proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Re: proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:41

caroline78 schreef:
Ik vind die proef goed te doen. beter dan die andere proef waar je helemaal dizzy van wordt van alle voltes Haha!

Hoooh ja precies. Wat een berg voltes zitten in proef 3!

Loi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:44

Nee, ik vind het echt een hele makkelijke proef eigenlijk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:47

Vond proef toch echt wel makkelijk hoor. Heb gister 3 en 4 gereden, 3 moet je toch veel meer na gaan denken met al ide voltes, waar je bijna duizelig van wordt Tong uitsteken

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:49

vind t wel een lekkere proef mn paard heeft ook geen tijd om zich ergens anders op te concentreren nee hoor vind hem gewoon goed dit is gewoon basis werk

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:55

Heb over 2 weken proef 3 & 4, maar vind ze goed te doen hoor Lachen

Flamepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:58

Ik weet niet of het proef 4 is
maar ik moet zondag een proef en
ik vond dat halve volte c en dan meteen
een hele volte dr achteraan wel lastig haha
dat hebben ze me wel 1x even moeten uitleggen
maar nu vind ik het gewoon een duidelijke proef Lachen

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:38

na dat is proef 3 c-x halve volte links van x tot x paard de hals laten strekken;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:47

Ja, en dan dáár weer achteraan: X-C teugels op maat maken.... pfooeee.....
Nee, doe mij proef 4 maar... komt mijn concentratie en die van mijn paard ten goede.....

salayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:01

ik vind proef 3 en 4 opzich goed tedoen!
alhoewel sommige dingen er moeilijker instaan dan het is(tuurlijk moet het er duidelijk staan wat je moet doen maar kan wel verwarrend overkomen bijv. c-x halve grotevolte en dan van x tot x grotevolte ( ik kom er net achter dat het hier boven al gezegt is sorry!) ) maar dat is een kwestie van oefenen. we zijn vorige week met een jong paard op pad geweest aller 1e wedstrijd maar heeft de proef prima gelopen. maar dat je instuctrice het moeilijk vind is wel een beetje raar(vind ik dan he Knipoog )

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:48

Ik vond proef 4 altijd de makkelijkste en fijnste om te rijden. Had er ook meestal de hoogste punten in haha. Die voltes in proef 3 zijn echt irritant. Tong uitsteken Ben blij dat ik nu in het L1 zit hahaha.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:49

proef 4 vind ik juist heel makkelijk,
Het liefst rij ik die op elk concour Vingers aflikken

Flamepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:33

jaaa die bedoelde k die x-c halve volte dan weer een volte
ik denk elke keer ?? moet ik nou nog een volte of ben ik nu klaar
ach ik zie het zondag wel (A)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:21

suuzepuus schreef:
ik lees het niet anders, ik denk dat de instructrice de proef mielijk vind voor deze combinatie. is het de proef met h-c-m arbeidsdraf, tussen m en b arbeidsstap en dan b-k van handveranderen in middenstap? dat vind ik ook voor een b proef behoorlijk heftig. je hebt geen tijd om je middenstap voor te bereiden.

Zo moeilijk is dat stukje niet, als je maar niet alles op het laatste moment wil rijden.
Ik rij altijd tussen H en C terug naar de draf, dan net na M stap en dan heb ik genoeg tijd om mijn paard voor te bereiden naar de middenstap toe.

De b proeven vind ik zeker niet moeilijk. En idd, misschien zou je er als combinatie nog maar eens over na moeten denken of je dan al wel moet starten ja of nee?
Want wat er in de B proeven gevraagt word is puur de basis, als je dit al moeilijk vind, hoe moet het straks dan in de hogere klasses waar er langzaam aan steeds meer word gevraagt van paard en ruiter?

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:45

Ik vind deze proef goed te doen Knipoog

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:23

Ik heb 1x onderling proef 4 gestart maar ik kan het me niet echt als een moeilijke proef herinneren! En verder vindt ik het eigenlijk maar een lange tijd dat je krijgt om aan te galopperen.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:32

Ik vind proef 4 makkelijk om te rijden ken hem uit mijn hoofd Haha! ik vind 3 iets vervelender omdat je veel voltes moet rijden maar mijn punten zijn hoger in proef 3 hoger dan met proef 4 Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:50

Ik vind bij proef 4 die ene overgang na het E afwenden en overgang stap, B rechterhand en overgang draf.
en dan het volgende onderdeel: tussen F en A in stap, A afwenden.
Erg raar, volgens mij hadden ze een onderdeel te kort ofzo. Zit m'n paard net in draf, 5 passen en moet hij alweer stappen.

