02

Needje schreef:
Verder dat gezeur over doorverkopen. Er zijn ook verhalen bekend van eigenaren die hun afgekeurde paard doorverkopen. Ook al is het als recreatiepaard.

Verschil is dan dat je weet waar je paard is. Bovendien hangt het van de voorwaarde van je verzekering af of je wel of niet mag. Maar als de verzekering hem doorverkoopt terwijl jij denkt dat het paard dood is vind ik dat een ander verhaal..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:21

@Tinkey12: bedankt voor de uitleg, ik snap het nu Haha!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:29

[quote
@C_arola:inderdaad,maar het gaat er ook over of je een keus hebt als het paard door de verzekering overgenomen word,oftewel of je zelf nog kan beslissen of het geslacht/ingeslapen moet worden en of je het terug kan kopen.

zoals ik al eens aangegeven heb in een ander topic heb ik paarden gekend die door de verzekering door verkocht werden aan de manege om de hoek.de verzekering zei ook letterlijk: als het paard er goed uitziet en niet duidelijk mankt(cq op 3 benen loopt) dan wordt het dier niet geslacht.

dus nee,nooit of te nimmer dat ik mijn afgekeurde paard aan de verzekering mee geef.hoewel ik wel vertrouwen heb in de verzekering die ik nu heb.
ze zijn ook niet moeilijk met uitkeren als het paard afgekeurd(kan) word(en).[/quote]

sorry dat ik zo fel reageerde over de discussie wel niet slachten/inslapen. Word een beetje gek van die discussies vandaar Bloos

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:41

Mijn paarden zijn niet verzekerd vind het niet nodig als ze wat krijgen is het geld er heel simpel en ik zou hem nooit van mn leven meegeven ik breng hem zelf wel naar de slacht of DA zonder tussenpersoon

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:42

ik zou dat doen met verzekering. Vind de kosten erg op kunnen lopen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:44

C_arola schreef:
ik zou dat doen met verzekering. Vind de kosten erg op kunnen lopen

Als je tegen ziektekosten gaat verzekeren loopt de premie ook enorm op daar komt bij dat daar ook nog eens een hoop haken en ogen aan zitten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:44

ik heb een verzekering gezien, alle kosten behalve osteopaat enz voor 50,- per maand incl crematie

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:07

C_arola schreef:
ik heb een verzekering gezien, alle kosten behalve osteopaat enz voor 50,- per maand incl crematie

welke verzekering is dat dan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:09

bij ifo op internet

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:18

Ook ik heb super goede ervaringen met de familie Kroon en slagerij v/d Veen (en HippoZorg).
Mijn paard is enkele dagen voordat hij werd afgemaakt opgehaald met een erg nette vrachtwagen (door zoon Kroon), vers schoon stro en hooi op de wagen, nette tussenschotten. Toen zei ik nog tegen mijn vriend, we moeten vrijdag geen schaar vergeten voor zijn staart.
Die vrijdagochtend in alle vroegte naar v/d Veen gereden, paard stond op een nette trailer met lekker hooi.
Paard was gebracht door vader Kroon, die zijn staart (uit zichzelf) had ingevlochten en voor mij een schaar had meegebracht.
Het is over 2 weken, 1 jaar terug en nog steeds is het moeilijk, maar het is absoluut de beste keus voor het paard geweest.
Ik heb mijn paard dus wel overgedragen en ben zelf naar het daadwerkelijk slachten geweest. Moeilijk, maar ik weet wel hoe alles tot op het eind is gegaan. (Bewuste keus slacht ipv inslapen ivm slechte ervaringen)

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:26

Arnyek schreef:
Ook ik heb super goede ervaringen met de familie Kroon en slagerij v/d Veen (en HippoZorg).
Mijn paard is enkele dagen voordat hij werd afgemaakt opgehaald met een erg nette vrachtwagen (door zoon Kroon), vers schoon stro en hooi op de wagen, nette tussenschotten.

Ik heb ook hele goede ervaringen met deze slagerij, alles wordt keurig netjes en rustig met respect voor mens en dier geregeld.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:37

C_arola schreef:
[quote
@C_arola:inderdaad,maar het gaat er ook over of je een keus hebt als het paard door de verzekering overgenomen word,oftewel of je zelf nog kan beslissen of het geslacht/ingeslapen moet worden en of je het terug kan kopen.

zoals ik al eens aangegeven heb in een ander topic heb ik paarden gekend die door de verzekering door verkocht werden aan de manege om de hoek.de verzekering zei ook letterlijk: als het paard er goed uitziet en niet duidelijk mankt(cq op 3 benen loopt) dan wordt het dier niet geslacht.

dus nee,nooit of te nimmer dat ik mijn afgekeurde paard aan de verzekering mee geef.hoewel ik wel vertrouwen heb in de verzekering die ik nu heb.
ze zijn ook niet moeilijk met uitkeren als het paard afgekeurd(kan) word(en).

sorry dat ik zo fel reageerde over de discussie wel niet slachten/inslapen. Word een beetje gek van die discussies vandaar Bloos[/quote]

no problem:) ieder zijn mening toch?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:12

Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:28

saroanda schreef:
@Tinkey12: bedankt voor de uitleg, ik snap het nu Haha!

Asjeblieft Knipoog

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:31

Het is voor mij ook niet het idee dat ik slachten niet wil maar ik wil gewoon niet dat mijn paard opgegeten wordt of door het hondenvoer gaat dat heeft ie niet verdient.............

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:48

Mjay schreef:
Het is voor mij ook niet het idee dat ik slachten niet wil maar ik wil gewoon niet dat mijn paard opgegeten wordt of door het hondenvoer gaat dat heeft ie niet verdient.............

Maar dit hoeft ook helemaal niet,als jij je verzekering goed uitkiest kun je zelf bepalen wat er uiteindelijk met je paard gebeurt.
Dus als je je paardje in wil laten slapen of wil laten slachten voor destructie kan dat als je de mogelijkheid hebt om je paard na afkeuren terug te kopen Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:18

je kan ook kiezen voor crematie

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:29

C_arola schreef:

Heb je het nu over crematie of over verbranden door destructor, want daar zit een groot prijsverschil in...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:29

Bitchy schreef:
Mijn paarden zijn niet verzekerd, dus ik beslis lekker zelf.

Mijn paarden zijn wel verzekerd, en ik beslis ook lekker zelf Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:30

IKbenEllen schreef:
C_arola schreef:

Heb je het nu over crematie of over verbranden door destructor, want daar zit een groot prijsverschil in...

ik ken alleen crematie (zoals bij mensen) sinds 2004 toegestaan in nederland.
Wat is verbranden door destructor??

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:38

Ook crematie, maar dan niet apart Knipoog
En as/resten kunnen hergebruikt worden.

Vernietiging bij destructor kost paar 10tjes, crematie gaat meer richting 1000,-