*TIP* voor de zere BILLEN!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Re: *TIP* voor de zere BILLEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:10

miep1979 schreef:
roosje78 schreef:
Hebben ze die ook gewoon bij de Hema?!? Hm, dat ga ik van het weekend dan maar even checken.

Als het de boxers zijn die ik denk, vind ik ze dus weer niet geschikt.
Er zit wel een soort van kruis ingenaaid, krijg je ook irritatie van.
En de pijpjes lopen ook omhoog dan kies ik liever voor de langere variant Tong uitsteken

je hebt ze dus ook zonder dat irritante kruisje hihi en van een ander raar stofje..die met dat kruisje zijn geen naadloze

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:36

Oh, dat blauwe potje ga ik ook eens proberen. Ik gebruik ook meestal sudocreme, heb ik toch in huis vanwege de kinderen.
Pas had ik 2 dagen achter elkaar wedstrijd, stap ik na de 2e dag van mijn paard, zegt mijn vriendin, je bent helemaal doorgelekt.
Ik: kan niet ben niet ongesteld, mijn hele witte rijbroek zat onder het bloed. Lekker praatje. Gelukkig had ik nog een trainingsbroek bij me. Anders sta je mooi voor gek bij de prijsuitreiking.

Ik draag meestal van die dunne katoenen ondeerbroeken van de Hema, of van die mega grote katoenen sloggi's. Verder heb ik ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:42

Je hebt ook speciale wieler-onderbroeken, die zijn naadloos, net wat langer (tot halverwege je dijbeen) en soms heb je er zelfs nog met een extra 'kussen' laagje.

Voor de mensen met 'zitbeen / schaambeenproblemen': probeer anders, hoe dom het ook klinkt, een maandverband aan de buitenkant van je onderbroek te doen. Jaaaaa, ik weet het.... Maar het zorgt voor een extra dikke laag, waardoor je eens letterlijk de andere kant van 'de bescherming van maandverband' leert kennen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:33

Ik heb toch liever iets dat het voorkomt Knipoog Heb ook al verschillende onderbroeken en strings geprobeerd, maar niks helpt.. Vooral met dit warme weer rij ik steeds mijn kont weer open Clown Heb laatste zelfs een sloggie gekocht, maar nee.. Ook die hielp niet

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:35

ruiteronderbroeken dan tegen doorzitten?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:38

C_arola schreef:
ruiteronderbroeken dan tegen doorzitten?

Die nu op de markt zijn, zijn ook nog niet geschikt dus ze moeten nog ontwikkeld worden Vork
Net zoals een goede prettig zittende sport bh voor het paardrijden.

Vaak hoor je toch wel dat de prof ruiters een wielrennersbroek met zeem aan hebben Sigaar

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:17

JoJoCadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:32

nooit last van maar ik heb hele relaxte rijbroeken

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 08:38

jammer dat die broeken zo glimmen... en ze niet in meerdere kleuren komen... zou zoiets best willen proberen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:44

Glimmen valt in werkelijkheid nog wel mee. Ze hebben ook een variant met alleen clarino op de buitenkant, geen padding. Die zijn er wel in andere kleuren.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:18

Laagje maizena helpt ook bij mij.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:22

Maizena? Misschien dom om te vragen, maar: waar? meteen in je broek, of een papje van maken om later te smeren? Of tussen je onderbroek en je rijbroek? (maizena in je onderbroek lijkt me een beetje smerig)

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:04

maizena is net als talkpoeder... kan me best voorstellen dat het de billen droog houdt...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:06

Ja, maar als ik talkpoeder met een beetje water meng, gaat het niet samenklonteren, als ik bij maizena wat water doe, zou het, vooral met dit weer, gaan klonteren lijkt me. Ik heb er echter geen ervaring mee, daarom zou ik het graag willen horen van iemand die het vaker gebruikt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:08

ik gebruik al tijden sudocreme super spul tijgerbalsem is wat meer voor blauwe plekken rijdt nu met kunst lederen zitvlak

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:04

Hm, bedankt voor de tip! ik ga eens proberen Haha!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:16

Heb van het weekend de hema onderbroek geprobeerd. Hij zat op zich heel netjes, maar hij kroop toch iets in mijn billen. Misschien toch een maatje kleiner proberen.
Weet je waar ik al blij mee ben: dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:24

Nagelbijten / Gniffelen geloof me er zijn genoeg ruiters die dit probleem herkennen Tong uitsteken

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:34

komt het bij jullie ook door het zweten,
heb t soms, maar vaak wanneer het heel warm is, m'n instructrice gaf me als tip, om een beetje hooi in je broekzakje te doen, zodat dat al het vocht op kan nemen.
heb t nog niet geprobeerd. draag nu van die sloggie maxi dingen. en heb geen openrij plekken meer, had eerst de sloggie sport dat ging ook heel goed, alleen die werden nu te oud waardoor die naden gingen schuren Clown en nu was die soort niet meer te koop

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:20

Ik heb nu ook boxers aan van vijf jaar geleden die ook niet meer te koop zijn. Ben dus nu van alles aan het proberen om maar een goede vervanger te vinden. Maar het maakt ook bij mij verschil of het warmer is. Dan heb ik er ook meer last van.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:12

Ik doe gewoon 'droge' maizena, zo uit het pak. In een schaaltje en met zo'n make up padje erop deppen. Dun laagje, geneest goed. Gewoon waar je je hebt open gereden. Knipoog En dan een dagje niet rijden + nog +- 2x doen en je hebt resultaat.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:23

Ohoooh! dus maizena ná het rijden. Super, ga ik ook eens proberen!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:34

Sudocrem werkt idd ook heel goed. Ik heb het gelukkig alleen als ik met leren kont rijd, dus heb die rijbroeken de deur uit gegooit Haha!

Maar ik rijd nog altijd wel alleen maar met naadloze onderbroeken van de V&D. Ze zijn niet van katoen, maar nemen op de een of andere manier wel vocht op. En ze kruipen niet op Knipoog Ook verkrijgbaar in huidskleur voor onder de witte rijdbroek (zo kwam ik er nl achter dat ze heel fijn voor onder de rijbroek zijn Knipoog)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:12

*Koop een bontje voor over je zadel. Haha!

Zit echt HEERLIJK.
Je hebt ze ook met Gel.
Maar vind een bondje mooier en lekkerder zitten Haha!

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:22

Huid-FIX te koop bij een goede ruiterspeciaalzaak!

Het voelt de eerste keer heel vies (niet als je eenmaal in het zadel zit), maar het werkt echt super ook bij lange ritten ! OK dan!
Echt een aanrader voor wie al van alles geprobeerd heeft .