Huifkartocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Re: Huifkartocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:22

hehee,
ik ga dit jaar ook !
heb je misschien datums?
Of misschien zie ik je daar wel Haha!
Ik ga daar ook op Ponykamp.
Mijn ervaring = dat het super leuk is en hardstikke aardige mensen sijn !

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:28

ik bedoel trouwens ook 't'hoefijzer.
Super bedrijf is dat ! Haha! Haha! Haha! Haha!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 21:41

Jasterina schreef:
hehee,
ik ga dit jaar ook !
heb je misschien datums?

Oke top! Haha!
Dan is dat iig een opluchting na al die verhalen hier!
Ik ga 29 juli weg! Wanneer we terug komen is nog niet helemaal duidelijk! Knipoog

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:49

cantlover schreef:
Jasterina schreef:
hehee,
ik ga dit jaar ook !
heb je misschien datums?

Oke top! Haha!
Ik ga 29 juli weg! Wanneer we terug komen is nog niet helemaal duidelijk! Knipoog

haha oke
ik ga ook in die week !
mis komen we elkaar wel tegen:P
ik sal je naam onthouden Clown

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:02

Ik ben jaren geleden vanuit het fjordenpaard in Eén op huifkartocht geweest. Een grote zware huifkar (4 slaapplaatsen geloof ik) maar ook een zwaar paard er voor. Die op gegeven moment overigens alleen nog maar zin had om te wandelen als er iemand naast hem wandelde. Dat was wel echt geweldig, ook een goede ervaring dus!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:23

Dus die in Zwiggelte is wel een aanrader maar daar heb je snel insecten in de wagen?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:53

ik ga dit jaar ook op huifkartocht. heeft er iemand ervaring met ''t olde schippershuus' ?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:15

cantlover schreef:
Jasterina schreef:

Oke top! Haha!

haha oke
ik ga ook in die week !
mis komen we elkaar wel tegen:P
ik sal je naam onthouden Clown

Oke! Haha! Misschien zien we elkaar wel! Lachen

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:16

kitty_gomez schreef:
kan je er een klamboe ophangen in de huifkar?

Daar zat ik dus ook over te denken! Misschien waaronder je slaapt ofzo.. ik neem denk ik de klamboe wel mee! Knipoog

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:19

ik ga 28 juli weg Tong uitsteken

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:23

kitty_gomez schreef:
Veel plezier.Ja Haha!

Ben benieuwd naar foto's Schijnheilig

Dankje! Haha! Wij gaan ook heel veel foto's maken! Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:24

.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:25

Jaa is goed! Knipoog Moet je het topic wel blijven volgen! Knipoog Ik hoop teminste dat het topic niet word gesloten! Knipoog Anders maak ik wel een nieuwe! Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:28

Oke top! Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:30

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:02

Zo ik ben gister terug gekomen van huifkartocht! Haha!
Het was geweldig!
Ik zal het even vertellen!

Dag 1:
We kwamen aan en we gingen eerst de huifkar bekijken en daarna het paard die we meekregen. Toen gingen we even aan tafel zitten en even besproken waar we heen gingen. Toen we vertelde dat we zelf ook paardrijden, toen ging het allemaal heel snel. Ze zei plotseling waar alles lag en we mochten alles zelf doen. Toen mochten we van haar weg. Wij gingen zitten enzo. Toen zei ze hij loopt wel een klein beetje aan volgens mij. Dus wij dachten ow oke. Toen waren we een stuk verder en het geluid werd steeds erger en erger. We hoorden ons paard geen eens meer lopen. En we verstonden elkaar niet. Dat was echt heel erg iritant, dus wij die vrouw gebeld. Ze zei toen het kan geen kwaad! Dus wij verder gereden met dat vreselijke geluid. Iedereen keek ons aan! Uiteindelijk waren we er bijna en toen begon het keihard te regenen en te onweren. Omdat wij niet wisten hoe het paard reageerde is mijn vriendin naast Norak gaan lopen en we zijn rustig naar de camping gelopen. Daar aangekomen Norak lekker in het weiland gezet enzo. Toen zaten we de rest van de dag in de huifkar door het weer. Verder wel een leuke dag gehad!

Dag 2:
Om half 9 ging de wekker. Aankleden enzo.. Toen gingen we rond 10 uur weg. Toen we weggingen kwam de campingeigenaar naar ons toe om te vragen wat dat geluid was. Wij zeiden we weten het niet precies. Dus hij kijken. Hij zegt dat zijn de wiellagers, als jullie hier niets aandoen dan kan het wiel er afvallen. Daar schrokken wij best wel van. Dus wij zijn verder gereden maar omdat het bij ons niet echt goed voelde toch even die vrouw opgebeld. Ze zei dat ze misschien 's avonds wel even langskwam. Heerlijk verder gereden! Heel lekker weer. En hele mooie stukken bos gezien! We stonden vandaag op een manege. We zijn om 12 uur gestopt en lekker het paard los gekoppeld en lekker even grassen en water laten drinken (dat deden we bijna elke 2 uur). Toen kwamen we om 3 uur daar op de manege aan.

Dag 3:
Om half 9 ging de wekker weer! Om kwart over 9 gingen we al weg omdat we hadden gehoord dat het erg warm zou worden en we wouden voor 1 uur op de volgende camping zijn! Wij hadden de avond daarvoor al de route uitgezocht die we zouden gaan rijden. We hadden een heel leuk stuk over de heide. Het was geweldig! We kwamen toen op een wegetje met mais. Toen zei ik heejj daar is een manege! Toen zei men vriendin dat is die manege waar we afgelopen nacht stonden! Ik zo NOOOO!!!!
We waren dus 2 uur een rondje gereden! Echt verschrikkelijk. Inmiddels was het al kwart over 11. Dus dat vroeg op de volgende camping zijn ging niet meer door. Toen zijn we maar over de weg gegaan. We waren er uiteindelijk om 2 uur. Het was erg warm. Lekker Norak afgespoeld en op het land gezet. Wij zijn daarna lekker gaan zwemmen.

