Leren Rijlaarzen: Ariat Bromont Tall H2O

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Leren Rijlaarzen: Ariat Bromont Tall H2O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 00:01

Josie, je hebt het inderdaad mis Knipoog

De knopjes zijn sporenhouders, zodat je sporen niet afzakken. Bij sommige rijlaarzen vind ik ze hoog zitten, bij de Ariat zitten ze op een fijne hoogte.

Het zou ook wel maf zijn als ze bedoelt waren om het omhoogkruipen van sporen tegen te gaan, sporen zakken namelijk altijd af, en kruipen niet op. De sporenriempjes bepalen inderdaad merendeels de hoogte, maar het achterste gedeelte van de spoor zakt af. Niet ieder model voet is hetzelfde, en helemaal de goedkopere sporen volgen vaak niet het model van de smallere laars.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:43

oke weer wat geleerd!
dank je

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:03

Ik heb deze laarzen ook,
Super fijn echt ik wil niks anders meer!
Kan er de hele dag wel in lopen..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:33

Ik heb ze vanmiddag geprobeerd en ze zaten heerlijk, dus ik heb ze maar besteld! Volgende week zijn ze binnen Lachen Ze lopen inderdaad ook geweldig, heel stevig ook om de voet. Ook ideaal dat ze waterdicht zijn.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:34

Weet iemand waar je ze kan kopen? en dan het liefst in Overijssel? Ik kan ze nergens vinden!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:29

Bij K&A Hoogenweg (Hardenberg). Daar heb ik ze gisteren besteld Lachen

__Moneel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:20

ben super benieuwd naar dit topic want ik heb ze ook gepast en ze zitten echt heeerlijk, ik dacht voordat ik ze koop eerst even naar de reacties kijken nou deze zijn allemaal positief zie ik.

Ff een vraag gaat de rits snel kappot aan ritslaarzen?
Dat zeiden ze nl. door vuil en zand wat er tussen komt of valt dit wel mee?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:23

Ligt eraan hoe je ermee omgaat. Ik heb de mijne 3/4 jaar, en ga er niet overdreven zuinig mee om, maar een paard ermee afspuiten doe ik niet. Ook haal ik er vaak een doekje overheen. Ik zou het ook wel erg treurig vinden als de rits een zwak punt was, voor het geld wat die krengen van mij kostte.
Overigens is de Bromont tall waterdicht, dus die zouden nog wat sterker moeten zijn.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:13

Ik vraag me eigenlijk ook af of de zomerversie ook in de winter verkrijgbaar is...?

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:44

De rits is volgens mij wel goed,
Over de rits zit nog een stukje leer.. Dit houd viezigheid natuurlijk tegen.
Heb mijne nu ook al even en echt!
Ik wil helemaal geen andere meer!
Eerst had ik rubberen laarzen toen deze gekocht en nu zijn mijn hulpen veel duidelijker;
Het paard loopt nu dus ook beter..

__Moneel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:37

Ik moet denk ik toch nog even sparen Verdrietig

__Moneel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:49

zijn ze niet toevallig in de aanbieding ergens? Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:54

Ook al zou de buitenkant niet van leer zijn, dan nog had je gewoon mogen starten. Met rubberen rijlaarzen mag immer sook gewoon gestart worden Knipoog

__Moneel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:09

Ik heb ze gekocht!!!!
Mijn vreindje was zo lief om mee te betalen.

Ze zitten echt HEERLIJK.

Ben super blij. Haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:39

Dit topic staat al op de 2e pagina maar wil toch nog even reageren. Ik heb ze vandaag gekocht en ze lopen heerlijk en ze sluiten zeer goed aan. Vond ze wel wat warm met rijden terwijl de verkoopster zei dat het de zomerversie is. Kun je het verschil aan de binnenkant zien??? Anyway, ben er er iig heel blij mee. Kon zo opstappen en weg rijden, geen gedoe met inrijden Haha!

