Een grensgeval.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smartie2004

Re: Een grensgeval.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:09

@Diablo heb jij nooit controle gehad aan huis?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:27

Smartie2004 schreef:
@Diablo heb jij nooit controle gehad aan huis?

Controle? Nee waarom?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:38

Niet zoals hier dat je onverwachts de hondenbelasting aan de deur kan krijgen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:18

We betalen geen belasting voor paarden hier, dus nee, dat gebeurt niet Haha! .

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:18

Hoi Inge Doei! 100 euro??? pff das ook veel.
Tierzeuchenkasse ja daar zijn mijn beestjes ook gewoon bij aangemeld, geen probleem ook hier niet.
Controle heeft schriftelijk plaatsgevonden maar geen hond die vraagt hoe mijn paarden hier gekomen zijn.
Wij zijn zelfs met onze fokmerrie regelmatig naar Nederland heen en weer geweest voor het dekken. De keuringen van de veulens e.d.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:24

Tierzeuchenkasse???? Wat is dat??? Daar heb ik nog niks over gehoord of gelezen...misschien wel handig om te weten wat het inhoud aangezien er over 2 weken 3 paarden in mijn tuin staan...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:46

Als ik jou was zou ik gewoon gaan rijden met je paspoort verzekeringspapieren en het paspoort van je paard.

Het is wel zo dat je officieel volgens de wet idd wel een gezondheidsverklaring nodig hebt maar er word niet veel gecontroleerd wel als de zuidelaarder markt er is. Dan houden ze alles aan overal.

Meestal doen ze niet zo moeilijk, de duitsers dus, omdat je aan kan tonen dat je in NL woont en dus geen paard smokeld en het paard al veel langer hebt dus het niet net gekocht hebt. In het uiterste geval wat ik niet verwacht kun je aangehouden worden en doen ze dan echt moeilijk dan krijg je geen boeten maar mag je niet verder tot er een DA ter plaatse is gekomen en je paard gekeurd heeft.
Maar echt, lig daar niet wakker van want dat gebeurd echt niet bij jou. Dat doen ze als ze een vrachtwagen onderscheppen die uit zuidlaren komt met een lading paarden en die duitsland in wil en daar ook vandaan komt. De rest interesseert ze niet.

Jouw prive WA dekt je paard in duitsland af, wij moeten een aparte paarden wa hebben hier ook voor honden. De WA geld alleen voor schade aan derden en niet aan je paard of trailer of auto. En ook hier in dit gebied heb je geen gele labels nodig om te mogen rijden. Dat komt meer voor in dichtbevolkte gebieden met bosparken of naturparken waar heel de bevolking rond wandelt, fiets, etc. Hier is zoveel natuur dat je elkaar nooit tegenkomt en dus ook geen last hebt van elkaar. Vandaar hier geen vergunning. Bij almelo denk ik ook niet maar dat weet je vriendin wel.

Tierzeuchenkasse, betaal je in geval van ruiming. Als je je dieren aanmeld,paarden koeien geitjes etc. en er breekt wat uit en ze moeten geruimd worden (moet er niet aan denken) dan kost het ruimen je 5 euro ofzo en anders 500 euro. En je krijgt een vaststaande schadevergoeding en anders niets. Een doekje voor het bloeden en ik geloof maximaal 5000 euro ofziets. Maar daar heeft een buitenritje niets mee te maken. Daar hoef je je niet aan te melden alleen degenen die in duitsland wonen.

Ga gewoon ! Zovelen doen het en bijna niemand haalt een gezondheidsverklaring ook wij niet die in Duitsland wonen kun je nagaan !
Veel plezier ! Haha!

Maak je niet druk joh ga lekker rijden !

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:00

Haha! Duidelijk antwoord Perrokai. Zoals we van je gewend zijn Haha! Haha!
Super dank je wel!
Ik kreeg inderdaad direkt na de "ruiming" van Honey het bericht van de Tierzeuchenkasse dat ik me aan moest melden......
Maar daar is het dus precies voor!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:49

Ik heb de papieren hier liggen en heb ze nog niet eens aangemeld...erg he...