Verlies rijden in stromende regen.. Eerlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Verlies rijden in stromende regen.. Eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:02

[quote="Judith29
Maar zou jij ín dit specifieke geval een verliespunt hebben gegeven? Daar gaat het me om.
Ik vind het prima om verliespunten te geven als het nodig is, maar in dit specifieke geval vind ik het "verzuurd" Lachen[/quote]

Dit specifieke geval had ik beschreven op pagina 1.

Maar nu gaan we het ineens over verzuurde jury's hebben en dat vind ik te ver gaan.
Je zou maar weer net die jury zijn dit deze specifieke verliespunt heel bewust gegeven heeft omdat er echt niets van klopte. Dit soort opmerkingen raken je dan echt als je leest. We hebben het allemaal zelf niet gezien en weten ook niet of de topic plaatster eea objectief kan beoordlen, maar zijn wel heel snel met het inhakken op de jury.

De juryleden die de verliespunt niet bewust geven, lezen vaak ook bokt niet en voelen zich al helemaal niet aangesproken.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:08

Mee eens Jury.
Verlies is verlies. als de jury op dat moment vind dat je dat verdient dan heb je je daar bij neer te leggen. hij/zij zal naar eer en geweten gepunt hebben.
de jury zit er ook voor zijn lol

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:21

@Jury, ik ben het ook weer met je eens dat waarschijnlijk juist die juryleden bokt niet lezen.
Maar wat mij "raakt" is dat als je je gewoon serieus inzet voor een wedstrijd en je krijgt een enorme stortbui (en ik heb ze gezien de stortbuien van afgelopen weekend) dat ik het dan smaakvoller had gevonden om 150 punten te geven in plaats van verlies.
Verder wil ik het niet hebben over verzuurde jury's, want zoals ik al eerder zei, er zijn een heleboel hele leuke jury's.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:27

runningkawa schreef:
Nu ff niks over die ruiter, maar gewoon ff in algemene theorie
Wie weet was de jury al coulant.

Waren onderdelen zo enorm in de staak of niet uitgevoerd dat ze er anders een 2 aan gegeven had, maar nu een 3 of 4.
Dan heeft ze al rekening gehouden met de onderdelen, maar kwam het nog op verlies uit Lachen

Klopt, dit weet je inderdaad niet en daarom blijft het moeilijk om zoiets te beoordelen als je er zelf niet bij was, maar ik kan me echt voorstellen wat er gebeurd met je paard in zo'n regenbui, die van mij is dan ook niet meer een proef door te sturen. En dan kun je zeggen, je moet je paard te allen tijde even goed kunnen rijden. Dan denk ik tja, het is hobby en ik ga voor mijn hobby niet tijdens stromende regen thuis oefenen Haha!
Wel heb ik van dit topic geleerd dat ik dan dus kan afgroeten. Ik wist dat ook niet dat dat kon zonder dan een verliespunt te halen.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:56

Judith29 schreef:
runningkawa schreef:
Nu ff niks over die ruiter, maar gewoon ff in algemene theorie
Wie weet was de jury al coulant.

Waren onderdelen zo enorm in de staak of niet uitgevoerd dat ze er anders een 2 aan gegeven had, maar nu een 3 of 4.
Dan heeft ze al rekening gehouden met de onderdelen, maar kwam het nog op verlies uit Lachen

Klopt, dit weet je inderdaad niet en daarom blijft het moeilijk om zoiets te beoordelen als je er zelf niet bij was, maar ik kan me echt voorstellen wat er gebeurd met je paard in zo'n regenbui, die van mij is dan ook niet meer een proef door te sturen. En dan kun je zeggen, je moet je paard te allen tijde even goed kunnen rijden. Dan denk ik tja, het is hobby en ik ga voor mijn hobby niet tijdens stromende regen thuis oefenen Haha!
Wel heb ik van dit topic geleerd dat ik dan dus kan afgroeten. Ik wist dat ook niet dat dat kon zonder dan een verliespunt te halen.

Maar als het begint te regenen als je aan het rijden bent (thuis) stop je dan.
Ik zat zondag thuis namelijk ook in zo'n hoosbui, en ben gewoon doorgereden.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:57

mariellede schreef:
Maar als het begint te regenen als je aan het rijden bent (thuis) stop je dan.
Ik zat zondag thuis namelijk ook in zo'n hoosbui, en ben gewoon doorgereden.

Maargoed, thuis rijdt je geen verlies..
Als je thuis in de regen ook doorrijdt, heb je grote kans dat dat op een wedstrijd ook beter gaat..

