Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Even wat feiten op een rijtje, omdat ik een afgekeurd paard bezit weet ik uit ervaring van de hoed en de rand.
A. een verzekering keurt je paard NOOIT af alleen op basis van het feit dat jij je paard niet verkocht krijgt door een positieve buigproef. Heb ik al eens expliciet nagevraagd en dan heb je dus gewoon pech.
B. Als je paard wel echt afgekeurd wordt voor de sport, teken je een verklaring dat je het betrokken paard ALTIJD in eigen bezit houdt. Alleen verkoop aan het abattoir is toegestaan. Weggeven is dus ook NIET aan de orde. Tevens teken je er voor dat het paard NOOIT meer op wedstrijden wordt uitgebracht.
C. Je krijgt geen A in het paspoort.
D. Kortom, in de praktijk zou het misschien wel mogelijk zijn om met een afgekeurd paard te starten, maar als de verzekering erachter komt (en dat is een kwestie van levensnrs. naast elkaar leggentussen verzekering en KNHS), zul je zeker het bedrag terug moeten betalen en wsch zul je nooit meer ergens geaccepteerd worden omdat je fraudeert.
Zoals ik het hier lees, zal dit paard niet afgekeurd worden voor de sport en zit je gewoon opgescheept met een paard dat onverkoopbaar is vanwege een positieve buigproef.
Paard mag dus nog steeds op wedstrijden uitgebracht worden.