Ik vind proef 5 erg fijn rijden Lachen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:26

Alicia2u schreef:
Ik vind bij proef 4 die ene overgang na het E afwenden en overgang stap, B rechterhand en overgang draf.
en dan het volgende onderdeel: tussen F en A in stap, A afwenden.
Erg raar, volgens mij hadden ze een onderdeel te kort ofzo. Zit m'n paard net in draf, 5 passen en moet hij alweer stappen.

Ik vind proef 5 erg fijn rijden Lachen

Overgangen rijden, ook een onderdeel van de basis.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:38

Echt te makkelijke proeven tm L2 vind ik.
Ik heb een jong paard en die heeft in de B 15 wedstrijden gelopen allemaal 2 winstpunten puur omdat hij alleen maar "rondjes" hoefde te draaien (voltes) en overgangen tussen 3 letters (echt zoooo veel ruimte).
Wat mij betreft mogen ze de proeven echt weer moeilijker gaan maken, zoals ze hiervoor waren.

Het stomste vind ik het AC binnenkomen in arbeidsdraf.
Dit zit er NIET meer in echt stom!
Zo leer je het toch nooit...
En het is onzin als ze dat voor de jonge paarden hebben gedaan want als je paard dit nog niet kan moet je nog niet op wedstrijd gaan.

Doordat de proeven nu zo makkelijk zijn, zijn de jury's strenger geworden in het jureren!
Je krijgt nu bijv ook punt voor stap, draf en galop,,, dat zijn eigenlijk punten die ze zo weg geven want als je paard dus goed stapt, draaft en gallopeerd heb je daar al een 6/7 voor zonder iets te doen.
Eerst waren deze 3 punten verwerkt in 1.

En dit is niet het enige...
Als ze de proeven dus makkelijker maken hoeven de jury's niet zo streng te gaan jureren, want tm de L2 gaat alles nog makkelijk maar daarna in de M moeten de jury's nu opeens heel kritisch zijn waardoor nu eigenlijk iedereen in de M blijft hangen....
Ik vind dit jammer want vele oefeningen waar je vroeger in de proeven naar toe werkte (bijv M1 halve keertwending --> M2 hele keertwending of M1 schouderbinnenwaarts --> M2 travers) dat is nu niet meer!!

Nu moet je het een OF het andere doen.
Ik vind dus dat je met deze proeven minder gebegeleid wordt naar een niveau hoger.
En dit zie je terug in de uitkomsten van de wedstrijden (aangezien er in hogere klasses dus minder winst wordt behaald).

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel:).
Het is gewoon jammer van de sport, want door deze proeven wordt het gewoon steeds meer een jurysport!
Omdat je dus vele punten hebt waar de jury over bepaald en omdat de proeven dus makkelijker zijn geworden waardoor de jury over het algemeen strenger is gaan jureren.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:52

Ik sluit me volledig bij Eva_maria aan.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:02

eva_maria sluit ik me bij aan ( ik heb trouwens ook een namelus R grappig) ff off topic Sorry

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:06

Ik vind proef 4 een stuk rustiger dan de andere B proeven, kan aan mij liggen hoor.. Tong uitsteken

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:10

Ik vind proef vier ook een prettige proef om te rijden.. tot nu toe heb ik daar ook het hoogst op gescoord...

maarja verschilt per paard en amazone denk ik. Ligt er ook een beetje aan hoe je thuis traint

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:11

Ik moet zeggen, dat stukje van H-C-M draf, M-B stap, B-K middenstap vond ik toen ik het de eerste keer reed ook pittig. Maar zeker niet moeilijk voor een B proef.
Als je het een keer doet, dan weet je dat als die overgangen nog lastig zijn, je dus gewoon even moet voorbereiden: als je de volte bij e uitkomt galop goed bij elkaar houden, kort na H gaan draven, dan heb je nog een heel eind om die overgang naar stap voor te bereiden.
Maar dat heeft weinig met het niveau van de proef te maken, het is gewoon belangrijk dat je je proeven van te voren een keer doorloopt, om dit soort dingen even te bedenken. Wat er gevraagd wordt is echt niet moeilijk!

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:09

crossmonster schreef:
Vroegah moest je ook in de B gewoon op de letter een overgang maken , en niet ergens tussen den haag en parijs... pffff

Haha... In de F-proefjes op de manege stond er altijd al "tussen F en B", als er nu staat "tussen F-B-M" probeer ik gewoon op B een overgang te maken. Lukt nog niet helemaal, maar ik zit natuurlijk niet voor niets in de B.
Spannend, dat proefje 4 moet ik ook doen binnenkort. (3 ook trouwens)