Altijd alles merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feiko

Re: Altijd alles merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:16

Kijk nooit echt naar de merken ofzo,
maar het moet wel van een goede kwaliteit zijn,
en er ook nog een beetje fatsoenlijk uit zien, en je dan kom je toch gauw uit op merken Tong uitsteken ...

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:22

inderdaad feiko, vind ik ook.

Merk vind ik niet heel erg belangrijk, zolang het maar wel kwaliteit is. Al kom je dan tegenwoordig wel gauw in de merken..

xShantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:31

Niet altijd.
Maar meestal wel Haha!
Het gaat me eigenlijk niet echt zo zeer om het merk.
Maar om de kwaliteit en hoe de broek of iets anders zit. Vork

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:26

Ik toch ook vaak merk Lachen Meestal BR dan, voor dekjes en peesbeschermers.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:32

Momenteel ben ik paardloos, maar ik lette niet echt constant op de merken.
Ik had wel een Anky pad, maar zo tevreden was ik er niet over, terwijl ik ooit eentje voor een paar euro van HH
had gekost en dat ding blijft geweldig en is al 100x gewassen.

Peesbeschermers had ik van Norton, dus ook niet zo'n hele dure.
Halster van Scapa, wel een merk, maar omdat ik het mooi vond Lachen
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje merkgericht was in mijn paardrijkleding...
Zo had ik een paar rijbroeken van over de 200 euro van pikeur, terwijl de goedkopere die ik heb
even goed zitten Bloos

Maar over het algemeen kocht ik wat ik mooi vond, en wat in m'n budget paste.
De tijd dat ik vaak van die dure dingen kocht, was ook de tijd dat ik heel goed verdiende in m'n job.

Maar puur iets kopen omdat er een merk embleempje aanhangt doe ik niet.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:36

Momenteel ben ik eigenlijk toch wel erg van de merken bij Skessa Bloos

Ik merk gewoon dat je van sommige artikelen gewoon beter merken kunt hebben dan "huis-tuin-en-keuken-merken".

Mijn bit bijvoorbeeld was een heel simpel dubbelgebroken bitje van Imperial Riding. Hier liep ze totaal niet op en de dierenarts raadde mij aan om een Sprenger te gebruiken. Heel duur bitje, maar gelukkig tweedehands nog voor een leuke prijs kunnen overnemen.

Een singel heb ik, een thorowgood neoprene singel. Ideaal ding, andere singels gingen vaak schuren en waren lastig om schoon te maken.

Zadel moet voor mij ook van een goed merk zijn. Heb een Feldmann Spezial Tolt, nieuwwaarde 2500, maar gelukkig deze ook tweedehands kunnen overkopen voor een leuk bedrag.

ik merk gewoon dat sommige merkspullen langer mee gaan, alhoewel ik van sommige merkspullen alleen maar kan huilen. Bijvoorbeeld het merk Kieffer vind ik verschrikkelijk, gaat echt snel kapot en mijn chaps daar kan ik de bovenste laag zo van af trekken. Voor mij dus geen Kieffer meer...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:38

A_N_O_U_K schreef:
Ja.. eigenlijk wel altijd..
Ik koop eigenlijk alleen de duurdere spullen.. Waarom: Kwaliteit en goede pasvorm...

Jep ik voor alles iets anders, met springen heb ik speciaal springzadel dekje, martingaal cap chaps en rij jasje (alles bruin)
en met dressuur heb ik weer br rijlaarzen, ander dekje andere cap ander jasje enz...
Maar ik doe het ook wel erg om de mooiigheid Tong uitsteken

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:30

Ik heb zeker niet alles merk, maar de belangrijkste dingen wel. Ik vind bijvoorbeeld een goed zadel heel belangrijk voor de rug van mijn paard, dus mij zie je niet met een zadel van de zadelmarkt maar ik heb een tweedehands stubben gekocht. Verder zijn mijn wedstrijdspullen wel veel merk maar dagelijks rij ik gewoon in t-shirts van de hema/markt en mijn sokken komen ook standaard van de markt. Lachen

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:28

Ik heb eigenlijk altijd alles altijd merk! Bloos
Het is van goede kwaliteit en is vaak mooier dan 'merkloze' dingen.
Wel heb ik een aantal halsters met geen merk,die zijn ook goed hoor

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:27

Het hoeft voor mij niet een merk te hebben. Het is het belangrijkste dat het goed past op het paard(of bij mij). Als het dan toevallig een bekend merk is, is dat leuk. Maar het hoeft niet. Ook als er twee merken zijn, waarvan ze beiden goed passen, maar de één is een stuk duurder, zal ik eerder de goedkopere nemen. Ik denk dat meer mensen dat ook zullen hebben.

