Mensen die in klasse blijven hangen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Re: Mensen die in klasse blijven hangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:09

asjemenou schreef:
Ufsan schreef:
Als ikzelf bijna de punten heb voor de volgende klasse ga ik de oefeningen al vaak
meepakken en de proeven thuis oefenen.
Als het paard er nog niet klaar voor is ga ik thuis verder trainen en heel af en toe eens een wedstrijd,
Tot de 20+ punten doorrijden vind ik ook niet echt nodig.

Dat is laat.
Ik probeer 2 klasses vooruit te oefenen.

Waarom zou dat te laat zijn?
Tis maar net hoe snel je paard die oefeningen oppakt.
En als je paard steeds fijner voor elkaar is, komen die oefeningen vanzelf.
En als je L2 gaat starten en het achterwaarts zit er nog niet bevestigd in, dan zijn er nog genoeg onderdelen om die 5 te compenseren.

Ik oefen niet zover vooruit, ben vooral bezig met hier en nu. Haha!
Maar haal toch makkelijk de prijzen en punten bij elkaar.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:11

Ieder zijn manier.
Ik doe er liever wat langer over zodat het goed bevestigd is. Moet er niet aan denken om bv een travers er in 3 weken op te zetten, doe er liever een paar maanden over.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:15

asjemenou schreef:
En is dat niet toevallig omdat hij netjes kan rondsturen, en zijn paard goed kan springen?
Dan is het toch niet meer dan verdiend?

nee je begrijpt het niet denk ik..
zijn paard loopt de 90cm elk weekend..elk weekend!
een meisje heeft er 110cm mee gesprongen ,en heeft dat gewonnen.
waarom blijft hij dan de 90cm rijden??!!
de rest van zijn paarden rijd hij ook 1.10 ..
ik kan ook elk weekend 50cm gaan rijden met mijn paard,zou ik ook altijd winnen hoor!!
Laatst bijgewerkt door DevilsFriend op 07-08-08 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:16

Dan klopt jullie systeem gewoon niet Knipoog

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:17

Je mag niet meer dan 30 winstpunten halen, en tot die tijd mag je in een klasse blijven rijden.
Ik zie het punt niet zo, je hebt altijd ruiters die goed rijden en een klasse verder uitrijden. Ik geef ze geen ongelijk, het is leuk om prijzen te winnen en voor een combinatie prettig om het niveau wat ze rijden goed bevestigd te zien.
En combinaties die iets minder goed zijn, hebben er toch niets mee te lijden? Als de ene goede uiteindelijk toch overgaat, komt er echt wel weer een andere goede voor terug.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:13

asjemenou schreef:
Ieder zijn manier.
Ik doe er liever wat langer over zodat het goed bevestigd is. Moet er niet aan denken om bv een travers er in 3 weken op te zetten, doe er liever een paar maanden over.

Ik doe rustig een seizoen over een klasse.
Dus als ik 1 klasse vooruit werk, heb ik nog minstens 4 maanden de tijd. Haha!

Tis maar net hoeveel haast je hebt met de klasses en hoeveel wedstrijden je rijdt.

Maaruh ieder zijn manier. Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:37

Ik werk geen klasses vooruit. Zet rustig bij een B-paard de achterhand even naar binnen of de schoudervoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:22

Ik vind het nogal een vooroordeel. Wie zegt dat die mensen in die klasse blijven hangen alleen voor de prijzen? Zo rijk wordt je er echt niet van nadat je het inschrijfgeld weer eraf trekt. En op sommige plaatsen krijg je alleen een lintje....
Ik heb zelf het B helemaal uitgereden totdat ik met 15 over MOEST. Ik was erg onzeker en durfde niet over, ook al haalde ik 2 wp per proef.
In het L1 hetzelfde verhaal. Toen ik de 15 had bereikt en over moest ben ik gestopt met wedstrijden. Wederom hier 2 wp per proef maar ik vond mezelf absoluut niet klaar voor het L2.