__Moneel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:06

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 12:26

Ik wilde ze dus gaan kopen... Maar wat bleek nou, ik heb een hele smalle kuit (33 kan dat?), en maat 41, en een lang onderbeen.. Geen Ariat Bomont dus die er in die combinatie was.. Super balen natuurlijk, maar ik zou ze kunnen laten maken of iets, maar dan worden ze gelijk 100 euro duurder.. Is er iemand die ze ook heeft laten maken, of past iedereen ze gewoon Vork ?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:49

Hm, ik denk dat de bomont dan wat mindere kuitwijtes heeft? De Pro Field Boot was er echt in een ontzettend uitgebreid matensysteem. Ik heb ook niet echt standaart benen/voeten, maar kon probleemloos een passend paar vinden. En langer laten maken? Ariat levert geen maatwerk, ben beniewd hoe ze dat willen doen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:54

__Moneel__ schreef:
De winterversie heeft een voering in de binnenkant die heb ik namelijk.

Zie link.

http://www.countrysupplies.com/item.asp?i=5908

De zomerversie heeft dat dus niet

Ik weet dat er een zomer en winterversie is. Maar hoe kun je dat aan de laars zien? Op de kaartjes van mijn ariat laarzen en op de doos staat niet dat het winter of zomerversie is. Mevrouw in de winkel zei dat deze gewoon in de zomer en winter kunnen en dat ze ook deze laars heeft gehad met dikkere voering. Maar aangezien ik de laarzen gister nogal warm vond vroeg ik me af of het wel klopt wat ze zei Verward Mijn laars heeft geen paars gehokte binnenvoering maar een beige.

@Chrissy, ik heb voor deze ariat heel veel laarzen gepast maar ze waren mij allemaal te laag en de kuit te smal. Maar deze past precies! Ik was eigenljik nog niet van plan laarzen te kopen maar heb ze toch maar genomen omdat ze zo geweldig zitten en passen. Denk dat ik gewoon geluk heb gehad hihi.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:56

Volgens mij is de rundlederen de winterversie, en de kalfslederen de zomer? De mijne zijn namelijk ongevoerd.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:09

Utixo schreef:
Volgens mij is de rundlederen de winterversie, en de kalfslederen de zomer? De mijne zijn namelijk ongevoerd.

Hoe zien die er dan uit van binnen? Of is dat een domme vraag? Nagelbijten / Gniffelen
Die van mij heeft dus beige hokjes en de voet (de schoen zeg maar) daar de binnenbovenkant van daar zit een soort stofje zeg maar. Tis niet dat de voet van binnen echt leer is. Ik vermoed toch echt dat ik nu een winterversie heb gekocht ipv de zomerversie die ik wilde.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:26

Utixo de kalfslederen zijn de crowne pro. Die kosten ook een paar honderd euro's meer.

De winter heeft een roze ruit met witte achtergrond en de zomer een bruin/beige geruitte voering.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:49

grauwman schreef:
Utixo de kalfslederen zijn de crowne pro. Die kosten ook een paar honderd euro's meer.

De winter heeft een roze ruit met witte achtergrond en de zomer een bruin/beige geruitte voering.

Dankje, dan heb ik wel de zomer uitvoering. Had ook nog op de doos gekeken en er staat ook niet insulated. Bedankt Haha!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:54

Chrissy_93 schreef:
Ik wilde ze dus gaan kopen... Maar wat bleek nou, ik heb een hele smalle kuit (33 kan dat?), en maat 41, en een lang onderbeen.. Geen Ariat Bomont dus die er in die combinatie was.. Super balen natuurlijk, maar ik zou ze kunnen laten maken of iets, maar dan worden ze gelijk 100 euro duurder.. Is er iemand die ze ook heeft laten maken, of past iedereen ze gewoon Vork ?

Ik had dus precies het tegenovergestelde; ik heb met mijn 1.70m schoenmaat 37 en een normale kuit. Maat 39 paste makkelijk, maar elke schoenmaat groter/ kleiner scheelt 2 cm kuitomvang... Rolleyes

Ze maken ze niet op maat, erg jammer! Verdrietig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:43

Iorrr schreef:
Weet iemand waar je ze kan kopen? en dan het liefst in Overijssel? Ik kan ze nergens vinden!

divoza enschede heeft ze ook