Bonita_Bon schreef:Bijna iedereen is ervan oveetuigt dat paarden wel kunnen missen (mensen) maar is dat niet weer het toeschuiven van menselijke emoties naar een dier wat 'dierlijke' emoties heeft (alles om te overleven)...? Ik zie mijn paard ook wel eens denken 'als ze even niet kijkt, steek ik zo mijn neus in die voerton en gooi ik hem omver (wat hij altijd doet!) maar een paard KAN zo helemaal niet redeneren. Net als de misvattingen betreffende honden en 'schuldig kijken' dat schijnt ook achterhaalt te zijn, honden schijnen dat helemaal niet te 'kunnen'.
In mijn gedachten hebben mijn paarden allerlei complexe gedachten en zie ik al denkwolkjes boven hun hoofdjes hangen, maar mijn gezonde verstand verteld mij dat dat toch echt niet kan. Oftewel; geeeen idee
Mijn hond had een keer de onderleggers onder de plantenpotten vandaan gehaald en kappot gemaakt, ik kwam de kamer binnen en de hond rende naar zijn mand en keek mij heel onschuldig aan, hij wist dus dat hij iets verkeerd had gedaan... Of is dat ook instinct?