Ik heb een half jaar geen wedstrijden gereden en ben per toeval toch L2 gestart omdat mijn andere L2 paard op de wedstrijdmorgen ziek op stal stond. Meteen weer 2 wp voor de eerste proef.
Pas vanaf het L2 ben ik vervroegd overgestapt. Ik geloof dat ik met 8 wp over ben gegaan naar het M1. Ik voelde me vertrouwd genoeg en had geen zin om die klasse uit te rijden.

Dus niet te snel oordelen waarom mensen door rijden in een klasse. Jaloers zijn heeft geen zin.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:21

Marliesje schreef:
asjemenou schreef:
Ieder zijn manier.

Ik doe rustig een seizoen over een klasse.
Dus als ik 1 klasse vooruit werk, heb ik nog minstens 4 maanden de tijd. Haha!

Tis maar net hoeveel haast je hebt met de klasses en hoeveel wedstrijden je rijdt.

Maaruh ieder zijn manier. Haha!

Maar dat noem ik dus ook rustig aan, en niet net voordat je over moet even een nieuwe oefening erop zetten Knipoog
Ik doe ook altijd 1 klasse per seizoen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:22

DendroFleur schreef:
Ik werk geen klasses vooruit. Zet rustig bij een B-paard de achterhand even naar binnen of de schoudervoor.

Dan rij je dus ook vooruit.
Ik ken genoeg mensen die eerst 25 wp in de L2 halen, en dan nog aan de schouderbinnenwaards moeten beginnen. (die dus ook nog nooit bewust de schouder een beetje hebben begrenst ofzo)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:24

asjemenou schreef:
Maar dat noem ik dus ook rustig aan, en niet net voordat je over moet even een nieuwe oefening erop zetten Knipoog
Ik doe ook altijd 1 klasse per seizoen.

Je hoopt 1 klasse per seizoen te doen Knipoog . Lijkt me dat dat niet te plannen is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:26

Ik bedoelde dat ik met al mijn paarden altijd 1 klasse per seizoen heb gereden. En ik hoop dat te blijven voortzetten.
Zo beter? Lachen

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:38

Je weet nooit of ze het alleen maar voor de prijzen doen. Als je weet dat ze dat doen dan geef ik je gelijk!.
Maar je kunt niet voor niets tot de 30 winstpunten blijven in de klasses, dus waarom zou je gelijk over moeten als je aan de 10 wp bent. Als je er nog niet helemaal klaar voor bent begrijp ik het.. Anders hadden ze dat ook wel veranderd.. Ik heb nu ook 9 winstpunten, en ik doe het ook allemaal rustig aan, en ga pas over als het allemaal lekker loopt in de L1 thuis.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 06:57

waarom is t prijzen weghalen, als je je punten makkelijk bij elkaar sprokkend moet je toch een keer over.
misschien is de ruiter en/of paard nog helemaal niet klaar voor de hogere klasse.
bv je rijdt L springen kan daar super mee draaien, waarom moet je dan over naar t M zonder eerst je punten op te rijden ze zijn er niet voor niks, L en M is wel ff een verschil hoor, als de ruiter het niet aan kan of nog niet mag ie toch wel blivjen.
en ze hebben niet voor niks het limiet van punten verhoogd van 20 naar 30 en daarna 40, omdat er vele ruiters overgaan die er nog neit klaar voor zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:50

Ik ken ook een meisje die al een hele tijd in de B zit, die heeft ook allang haar punten al. (zo werd ze vorige maand bvb 2 x 1e met 214 en 217). Waarom zij niet overgaat weet ik niet (ga ik ook niet over oordelen), misschien is haar paardje er nog niet klaar voor ofzo, geen idee.