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:13

nee dat snap ik maar ze zei thuis oefen ik ook niet in de regen.
vandaar dat ik vroeg of ze stopte.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:42

Nou heb ik tot voor kort de beschikking gehad over een binnenbak. Dus ja dan bleef ik niet buiten rijden in de regen, maar dan ging ik naar binnen.
Bij miezer regen blijf ik wel doorrijden, maar als er een zware regenbui komt , ja dan kijk ik of ik even kan schuilen Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:37

Tja, misschien moet je er dan toch maar op trainen.
Ik wil best coulant zijn als het echt hoost, als ik dingen zie gebeuren die ook daadwerkelijk door de regen en wind komen zoals bv. kont naar binnen/buiten draaien.
Maar ik ga niet de hele proef ernstig naar boven punten alleen omdat het regent. Want ook dat kan oneerlijk zijn naar de deelnemers die droog rijden. Wie zegt dat betrokkene daadwerkelijk een goede proef had neergezet als het wel droog was geweest?

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:35

Ik vind het oneerlijk! Bij ons hadde we laatst weer concour en het begon keihard te regenen toen werd het wel stil gelegd. Dus ik heb geen andere woorden dan dat ik het niet eerlijk vind.. Maar toch, het kan iedereen gebeuren. Vind wel dat ze wat soepeler konden kunnen rekenen dan!
Volgende keer gaat het vast beter Haha!
Groetkes

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:41

Het is nog altijd de keuze van de amazone zelf om door te gaan of te stoppen in de regen. Niemand dwingt haar om te rijden toch??!
Zij reed door en ja dan zijn daar bepaalde consequenties, in dit geval verlies. Juryleden geven echt niet zomaar verlies.
Jammer, take it. Volgende keer beter.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:54

Barco schreef:
Het is nog altijd de keuze van de amazone zelf om door te gaan of te stoppen in de regen. Niemand dwingt haar om te rijden toch??!
Zij reed door en ja dan zijn daar bepaalde consequenties, in dit geval verlies. Juryleden geven echt niet zomaar verlies.

Lees net ff het topic door en ben het met je eens, eigen keus je eigen consequenties inderdaad, wij hebben ook inderdaad haar de proef niet zien rijden, en ja je hebt hele verzuurde jury's maar waarom had ze dan de eerste preof wel 170? of heb je elke proef een andere jury , meestal zitten er toch de zelfde? (lette er nooit zo op Bloos )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:41

tot niet zo lang geleden kon je niet stoppen omdat je dan het risico op verliespunten nam. Dus dan moest je doorrijden, met het risico dat je alsnog een verliespunt reed.

die regelementswijziging vind ik een goede zaak. Als je paard nu heel bang wordt en nergens meer langs wil, of ineens heel dwars en niet meer wil lopen, of het gaat heel beroerd en je denkt... Wat doe ik hier, of je paard loopt ineens niet lekker meer, maar ook niet overduidelijk kreupel of de baan is heel slecht... Dan kun je gewoon de eer aan jezelf houden en afgroeten. zo ook dus bij zo'n hoosbui.
Kijk eerst of je de proef even mag onderbreken (heb ik meerdere keren gezien, maar hangt af van het jurylid, en ook als jurylid zie je niet zo veel meer als het echt een gordijn van water is) en zo niet, en het wil echt niet, gewoon voortijdig vrijwillig de baan verlaten...

Whatever05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:43

crossmonster schreef:
Een klacht... mm dat weet ik ook niet.
Wel kan ze proberen de coupon te laten vervallen met het verhaal van de hoosbui.

Denk dat het moeilijk te controleren is of zij net op dat moment in een hosbui reed.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:13

Seleentj schreef:
Barco schreef:

Lees net ff het topic door en ben het met je eens, eigen keus je eigen consequenties inderdaad, wij hebben ook inderdaad haar de proef niet zien rijden, en ja je hebt hele verzuurde jury's maar waarom had ze dan de eerste preof wel 170? of heb je elke proef een andere jury , meestal zitten er toch de zelfde? (lette er nooit zo op Bloos )

Jullie hebben gelijk, ze had kunnen stoppen. Hier is echter niet aan gedacht op dat moment. Er zaten 2 verschillende jury's want het waren 2 verschillende ringen. Ik vond het alleen een beetje flauw om 148 te geven. 151 zou 'fijner' zijn geweest. Maar helaas, blijkbaar was de proef gewoon slecht Lachen (heb niet veel gezien, moest voorlezen en door de regen was er niet veel te zien Tong uitsteken )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:55

Daarom laat ik de paarden nooit stilstaan met de kont naar de regen, als het begint te regenen... als ze dat geintje eenmaal doorhebben Nagelbijten / Gniffelen

niet bepaald handig op concours als ze zo gaan staan en niet meer verder willen.
mocht dat wel het geval zijn, om een of andere reden zou ik ook afgroeten denk ik Ja

*heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, dat het paard niet meer verder wou*

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:00

ontzettend vervelend..ik had een jury die het begreep...paard was ook niet heel irritant maar toch die kont draaien enz..of door de onweer mijn moeder niet kunnen verstaan

ik had toen een jury die me 195 gaf..en er stond ook bij dat het goed ging ondanks de regen
wel heb ik toch mindere punten gekregen voor de dingen waarbij hij zjn kont nar binnen draaide
maar ben niet erg afgestraft