bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:17

Inujojo schreef:
jenga_8 schreef:
Het nut van een bodyprotector:

met dressuur vind ik het overbodig. Met zo'n ding kan je niet ontspannen een juiste dressuurhouding aannemen

met springen: ik kan me voorstellen dat als je onzeker bent, een bp wat meer zekerheid geeft. Maar ik vindt het zeker geen verpiuchting waard. De hindernissen zijn al zo gebouwd dat ze zelf omvallen.

Cross: absoluut een must! Hindernissen zitten vast en er is gewoon een verhoogde kans op letsel. Ik heb genoeg combinaties over de kop zien slaan om te zeggen dat een BP zeker nut heeft in deze sport.

Een BP heeft alleen nut als hij goed past. Wanneer deze vooral te groot zijn kan je meer letsel oplopen dan zonder PB.

Ik vind niet dat we erin moeten doordraven, straks rijden we met elleboog-, schouder- en kniebeschermers en laarzen met beveiligde neuzen rond.

Voor het grootste deel ben ik het met je eens, maar je argument op het springen vind ik niet kloppen. Dat de hindernissen gebouwd zijn op omvallen, is geen garantie dat ze dat ook echt doen. Je wilt niet weten hoe vaak mijn zusje met haar shetlander met haar rug bovenop een hindernis is gevallen, of tussen de oxer heeft gelegen en de hindernis er nog gewoon stond. Er is gelukkig nooit wat gebeurd, maar ik denk dat als ik het over mocht doen, ik haar persoonlijk van d'r pony af had getrokken en die bodyprotector erom had gegooid.

Verder draag ikzelf alleen een bodyprotector met het springen en als ik naar buiten ga. Met springles is het hier verplicht, anders mag je van mijn instructie gewoon niet springen en met buitenrijden doe ik het uit eigen vrije wil. Ik moet lange stukken over asfalt en dan voel ik me wel heel kwetsbaar als ik naar beneden kijk.
In het springen en de cross vind ik dat een bodyprotector verplicht zou moeten zijn, in de dressuur moet het eigen keuze blijven.

Ik ben het met je eens!

Het argument bij dressuur slaat nergens op. Ik rijd ook met dressuur vaak met BP en kan toch ontspannen zitten en de juiste houding aannemen. Als je dat niet kan heb je een BP die niet goed past, te groot/te klein of 1 die niet bij je bouw past wat natuurlijk ook kan.

Daarbij blijven paarden dieren of het nou cross, springen of dressuur is er blijft een groot risico en een BP beschermt toch een kwetsbaar deel.

Nu ben ik zelf van mn paard afgevallen zonder BP mijn rug op een haar na niet gebroken met een BP was het waarschijnlijk veel minder ernstig. Heb er daarom ook 1 aangeschaft om flink letsel deels te voorkomen mocht het weer gebeuren.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:35

Ik gebruik mn bodyprotector
bij het springen met jonge paarden,
vind ik heel veilig en wel degelijk nodig.
als ik hem aan heb heb ik er echt geen last
van. Voor dressuur doe ik hem niet aan vind ik
een beetje onnodig, normaal ben je toch altijd voorbereid
op een bokkesprong ofzo, en ik heb een supervaste zit.
en bij paarden die ik langer rijd gebruik ik hem nooit.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:19

Ik heb geen bodyprotector en schaf er ook geen aan.
Ik vind het namelijk vreselijk zitten (rij dressuur).
Voel me dan net een hark op een paard en kan me amper bewegen.
Opzich is een bodyprotector wel veiliger natuurlijk, maar niets voor mij.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:40

Sinds een pijnlijke val, gelukkig niets ernstigs opgelopen, heb ik een body aangeschaft. Nu stap ik al 3 jaar uit voorzorg niet meer op een paard zonder protector. En dat met een heel braaf en vertrouwd paard en ik toch een ervaren ruiter.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:05

Ik heb er wel 1 maar bijna nooit om (cross wel, en soms met springen)
Vind het wel nuttige dingen, en ik denk dat het zeker voor jonge kinderen, bij het springen, heel nuttig is.
Die zie ik er toch wel vaak afvallen Bloos En dan vaak voorover, op de hindernis Vork (doel vooral op abc ponys)
Rijd trouwens ook altijd op 1 paard, en daar zit ik hartstikke stevig op.. Oja en dat ding is warm!!
Maar goed, een cap heb ik trouwens wel op.. en ja dies ook warm (maar goed das alleen een warm hoofd).

