de sport in met een appaloosa met gribaldi bloed...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: de sport in met een appaloosa met gribaldi bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:37

juval schreef:
crossmonster schreef:
Probleem is dat veel appaloosa's niet byzonder goed kunnen lopen, door hun bouw missen ze soms souplesse en afdruk.
Dus ja idd zijn het niet de meest geschikte dressuurpaarden.

dit vind ik nergens op slaan.... appaloosa is een kleur, geen ras. imo kunnen paarden die toevallig appaloosa zijn net zo mooi of minder mooi lopen als elke warmbloed.

Appaloosa is zowel een kleur als een ras. De Amerikaanse Appaloosa heeft wel degelijk raskenmerken.

Ik denk dat het onzin is dat een jury voorkeur mee laat spelen in de punten. Als je een goede proef rijdt zullen je punten daar ook naar zijn, of je nou met een topgefokte KWPN-er of met een Fjord rijdt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:35

De TS heeft een Gribaldi, dus geen amerikaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:44

Dat weet ik, maar ik reageerde op de persoon die schreef dat Appaloosa een kleur is en geen ras Knipoog

Edit, op jou dus Clown

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:34

Het maakt (nog steeds) niet veel uit waarmee je de ring binnen komt, als je proef maar klopt.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:46

Fitzroy schreef:
Is die te koop, Kiwiko?? Die is echt gaaf!!!
Het lijkt mij wel leuk om met een Ap te starten. Jammer dat ze er niet zo groot zijn.

Die van mij is rond de 1.65, dus dat vind ik groot zat.
En inderdaad, loopt er ook eentje van 1.73 rond!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 16:47

die van mij is nu 157 en 2 ik hoop dat ze 165 wordt...hele mooie maat....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:55

Voor mij moet een paard minstens 1.70 zijn, dus een Ap van 1.65 is nog te klein. Knipoog

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:08

Fitzroy schreef:
Voor mij moet een paard minstens 1.70 zijn, dus een Ap van 1.65 is nog te klein. Knipoog

appies van 170 of groter zijn er wel hoor.....

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:07

Ik vind afwijkende kleuren juist leuk. Kan ik na de proef ook beter onthouden wie welke punten had haha Lachen

Stal_Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:13

Ik rijd zelf ook met een appie dressuur.
Ik ben vorig jaar september begonnen in de B+0, en de teller staat nu al op L2+7. Haha!
Zolang je een goede proef neerzet rijd je je puntjes wel Knipoog
Die van mij had een behoorlijk beperkte draf, maar met veel oefenen en doorzetten kom je een heel eind! heb nu 7ens voor de middendraf, en ik krijg ook regelmatig van jury's te horen dat ik een leuke pony heb Haha!
Dus ik zou zeker starten met die van jou, hartstikke leuk beestje.
Voor foto's zie profiel.

xx

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:11

Amigo16 schreef:
Ik rijd zelf ook met een appie dressuur.
Ik ben vorig jaar september begonnen in de B+0, en de teller staat nu al op L2+7. Haha!
Zolang je een goede proef neerzet rijd je je puntjes wel Knipoog
Die van mij had een behoorlijk beperkte draf, maar met veel oefenen en doorzetten kom je een heel eind! heb nu 7ens voor de middendraf, en ik krijg ook regelmatig van jury's te horen dat ik een leuke pony heb Haha!
Dus ik zou zeker starten met die van jou, hartstikke leuk beestje.
Voor foto's zie profiel.

xx

wat een mooie foto's heb jij in je profiel zeg! en bedankt voor je compliment....

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:24

Inderdaad, de jury zou eigenlijk niet moeten kijken naar de afstamming en/of ras van je paard maar naar de capaciteiten. Helaas werkt dat in praktijk anders. Gewoon starten zou ik zeggen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:49

patsur schreef:
tamaramt schreef:
wedstrijd rijden is een jurysport en mijn ervaring is vaak dat jurys paarden met een andere kleur verafschuwen
mijn vriendin had een super mooi bont paard met super goede papieren en hij kon ook geweldig lopen; toch had ze de helft van de tijd lage punten; rarara dus jurysport en dus niet altijd eerlijke beoordeling

maar ik vind het top hoor als je met een appaloosa gaat starten lijkt me erg leuk; ben je ook altijd verzekerd van veel aandacht
heb je een foto van je paard?
ben benieuw hoe hij er uitziet
i

Misschien reed jouw vriendinnetje niet winspuntwaardig.. Ook wel iets om over na te denken.

Alles word maar afgeschoven op de jury's, terwijl de helft de handjes nog niet eens stil kan houden in draf..