Chan84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:09

Ik koop gewoon war ik mooi vind.
is het merkloos of Anky dat maakt mij niets uit.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:20

Eigenlijk altijd wel Ja Anky, Pikeur, Eskadron en Br daar hebben ze het meeste van Lachen

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:29

Het ligt er maar net aan in wat voor 'omgeving' je opgegroeid bent.
Als je gewend bent het geld van de wereld te hebben, koop je eerder duurdere dingen (dus ook merken) omdat je dat gewoonweg gewend bent. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Meestal ontwikkel je jezelf later ook tot meer merken kopen of je juist te beperken met het kopen van merken.

Ik vind dat men qua zadel wel een degelijk merk moet hebben. Heeft je paard een 'makkelijke' rug, dan zou ik gewoon een goed zadel erop gooien. Maar heeft je paard een moeilijke rug, dan moet je naar mijn mening toch wel naar het belang van het paard kijken en er niet een goedkoop zadeltje opgooien. Dit is natuurlijk wel met meer. Ik vind wel dat bijvoorbeeld duurdere hoofdstellen lekkerder van leer zijn. Als ik weet dat ik niet lang met iets ga doen, ga ik er ook geen honderden euro's aan uitgeven. Het kopen van merken hangt bij mij dus van een aantal factoren af.

Ik vind het bijvoorbeeld wel 'belachelijk' als je een longeersingel van pagony hebt en PRECIES dezelfde maar dan met Kieffer op, dat je gewoon 40 euro meer betaalt.

De kwaliteit van stof of spul is ook belangrijk. Ik vind bijvoorbeeld de kwaliteit van de H&M niet echt goed. De kleuren vervagen snel. Maar aan de andere kant, voor dat geld...
Ik koop dan toch liever een duurder shirt, waarbij de kleuren langer goed blijven.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:34

Merken intereseren me niks. Ik kijk puur of het me past of op het paard past en of ik het mooi vind. En of de kwaliteit goed is.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:36

Eigenlijk wel, want ik koop altijd bij de Ruitershop en daar hebben ze bijna alleen maar merken.
Soms hebben ze bij de Lidl van die merkloze dekjes, maar die vind ik helemaal niet leuk.
Maar als ik het leuk vind, dan maakt het mij niet uit of het een merk heeft of niet. Met kleren is dat hetzelfde.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:50

Ik hoef niet altijd merk, bijv rijlaarzen en rijbroeken, wil ik altijd wel goed, want die gebruik je toch het meest! Dan betaal ik er liever wat meer voor dan dat het na een week weer kapot is
maar meestal is merk toch altijd het beste kwaliteit,

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:55

Wat belangrijk is zorg ik dat van goede (merk) kwaliteit is. Zoals dus mijn zadel en mijn rijlaarzen, daar wil ik geen rommel van hebben. De rest maakt me niet uit welk merk het is als het maar goed zit. Zoals jassen en shirtjes/truien zijn gewoon normale kleren die ik verder nooit meer aan heb maar niet kapot zijn ofzo. Dus gewoon van de Hema/H&M/Ter Stal Tong uitsteken Ik heb 2 rijbroeken van de HH (goedkoop dus) en 1 Eurostar en 1 Cavallo broek uit de uitverkoop, anders zou ik dat nooit kopen, te duur.
Verder zijn 80% van mijn spullen 2ehands.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:08

ben ook niet zo'n merkentypje, maar kijk echt naar het product zelf, of ik het mooi vind. zo heb ik bv een scapa shabrakje, petrie rijlaarzen en nog wat merkspulletjes (omdat ik het dus mooi vindt), maar ook zat spullen van HH, Br en merkloos, puur het feit omdat dat ook prima kwaliteit is.
zo zal je mij nooit met een Anky pad zien, misschien 1 ooit, maar dan wel puur om het feit dat iki dat een mooie kleur vindt, niet omdat er ergens anky op staat

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:04

Van dekjes heb ik meestal geen merk (1 × merk gewonnen) van paardrijbroeken koop ik soms HarryHorse maar meestal onbekend merk
Van laarzen heb ik ook een onbekend merk.
Dus meeste is merkloos. Het enigste wat ik nu kan bedenken wat ik van merk heb is stijgbeugels

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:06

functionaliteit en kwaliteit, maar het moet niet al te duur, en ik vind dat de paardenspullen daar wel steeds verder naar toe gaan. Verder interesseren me de merktjes echt niet Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:12

Ik heb meestal wel merk spullen, behalve sporenbandjes en dat soort dingen. Maar wel een merkzadel, hoofdstel en dekjes.

Carolien22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:07

Het gaat er bij mij niet om of het een merknaam heeft maar of het kwaliteit heeft en het een paard/pony ten goede komt! Dat is toch het belangrijkste!

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:45

Niet altijd, ik kijk gewoon altijd wat ik leuk vind en wat past. Het hoeft niet altijd merk en duur te zijn Knipoog Haha!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:59

ik ben van de kwaliteit in de uitverkoop Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:48

ik heb altijd alles van goede merk kelding. ook hebben mijn paarden allemaal nette merkspullen.
de reden/ het is gewoon meestal goed spul wat lang meegaat. daar wil ik best wat meer voor betalen, want ik zit wel continue ermee opgescheept.