Startgeld betalen voor afmelding ivm overlijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Startgeld betalen voor afmelding ivm overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:39

Vinka schreef:
kaatje77 schreef:
Nu ben ik zelf ziek geworden en ik meld me gewoon een dikke week van tevoren af en moet gewoon startgeld betalen, en iemand van de wachtlijst wordt op mijn plek gezet.
Daar baal ik van, nu vangen ze dubbel startgeld voor 1 plek, Dat vind ik niet mogen.
Doe dan een gedeelte of de helft van het startgeld, maar volle pond met reden vind ik niet kunnen.

Misschien even het hele topic lezen? Het is echt geen vetpot hoor!

Pardon? Vind je reactie een beetje overdreven.
En vetpot wel of niet, je hoeft mij daar niet op aan te vallen.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:01

Ik vind de reactie van Vinka vrij normaal hoor. Volgens mij is er weinig aanvallends aan...

Vind het persoonlijk een rare reactie als je zegt dat het echt niet zou mogen om dubbel startgeld te innen. Hoe denk je dat verenigingen uit de kosten moeten komen? Als alle verenigingen verlies zouden draaien zou het snel gedaan zijn met het organiseren van wedstrijden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:33

Dat uitroepteken staat er anders wel aanvallend. Knipoog
En de hele tekst quoten dan weet je iig waar ik over praat *LOL*
Heb heb vaak meegemaakt dat ik me om wat voor reden af moest melden.

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:51

LiSSy schreef:
je kan alleen afmelden zonder voor je proeven te betalen als jij of je paard zodanig ziek of geblesseerd is (met dokters of DA briefje) dat je niet meer KAN starten.

als het bovenstaande niet het geval is (wat dus ook bij jou zo is, ondanks de zeer vervelende oorzaak) moet je gewoon betalen

Tot sluitingsdatum kun jij je afmelden zonder te hoeven betalen.
Maar na sluitingsdatum ben je ten alle tijde inschrijfgeld kwijt. Ook al heb je dokters- of dierenartsverklaring. Dit voorkomt jouw en boete als je deze wel hebt.

Ik doe het meestal als volgt: zodra ik de startlijsten op internet heb, vanaf die dag reken ik dat jij je inschrijfgeld kwijt bent. En dat is meestal enkele dagen na sluitingsdatum.

Maar met overlijden hoeven ze bij mij niet betalen. Maar je wilt niet weten met welke smoezen sommigen komen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:04

Ja, smoezen geloof ik graag en dat gaat weer ten koste van anderen.

Ik heb laatst het KNHS opgebeld met die wedstrijd omdat ze een wachtlijst hadden en ik twee weken van tevoren me netjes heb afgemeld. De KNHS zei tegen me dat ik in principe het startgeld zou moeten betalen, maar omdat ze 2 minuten na mijn inschrijving alweer iemand anders op mijn plek hadden gezet ze mij wel gelijk gaf om niet te betalen.
Ik heb de vereniging ook gemaild dat ze mij maar weer op mijn plek neer moesten zetten, na 5 minuten nadat ik afgemeld had en nee, dat kon niet. Mijn plek was al verzet.
Dus daarmee bedoel ik dubbel startgeld krijgen voor 1 plek.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:10

Maar dat is toch niet gek?
Je heb voor die wedstrijd opgegeven, dus moet je ook betalen. Vind ik zelf eigenlijk een hele normale gang van zaken, ookal maken ze de ring nog eens zo groot.

En daarbij, zo zijn de regels, die staan duidelijk omschreven, en door in te schrijven ben je ook met deze regels accoord gegaan.
Als je het niet mee eens bent, moet je dus gewoon niet op wedstrijd gaan.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:01

het is heel banketstaaf en het is nog een straf erbij maar er is niks aan te doen
want iedereen kan wel zeggen die of die is dood om niet te hoeven betalen ik vind het heel erg voor je
nog gecondoleerd en veel sterkte

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:33

eef_007 schreef:
het is heel banketstaaf en het is nog een straf erbij maar er is niks aan te doen
want iedereen kan wel zeggen die of die is dood om niet te hoeven betalen ik vind het heel erg voor je
nog gecondoleerd en veel sterkte

Hey nog bedankt. Het is vorig jaar al gebeurd dus ik ben er nu gelukkig wel deels overheen Lachen
Maar ik zag laatst die rekening liggen toen ik mn kast aan het opruimen was en vandaar dat het me aan het denken heeft gezet en dat ik dit topic ben gestart Knipoog

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:37

Ik heb het vorig jaar gehad, moest plotseling afmelden omdat ik er 2 tumoren werden ontdekt op me hoofd en met spoed 2 x geopereerd moest, kon met al die hechten ook geen cap op, heb ze gebeld en uitgelegd, kreeg wel een rekening maar wel met een telefoontje er achter aan dat ik die mocht laten vervallen, omdat ze dan iedereen gewoon een rekening sturen, vond het erg netjes van ze.