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:09

eehj,
ik heb een bodyprotetor, gewoon voor het springen.
Verplichting van men ouders, maar ik heb er al 1 sinds ik leerde springen met gevolg ik durf niet meer zonder.
Zelf heb ik helemaal geen belemmering ervan, hij moet gewoon goed passen.

greetz

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:20

Meestal als ik op een vreemd paard of op een net zadelmak paard ga zitten doe ik een bodyprotector aan dit voor de veiligheid. Met springen moet ik het van me ouders maar ik vindt dat zelf ook veel veiliger. met dressuur doe ik het meestal niet.

K_atoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:54

In de 4,5 jaar dat ik rijd ben ik nog nooit gevallen. Ik denk dat ik me ook niet veiliger voel met een bodyprotector en het alleen maar vervelend vind zitten, maar het IS wel veiliger.. dus misschien ga ik er toch maar een kopen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:44

Als die vervelend zit heb je een verkeerde maat of een voor jou verkeerd model wat meestal ook afhangkelijk is van het merk Lachen

Ik heb er 1 van Harry's Horse en heb het absoluut niet door dat ik hem om heb! Soms loop ik een half uur later nog met mn BP om.

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:34

K_atoo schreef:
In de 4,5 jaar dat ik rijd ben ik nog nooit gevallen. Ik denk dat ik me ook niet veiliger voel met een bodyprotector en het alleen maar vervelend vind zitten, maar het IS wel veiliger.. dus misschien ga ik er toch maar een kopen.

Dat zegt toch niet veel dat je 4,5 jaar niet gevallen bent, een paard kan toch ineens struikelen
of schrikken of dergelijke.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:27

Ik heb een keer een erg nare val meegemaakt en heb daarna uit vrije wil een BP gehaald. Ik heb hem met buitenrijden altijd aan en ook met springles. Soms ook met dressuur wedstrijd omdat ik sinds kort ben gestart en dat paard soms pittig kan zijn. Ik durf dan ook met wat meer lef te rijden. Ik heb ook geen last ervan. Die van mij past goed en zit dan ook niet in de weg.

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:27

ik zou hem met een hele jonge pony waar je voor het eerst op gaat zitten (als je m aan het inrijden bent) wel aan doen en met springen en cross ook,, met buitenrijden misschien ook maar met dressuur vind ik het on nodig. maar dat is mijn mening

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:55

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:00

ik rijd niet met een bodyprotector omdat ik het niet goed vind zitten

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:02

Hee
Ik spring op de springles altijd met een bodyprotector, maar thuis vaak niet. Ik rij ook SGW, en daar is het verplicht. Maar het is zeker wel veiliger! Het is misschien niet zo mooi, en in het begin niet zo comfortabel. Maar het went snel.
met dressuuren heb ik hem nooit aan.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:00

volgens de winkel waar ik hem kocht past hij Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:02

JoJoCadeau schreef:
ik ben tegen een bodyprotector,
omdat ik mensen ken die ermee in galop r het zadel bleven haken en daardoor niet goed konden bewegen
. en je kan er minder goed in bwegen dus klappen opvangen is moeilijker. maar als je valt breek je mindersnel wat zeggen ze . maar je nek breken kan wel nog en dat is erger. dus veel nut is het niet en je kan er niet goed mee functioneren. vind ik..

Dan past de BP dus niet goed! Want dan is hij te lang. waar ik mijn BP vandaan heb, snijden dan een stukje eraf.. Als je BP goed past is het echt geen belemmering. Je moet hem wel even "inrijden" en daarna merk je niet eens meer dat je hem aan hebt

Ik heb er zelf wel 1 en ik heb hem altijd aan. Met dressuur en springen. Maakt niet uit hoe braaf of wild het paard is. Als je er afvalt kun je altijd verkeerd vallen. *je kunt ook verkeerd op je arm vallen, waar door de breekt* Maar ik ben toch iets zuiniger met mijn rug dan met mijn armen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:02

.

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:03

Of ze passen of niet, ik vind ze verschrikkelijk. Ik heb een keer met een 3jarige overwogen om er een aan te doen, maar toen ik op wilde stijgen lukte dat niet eens door dat ding, kan er echt niet mee omgaan Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:07

.

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:52

ik vind het niet nodig om er elke dag mee te rijden maar in het bos of als je hoog gaat springe lijkt het me wel fijn

autumn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:54

Ik heb er wel 1 maar die past niet zo goed, ik blijf er mee achter het zadel haken en dat is echt super irritant. Ik had m aangeschaft voor springen, maar gebruik m dus nooit.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:29

Ik heb er 1 maar als het niet hoeft dan laat ik hem ook liever uit . Ik voel me niet zo lekker als ik dat ding aanheb .

Maar als ik cross rijd moet ik hem aan , je mag nl. niet starten zonder , als ik eenmaal gestart ben dan heb ik geen tijd om eraan te denken en dan dan stoort het me ook niet !