Ik ga zelf eigenlijk altijd met ongeveer 15 winstpunten over. Ligt eraan of mijn pony toe is aan een volgende klasse.

juudje84: mag je nu door tot de 40 winstpunten?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:57

Kit_for_ever schreef:
Tegen sommige mensen valt idd écht niet te rijden, en soms is het bij voorbaat al verloren zaak om alleen al een poging te doen om diegene eraf te rijden. Deal with it.

Kijk en da's nou zo'n instelling waarmee het nooit lukt.

Toen ik pas begon met mijn pony dachtk eerst altijd van "dat lukt me nooit!" en daarna dachtk "wacht maar, ooit lukt het!" en reken maar dat het lukte Knipoog Op het einde van mijn pony periode was ik degene waarvoor ze streefden om me er af te rijden. Terwijl ik het met een gewoon pony'tje met een "goedkoop" VZ-zadeltje. En toch waren er mensen met heule dure dieren waarvan je, als ze de ring in komen, al denkt van "tja, da's gewonnen nog voor ze de proef gereden heeft".

Instelling bijstellen en het lukt Knipoog

Met mijn merrie heb ik ook heel lang in die B gezeten. Omdat ze nog niet klaar voelde, het moment dat ze klaar voelde ben ik over gegaan. Is toch mijn goed recht? Net zoals het jouw goed recht is. Lachen Jouw verlies komt omdat je minder goed rijd dan die persoon, niet omdat die persoon in de klasse blijft hangen. Ook eens naar jezelf durven kijken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:01

Het meeste is al zo'n beetje gezegd denk ik.

Wat ik nog mis is het feit dat er ook ruiters zijn die dermate ambitieus zijn dat ze geen genoegen kunnen nemen met het rijden alleen maar voor winstpunten.
Wanneer je namelijk wilt testen of je paard geschikt is om mee te draaien later in de lichte tour of zelfs nog hoger, zal je in de basissport toch echt steeds bovenin moeten zitten en goed moeten presteren op kampioenschappen. Een middelmatige in de basissport gaat ook geen hoge ogen gooien daarna .

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:14

Mijn paard loopt vaak nog te diep.
En ik twijfelde heel erg of ik van de B gelijk de overstap zou maken naar de L1.
Ik had 9 winstpunten dus werd tijd om er over na te gaan denken.
Gisteren had ik noord hollandse kampioenschappen en werd ik 6de en 3de van noordholland van de 33 starts en had ik 187 en 192 punten.

Toen heb ik besloten om naar het L1 te gaan ik heb pas 11 winstpunten.
Maar of ik nou ik de b de prijzen win en blijf hangen.
Of dat ik in de L een paar keer ervaring opdoe maar geen prijs win. Dat maakt toch niet zoveel uit.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:37

Aranel schreef:
Ik ken ook een meisje die al een hele tijd in de B zit, die heeft ook allang haar punten al. (zo werd ze vorige maand bvb 2 x 1e met 214 en 217). Waarom zij niet overgaat weet ik niet (ga ik ook niet over oordelen), misschien is haar paardje er nog niet klaar voor ofzo, geen idee.

Ik ga zelf eigenlijk altijd met ongeveer 15 winstpunten over. Ligt eraan of mijn pony toe is aan een volgende klasse.

juudje84: mag je nu door tot de 40 winstpunten?!

springen he :p

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:50

Ik ben tot nu toe elke keer bij 11/12 winstpunten over gegaan.
Vooral tot het L2 ging het zo gemakkelijk en ik trainde ook al een niveau hoger. In het M1 kwam ik een beetje op mijn trainingsniveau uit, moest toen beter mn best gaan doen. Toch heb ik in het M1 besloten bij 11 winstpunten over te gaan naar het M2 ookal waren we er nog niet helemaal klaar voor. De reden: mijn pony is nu 20, ik straks 18 en wil nog zo hoog mogelijk met hem komen.
Als ik jonger was geweest, als mijn pony jonger was geweest had ik sowiso in het M1 langer doorgereden. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen blijven hangen om meer bevestiging te krijgen, ritme aan te houden terwijl thuis doorgetraint wordt voor het hogere niveau of om niet te snel te gaan met jonge paarden.
En je kunt je natuurlijk altijd bedenken, nu zijn hun het met >+10 de 'ervaren' in de klasse maar op een bepaald punt ben jij dat ook welleens.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:09

