Pony gekocht, blijkt eczeem te hebben?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Pony gekocht, blijkt eczeem te hebben?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 05:22

http://shutter12.pictures.aol.com/data/ ... KY0300.jpg

http://shutter13.pictures.aol.com/data/ ... +w0300.jpg

ziet er wel hetzelfde uit he? en mijn pony heeft dus ook zomereczeem

bij ons zijn er meer die het hebben, de ene helft is behandeld met imaverol tegen schimmel, een paar zijn niet behandeld en mijn pony heeft het vanwege zijn zomereczeem.
als je maar dagelijks iets er op smeert trekt het wel weg.
ik gebruik sweet itch, dat werkt erg goed.

deken op,pony echt weinig in het gras zetten, goed zorgen dat je dier wel zat vitamines binnenkrijgt en de plekken insmeren met iets tegen de jeuk.
of je de pony terug zou moeten doen weet ik niet,in een andee omgeving kan eczeem echt zomaar de kop opsteken

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 06:09

pluklief schreef:
Waar heb je haar vandaan? Komt ze richting de zee vandaan had ze daar er waarschijnlijk inderdaad geen last van.

Dat is niet waar hoor, want ik woon bij de zee en mijn fjord (en veel andere paarden!!)hebben er hier ook gewoon (erge)last van!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:04

Knavia: Dank je wel Lachen
Ik ben heel erg blij met haar, heb nu een goede deken met super buikflap en haar buik word al wat beter Lachen

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:05

ellepel: ze staat op niet veel gras, maar ze krijgt wel voldoende te eten en vitamine Lachen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:36

hey, ik heb hetzelfde voor met mijn tweejaarse, nooit niet geschuurd of dergelijk. Nu gingen we hem laatst van de wei halen, en ik herkende hem totaal niet meer. direct alles ontsmet, veterinaire laten komen en idd zomerexzeem. nu hebben we er een witte rambo deken op en zo een ding dat het hoofd beschermt. verder smeer ik hem om de twee dagen in met een bepaalde lotion en nu is alles al mooi ingegroeid. heb hem van zodra alle wondjes genezen waren geschoren, manen inclusief. nu lijkt hij op een punk. staart is vanboven nog wat rommelig maar staat terug haar op en had sowiezo een hele dikke staart dus als hij de deken op heeft zou je niet zegge dat zijn staart van boven er zo beroerd uitziet. echter blijft dit nu voor altijd, en vraag ik me af of ik ooit met hem de dressuurring in kan. want naar het schijnt is dat echt een reactie van de zon en de beestjes, en nu train ik der nog niet meer uiteraard maar wat als je aan het rijden bent. je kan toch moeilijk constant met een ingepakt paard rijden. weten of hebben jullie soms ervaring met dit?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:40

Ze loop hier bij mij ook in zo'n groen/witte rambo deken Lachen
Werkt erg goed moet ik zeggen, de plekken worden al minder Lachen