Dag 4:
Om half 9 ging de wekker. Alweer de laatste dag! Alle spullen ingepakt en daarna lekker met Norak gelopen. Het was heel leuk om nog even met onze pony te gaan lopen. Toen zijn we terug gegaan naar het verhuurbedrijf. Daar aangekomen ging het regenen. Nog even van Norak afscheid genomen en lekker op het weiland gezet. Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan!

Kort om geweldige week! Jammer van dat geluid! Maar we hebben het overleefd! Haha!:D

Foto's volgen nog!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:02

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:21

in plaats van denemarken at we uiteindelijk niet helemaal vertrouwens gaan we iets huren in vledder? nouja dat hadden mijn ouders besloten... ik ga even kijken wat daar zit

edit: opgezocht het heet huifkarrencentrum vledder

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:08

Dankje! Haha! Het was super! Haha!

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:31

saskia: ik kan je ook doldersum aanraden. Erg goede ervaring mee!!! dat heet ' 't olde schippershuus '

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:21

Wij (mijn vriend en ik) zijn vorig jaar op huifkar vakantie geweest, inderdaad in Vledder. Wat een tópvakantie!!

We hadden aangegeven dat we met z'n 2en kwamen, en wel een beetje een pittig, vlot paardje wilden. We kregen een Haflinger, Iris, van een jaar of 23. Een prachtig beest! Continu de oortjes erop, lekker draven, vrolijk en gezellig. We zijn 2 weken weggeweest. Je kon een vaste weekroute krijgen, maar om 2 keer dezelfde route te rijden is niet leuk. De eerste 3, en de laatste 3 campings hebben we dus van de route gehaald, daar tussenin hebben we zelf de route bepaald. Gewoon 's avonds of 's ochtends bepalen waar je heengaat. We hadden wel een paar boekjes met adressen, want op een gewone camping kun je je paard natuurlijk niet kwijt.

We zijn bijna iedere dag naar een andere camping gereden, maar als het erg leuk was bleven we 2 nachtjes. Onderweg heb je continu aanspraak, en naar de supermarkt gaan is een belevenis. De één bleef buiten staan, en de ander sjeeste naar binnen om snel de boodschapjes te doen. We hadden de instructie gekregen om om de 2 uur een half uur pauze te nemen. We kregen alle spullen mee voor het paard: 2 emmers biks, een jerrycan met water (met de instructie om elke dag vers water te pakken) Borstels, hoevenkrabber, halster, touw.. We hadden een hele Iris-afdeling. Tijdens de pauze moest Iris kunnen grazen, dus húp, pen in de grond slaan, emmer water ernaast en wij gingen koffie zetten. Na een half uurtje, drie kwartier konden we Iris weer lekker poetsen en weer inspannen. Dit alles met nog steeds de oortjes strak naar voren!

We hebben op campings gestaan (paard in de wei, bij paardjes van de eigenaar), op campings met het paardje in de stal omdat het rotweer was, totaan de knietjes in het stro. We hebben op een oprit gestaan bij mensen in Wapserveen, omdat het al 18.00 was (paardje in de wei) We hebben op een natuurcamping gestaan, waarvan je eigenlijk lid moest zijn, maar waarvan de vrijwilligers het zó leuk vonden dat er een paardje was, dat we 1 nachtje mochten blijven. Bij de buren, een koeienboer, werd een prikweitje gehaald. Iris heeft Mídden op de camping gestaan, naast onze huifkar. Heerlijk om wakker te worden 's ochtends van dat gesnuif!

Onderweg, tijdens één van de pauzes, bleken we tegenover een huisje te staan waar een oud mannetje woonde. Deze was nieuwsgierig naar wat er door het straatje kletterde en kwam even kletsen. Hij bleek op z'n zoldertje een ENORME verzameling Solexen te hebben. Ook spaarde hij oude fietslampen, in alle soorten en maten. We zijn daar ongeveer een uur binnen geweest. Het leuke is dat je dingen meemaakt en ziet, die je met de auto nooit zal meemaken. Op één of andere manier willen mensen weten hoe het in z'n werk gaat, of het ons eigen paard is, waar we slapen, hoe de huifkar er van binnen uitziet, wat het paard eet (lasagna... Rolleyes ). Erg leuk.

Ik kan wel bijven typen, een jaar later hebben vriend en ik het er nog over. Ohja, daar zijn we óók nog geweest, weet je dát nog? We hebben slangetjes gezien, reeen, konijnen, hazen, wilde ossen (in een natuur-park).

Wat ik je kan aanraden om mee te nemen: Een goede zaklamp en fietsen. Als je 's avonds een ijsje wil halen, naar een dorpsfeest wil, boodschappen moet doen, gewoon een stukje wil fietsen. Je zit vaak te ver van het dorpje af om lopend te gaan, en we wilden niet voor ieder wissewasje het paardje inspannen, zeker 's avonds niet meer. We zijn uit eten geweest, en naar de bioscoop, dat soort dingen.

Al met al hebben we misschien wel de mooiste vakantie tot nu toe gehad. We hadden mazzel met het paardje, van te voren weet je niet hoe erg dit je vakantie bepaalt. Ze kwam na een paar dagen zo naar ons toe lopen uit een volle wei. Erg leuk.

Mocht je nog vragen hebben: kom maar op!