Ik schreef al dat ik dat zelf onverstandig zou vinden..
Hengsten laat ik over aan mensen met ECHT veel ervaring
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke20 schreef:eerst was het altijd nog L1+1
ik wou ook mn hengst starten.kan je vertellen ik had mijn hengst beter onder controle dan de meeste hun merries/ ruinen hebben. ree heel vaak op vreemd terrein.
er is trouwens 1 manier om eronderuit te kunne komen.
in belgie starten tot je daar het L2+1 niveau hebt en dan in nederland gaan starten.
en streng controleren. ben nog nooit gecontroleerd rij dan nu op een ruin maar op papier is hij nog steeds hengst.(op startkart wel ruin)
runningkawa schreef:Van mij mag de grens wel weer opgehoogd worden, zoals vroeger M +1
Voorkomen kun je niets, maar als je wat wedstrijden hebt gereden heb je wel wat meer inzicht in hoe het er aan toe gaat en ook meer ervaring om voor je uit te gaan kijken te reageren op je omgeving.
nameless schreef:ik rijd zelf ook een hengstm naar wij bereiden hem wel zo goed mogelijk voor voordat we hem meenemen op concoursterrein.
naar les, naar de verenigingsles ( puur voor de ervaring) vaak naar vreemd terrein enz enz..

xxjillxx schreef:Volgens mij MJoto schreef:ja precies maar wat ik dus niet snap dat als je nog geen wedstrijden hebt gereden je nooit een hengst op het begin kan kopen om er mee te gaan startenzoals in de regels staat.. Volgends mij zelfs L2 met winstpunt..
griebels schreef:Ik persoonlijk zie liever een test dat je een hengst op een druk terrein de baas kunt.Ik heb totaal geen interesse in dressuur- spring- of sgw-wedstrijden... Maar heb wel een hengst, een hele brave
En dat heb ik ook al bewezen doordat ik endurance met hem start.
Mocht ik nu wel dressuur willen rijden moet ik eerst op een paard van iemand anders starten, en daar heb ik geen interesse in en ik stap niet zo snel op een ander paard
das een beeter iedee
dan kunnen andere ruiters toch te veel bij je in de buurt rijden.
Joyced schreef:Volgens mij M