@TS; ik denk niet dat je er erg veel last van gaat krijgen, als je gewoon een nette proef laat zien met een beetje pit rij je je puntjes wel hoor Lachen

mijn uitspraak doe ik niet zomaar natuurlijk; er zijn een aantal juryleden geweest die toen zij slechte punten kreeg er wel degelijk bijgezegd hebben ; leuk paard voor thuis
maarre dat leuk paard voor thuis had super goede papieren(spring) en toen er mee gesprongen werd was het een topper ; hij is dan ook voor een bedrag met 5 nullen verkocht naar amerika dus.........
enne het was geen " vriendinnetje" maar een volwassen vrouw

maar ik zeg alleen mijn ervaringen en die van een aantal anderen
er zijn ook genoeg mensen , juryleden die hier (ras, kleur enz.)doorheen kijken en het paard wel eerlijk beoordelen

Love_Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:59

als het aan mij ligt, zal ik niet echt kijken naar het paard zelf. welke ras bedoel ik dan he Lachen maar je komt voor een wedstrijd met je paard voor te rijden. en wat voor ras het ook is , fries fjord appaloosa. moet toch kunnen? Lachen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:09

en anders kun je er ook nog mee gaan springen!
als ie dat kan natuurlijk.
kijk maar in mijn profiel

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:11

leuke foto's in je profiel, knooopje, en het filmpje,leuk hoor om een appie te zien springen, maar ik spring dus niet, en ongeacht wat men ook zegt over appie's ik ga toch gewoon starten...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:46

goed zo! je heb een leuk paard!

remylaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:53

maak je maar geen zorgen..
je kunt gerust starten met je appaloosa..
op wedstrijd kom ik vaak een hele leuke appaloosa tegen die in het Z loopt;)
gewoon doen dus..

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:01

Ja, gewoon wedstrijden gaan rijden!

Waar gaat het nu om? Dat jij een leuke wedstrijddag hebt met je super leuke appie paard
of omdat juryrapportje waar 1 persoon moet beoordelen of jouw paard wel of niet bij haar in de smaak valt.
Dat strikje kost ook maar 1.25 dus daarvoor hoef je niet op wedstrijden gaan Tong uitsteken

In ieder geval veel plezier ermee, ik vind hem geweldig Haha!

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:49

Maflinger schreef:
Mooi die hoor op je profielfoto!
Jury's zouden niet naar kleur moeten kijken maar naar de prestaties. Helaas blijkt dit niet altijd op te gaan....
Ik zou gewoon starten en afwachten. Als jouw paard goed presteert zouden ze niet op de kleur moeten letten.

Helemaal waar

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:40

Plingat strikje kost ook maar 1.25 dus daarvoor hoef je niet op wedstrijden gaan *

Kijk, dat vind ik nou een opmerking die we er in moeten houden! Er zijn immers veel mensen die voor die strikjes rijden (wordt bepaald door hoe de anderen rijden) en niet voor de punten (wordt bepaald door hoe je zelf rijdt) Haha!
Beetje off topic maar het sprak me wel aan!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:52

Hardstikke leuk dat je gevallen bent voor een appaloosa. En zeker met deze afstamming is het gewoon een dressuurpaard met een aparte kleur. Ik start zelf ook met een appaloosa en vind het leuk om mensen te kunnen verbazen. Soms denken ze misschien dat er een quarter de baan in gaat komen maar mijn spikkel stamt af van Saint 'd Olympe, die onder van Silfhout hoog gedressuurt heeft. Dat is dus ook het fokdoel van het Nederlandse Appaloosa Stamboek. Sportpaarden fokken met net dat beetje extra, de appaloosakleur.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:36

wij starten met een paint horse, alleen maar positieve reacties van de jury, dat ze het zo'n geweldig leuk dier vinden! het is weer eens wat anders dan de bruintjes, en als ze dan een nette proef loopt.....helemaal top! ik vind het wel leuk op te vallen, ze blijven je ook langer onthouden trouwens! ik heb ook een appalousa van convenance, zonder stipjes (dus blijkbaar het perfecte jury kleurtje Knipoog maar had het erg leuk gevonden met een stipje te starten!ze heeft hele leuke gangen, zoals al boven geschreven: een appaloosa kan elke ras zijn, als het maar stipjes heeft, en een goede jury rekent je nooit af op de kleur! mijn paint heeft niet zo'n ruim voorbeen dus ze zal op een gegeven moment niet de punten scoren als een ander (dressuur gefokt )paard, enne...ik rij ook niet zo geweldig, Haha! dus als je laag scoort: kijk bij je zelf! Knipoog (maar het is wel lekker om op de jury te zeiken,hihi)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 16:16

heb je een foto van je paardje waar je dressuur mee rijd ikwa?? ik kan je foto's in je profiel niet zien..

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:58

ik ben een drama met foto's plaatsen en zag inderdaad dat de foto's uit mijn profiel het niet doen,i ga morgen maar eens prutsen om het te updaten en in orde te maken maar als je bij bokker mrwilson kijkt in haar profiel, zie je de paint, het is het paardje met het witte hoofd (overo bay), het zijn foto's van vorig jaar maart.