Het aantal behaalde winstpunten in een klasse zegt niks over hoe die persoon er zelf voor staat. Die persoon kan ook een gevoel hebben dat er nog puntjes zijn die verbeterd moeten worden voor er in een hogere klasse gestart kan worden, ik denk niet dat je dan kan zeggen dat die persoon alleen maar alle prijzen wegkaapt. Een ruiter moet altijd afgaan op zijn eigen gevoel en het paard zijn gevoel. Want een paard moet zich ook fijn voelen bij de oefeningen net als de ruiter. Lachen

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:30

hey,
ik snap hoe je je voelt over dit onderwerp.
Het is natuurlijk stom dat mensen zolang doorrijden maar ik zat met hetzelfde probleem.
Ik heb namelijk een paard die eigenlijk altijd in de prijzen valt omdat hij zo danst.
Ik had maar 15 proefjes gereden en 30 winstpunten (iedere proef 2).
Ik kon dus eigenlijk na 10 proefjes al over.
Maar omdat mijn paard nog zo jong is wilde ik dit liever niet!
Hij was namelijk nog maar 2x op vreemd terrein geweest (andere wedstrijden waren namelijk bij ons op stal).
In mijn geval vond ik dus dat ik terrecht nog even bleef in de B...

Ik weet ook dat er mensen zijn die blijven hangen omdat ze prijzen willen halen, dit vind ik ook erg oneerlijk!

groetjes eef

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:38

Eva_Maria schreef:
hey,
Het is natuurlijk stom dat mensen zolang doorrijden maar ik zat met hetzelfde probleem.
Ik heb namelijk een paard die eigenlijk altijd in de prijzen valt omdat hij zo danst.
Hij was namelijk nog maar 2x op vreemd terrein geweest (andere wedstrijden waren namelijk bij ons op stal).

Ik weet ook dat er mensen zijn die blijven hangen omdat ze prijzen willen halen, dit vind ik ook erg oneerlijk!

groetjes eef

Waarom? Verward

Iedereen betaald startgeld en heeft recht om te winnen.
Als diegene de punten heeft gehaald, moet hij/ zij toch een keer over, en komt er wel weer andere concurrentie. Knipoog

Ik had me voorgenomen om de B uit te rijden het zijwaarts naar recht zat er niet in.
Maar er is een wonder gebeurd, na 2 daagjes "oefenen" kan Joris wijken. Vork
Nu wil het geval dat ik met 14 punten overga naar de L1.
Terwijl ik m e een goeie maand geleden had voorgenomen om de B uit te rijden. Knipoog
Het is immers ieders keus wat hij/ zij wil. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:30

Eva_Maria schreef:
hey,

groetjes eef

waarom? Mss is het wel heel erg oneerlijk om alleen maar op eigen terrein prijzen te willen rijden ipv het ook eens elders te proberen Pling

Het is heel simpel, er is een wp grens van 30, en zolang je daar niet overheen gaat mag je gewoon in een klasse starten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:46

Ik ben zo iemand die ook vaak blijft hangen in klasses en NEE niet voor de prijzen. Ik rijd nu met coriana altijd 195 + en altijd prijs, maar toch wacht ik nog ff met de L1. Dat je altijd zulke punten haalt zegt niet dat je klaar bent om over te gaan

Ook in de M1 met het paard wat al verkocht is. Laatste 3 proeven stond ik bovenaan en moest toen (nog) met 20 over. In de m2 ging het eerst voor geen meter, want hij was er gewoon niet klaar voor.

K vind het dus ook nogal een vooroordeel eerlijk gezegd!