welke prijs voor pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: welke prijs voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:45

flyfly schreef:
En ik denk dat Flora bedoeld dat als je een pony koopt met sportpotentie , je dat er wel bij moet betalen. En als je dan recreatief gaat rijden is het zonde want dan doe je in feite niks met die capaciteiten en kun je zoveel leuke andere dingen doen met dat geld.Alleen met een pony ben je er niet, er komt nog zoveel meer bij kijken..

Als je die prijs voor een paard over hebt maakt dat niet uit Knipoog ik weet dat je geld ook maar 1x uit kan geven en dat er meer bij komt kijken weet ik ook maar als de koper het zich kan permiteren laat je een paard niet staan omdat hij meer potentie heeft dan zijn berijder.
Dat bedoelde ik eigenlijk Knipoog

Wel blijft het uiteraard verstandig om een paard met je hoofd te kopen en niet met je hart...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:54

Dan speelt die man helemaal in op haar gevoelens voor die pony. Ze kan bang zijn dat die pony dan naar een ander gaat en ze is er gek mee. Daarbij zal de pony waarschijnlijk op die manege blijven staan en zal hij nogmaals aan haar verdienen want pensionstalling is niet goedkoop. Ze kan dan beter blijven leasen dan heeft ze alleen de lusten en niet de lasten.

Op pagina 2 van www.sporthorses.nl staat ook een hele mooie pony te koop. De 10e advertentie.
Onder de groep pony's natuurlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:11

Staan leuke diertjes bij Fly Ja

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:47

LinZZZZ schreef:
Ok nou dan zou ik toch graag wat foto's willen zien van degenen die een mooie d of e pony te koop hebben zonder exceem. Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar degenen die echt een pony met super uitstraling te koop hebben moeten mij maar een pb-tje sturen dan.

LinZZZZ, ik ben heel erg benieuwd naar een paar foto's van de supermooie pony die je wilt kopen, de foto van haar hoofd vind ik persoonlijk niks bijzonders.
Hoe kunnen we nu oordelen over iets wat we niet helemaal te zien krijgen.
Een foto is tegenwoordig toch snel gemaakt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:40

Het is en blijft een persoonlijke kwestie..
Wat wij er ook van vinden.. Linzzzz wil de pony kopen. In haar gedachten heeft ze dat al gedaan..als ik t zo lees.
Ik denk dat ze bevestiging zocht in de prijs. De prijs wordt door aanbod en vraag bepaald en uiteraard door de bouw, gezondheid, uiterlijk, ervaring, leeftijd enz enz.
Zoals al gezegd, is exceem een prijsverlagend detail.

Ik vind het stukje dat je aanhaalt over of anderen nog een pony weten zonder exceem en super uitstraling een beetje vreemd. Die zijn er natuurlijk legio. Dat heeft voor een ieder een andere betekenis.
Regel jij iets met die man.. soms moet je gewoon hard spelen en je prijs noemen. Je kan altijd nog wijzigen, erna. Wij wachten af Knipoog

(Ik neem aan dat de meesten de uitspraak wel kennen; koop geen paard met een probleem (oid), dat komt zo wel op je weg)

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:58

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!! Hier kan ik echt wat mee.
Aanstaande dinsdag komt er een arts (onafhankelijk) en zal ik het exceem probleem aan hem voorleggen. Mocht ik haar kopen, wil ik onder de vraagprijs gaan zitten.
Ik houd jullie hier op de hoogte!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:45

ene eczeem hoeft geen bewaar te zijn hoor, als je maar in gedachte houd dat je de pony altijd onder een deken moet houden

ik heb ook dit jaar een paard verkocht met eczeem en die mensen vonden dit geen probleem, het paard doet het super en ze zijn er erg gelukkig mee, maar afdingen kan nooit kwaad Duivel dus lekker proberen of je door de eczeem de prijs wat kan drukken

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:23

janouk schreef:
Ik vind 3500 voor een pony met zomereczeem en weinig wedstrijdervaring veel geld.

ik vind het ook erg veel geld voor een pony met geen wedstrijdervaring en exceem, meestal wordt de prijs dan lager.. ik vindt 2500 tot 3000,- toch meer in de buurt komen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:34

Zo te zien heeft het wel een lief koppie er op zitten en als jij deze pony helemaal het einde vind moet je het gewoon doen .Zal wel proberen om wat van de vraagprijs eraf te halen 3500 is wel wat veel ondanks dat ze lichte exeem heeft. Zat zelf aan 3000 te denken en als hij daar niet mee eens is laat hem maar een tegen bod doen ..
Je kunt het in iedergeval proberen met je pony tussen de paarden ze kijken vaak ook wel na een totaal plaatje en als dat gewoon klopt en het rijden gaat ook nog goed zullen de punten ook vast wel komen. Ligt net aan de situatie hoe ze het bekijken !

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:52

hoewel d-pony's idd veel waard zijn, vind ik dit ook erg veel geld. Maarja, liefde is blind he Knipoog Iig is het een goed idee om een onafhankelijk iemand ernaar te laten kijken, dan heb je iig wat houvast.

Persoonlijk vroeg ik me af of ik m'n pony ook officieel kan laten taxeren? Bij de verzekering? of DA? Fleur is nu verzekerd (op exterieur alleen) voor €2000. Maar qua eigenschappen, gedrag, omgang, prestaties etc zou er wat mij betreft nog wel wat bijkunnen. Is er een instantie die dit doet?

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:47

JAAAAA ZE IS VAN MIJ!!!!!! Go jij! Go jij!
Ik heb gisteren een (onafhankelijke) keuring laten uitvoeren en een echo van de pezen laten maken. Alles zag er perfect uit! Ik heb ook het exceem probleem aan haar voorgelegd, ze heeft er naar gekeken maar ze wist niet zeker of dat het zomerexceem was. De haren van de staartwortel waren wel wat korter en ze heeft ook geschuurd maar dat schijnt bij merries wel vaker voor te komen. Mocht ze nu echt vaker gaan schuren dan koop ik een exceemdeken. Ze kon wel bloed afnemen maar die uitslag is ook niet 100% zeker.
Ik was zo blij dat alles goed was, omdat er 5 weken geleden een andere (dieren)arts is geweest die had gezegd dat ze een peesblessure had vandaar de echo. Maar niets uit de echo bleek dat ze ooit een blessure heeft gehad. Ik heb me dus 5 weken voor niets zo druk lopen maken Tong uitsteken
Ik heb dus niets meer van de prijs af gehaald. Ik was gewoon zo over het dolle heen en ik heb er goed over nagedacht. Het is me toch wel waard. Kon mn traantjes niet inhouden, eindelijk mn eerste pony! Op 21-jarige leeftijd Nagelbijten / Gniffelen

Bij de keuring bleek trouwens dat ze 1,51 m is. Dus het is net een E-pony! Ook vond de arts haar heel erg vriendelijk (heeft haar oren nooit naar achter). En ze zei ook dat ze hele ruime gangen heeft.

Ik heb haar papieren. Het is een welsh K.
Haar vader is Vita Nova's Celesto en haar moeder Dempsy Anita. Zelf heet ze Dempsy Linda op haar papier.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:52

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ik hoop dat jullie enorm veel plezier met elkaar gaan krijgen.Ga je nog wel even een mooie foto plaatsen,nu ze van jou is kan dat Haha!
Een exzeem paard hoeft trouwens niet altijd onder een deken hoor,maar dit even terzijde Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:01

Tinky12 schreef:
Gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ik hoop dat jullie enorm veel plezier met elkaar gaan krijgen.Ga je nog wel even een mooie foto plaatsen,nu ze van jou is kan dat Haha!
Een exzeem paard hoeft trouwens niet altijd onder een deken hoor,maar dit even terzijde Knipoog

Zeker te weten! Ik ga van het weekend mooie foto's maken en dan zet ik ze hier op bokt Haha!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:10

Gefeliciteerd met je aankoop!!

Maar of zij of hij nauw exceem heeft zou ik de koop niet vanaf laten hangen stel dat een paard goeie afstammen heeft goed is in de dressuur/springen enz. en super lief braaf is wat maakt dat exceem dan uit? als je een pony/paard rond 10-4 uur buiten zet heeft ze er heel weinig last van.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:32

mAnDyXX schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop!!

Maar of zij of hij nauw exceem heeft zou ik de koop niet vanaf laten hangen stel dat een paard goeie afstammen heeft goed is in de dressuur/springen enz. en super lief braaf is wat maakt dat exceem dan uit? als je een pony/paard rond 10-4 uur buiten zet heeft ze er heel weinig last van.

Eczeem is voor mij inmiddels wel een beslissende factor geworden hoor,het hangt echt van de mate af maar goed dat is persoonlijk Knipoog

Ik wacht met spanning af op je foto's LinZZZZ Ja Haha!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:07

nou van harte gefeliciteerd met je eigen pony-schat Pling

heel veel geluk en natuurlijk rijplezier met haar, zet je nog een foto weg van haar? zodat we haar kunnen bewonderen Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:18

Hmm, ik heb dit topic duidelijk over het hoofd gezien, eigenlijk was dit topic helemaal niet toegestaan aangezien we taxatietopics hebben.
TS heeft de pony inmiddels al gekocht dus de prijs is niet meer aan de orde, hier dus een slotje.