Bijrijdster op wedstrijd met jouw paard, wat vind jij er van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spinoza

Re: Bijrijdster op wedstrijd met jouw paard, wat vind jij er van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:34

dank je wel

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:36

Ik vind dat je die kans best aan een bijrijder/bijrijdster kan geven, mits er goede afspraken gemaakt worden Ja

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:38

Hier spreekt nog een bijrijdster die voor iemand de pony uitbrengt op wedstrijden. Knipoog De eigenaresse zelf vind zo nu en dan een wedstrijd ook leuk (onofficieel) maar ik ben zelf veel wedstrijdgerichter/ambitieuzer aangelegd. Ik ben dan ook ontzéttend blij dat ik de kans krijg een pony uit te brengen op wedstrijden en vind het fantastisch dat er meer eigenaren van paarden zijn die de bijrijdsters van hun eigen paarden ook de kans geven om wedstrijden te kunnen rijden. Echt, super!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:40

Ashley__ schreef:
Ik vind dat je die kans best aan een bijrijder/bijrijdster kan geven, mits er goede afspraken gemaakt worden Ja

Ja vind ik ook. Ik ga ook echt wel mee en ik weet dat ze neits doet waar ik niet achter sta. En ze weet ook dat het dan snel afgelopen is. Helaas worden het niet zo mega veel wedstrijden want die zijn er neit zo heel veel voor ijslanders. En daarnaast hebben we geen eigen vervoer. Dus altijd afhankelijk van wat we kunnen regelen. Heb haar ook gezegd als ze zelf vervoer kan regelen is het ook goed, maar ik ga hoe dan ook mee lol Haha!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:44

Hier nog een bijrijdster die een paard op wedstrijden uitbrengt, puur omdat ik het zelf super leuk vind om te doen. Ik vind het nog steeds super dat ik deze kans heb gekregen en geniet er met volle teugen van.

Doen dus zou ik zeggen Haha!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:46

Marieke_K schreef:
Hier nog een bijrijdster die een paard op wedstrijden uitbrengt, puur omdat ik het zelf super leuk vind om te doen. Ik vind het nog steeds super dat ik deze kans heb gekregen en geniet er met volle teugen van.

Doen dus zou ik zeggen Haha!

Ja ze gaat ook 8-9-10 augustus naar het IJslander NK (http://www.wedstrijdenzuid.nl)
Zal daar de T7 en de V5 gaan rijden met mijn lieve Sólex

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:50

Jibbel schreef:
Ik heb ook een bijrijdpaard, of nou ja, eigenlijk een rijpaard, want ik ben de enige die erop rijdt en ik mag ook (bijna) alles van de eigenaar ermee doen!
Zelf vind ik het erg leuk om heel af en toe eens een wedstrijdje te rijden en super dat dit ook kan. Het is fijn dat de eigenaren zien dat het kan en je de kans geven!

hier hetzelfde Lachen alleen mijn rijpaardje is een beetje druk en heeft zoiets van waarom moet dit.. Helaas want in de bak loopt ze super. Misschien ooit een keer doorzetten en oefenen Lachen

zelf, als ik een eigen paard zou hebben en het is een betrouwbare bijrijdster zou ik het niet erg vinden, af en toe zo'n wedstrijd. maar het ligt natuurlijk wel wat voor paardje ik dan zou hebben. En natuurlijk zou ik het niet goed vinden dat ie elke week op wedstrijd gaat
Het liefst zou ik een recreatie/dressuur paardje willen hebben en zelf starten Vork

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:03

Ik ga naast mij eigen pony binnenkort ook een paard van een vriendin uitbrengen op wedstrijd.
Super leuk, super ervaren merrie, echt een leerpaard. Merrie was eigenlijk een beetje 'overcompleet' maar op deze manier mag mevrouw weer op wedstrijd en kan ik mijn debuut bij de paarden maken. Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:10

spinet schreef:
Ashley__ schreef:

Ja vind ik ook. Ik ga ook echt wel mee en ik weet dat ze neits doet waar ik niet achter sta. En ze weet ook dat het dan snel afgelopen is. Helaas worden het niet zo mega veel wedstrijden want die zijn er neit zo heel veel voor ijslanders. En daarnaast hebben we geen eigen vervoer. Dus altijd afhankelijk van wat we kunnen regelen. Heb haar ook gezegd als ze zelf vervoer kan regelen is het ook goed, maar ik ga hoe dan ook mee lol Haha!

Precies. De eigenaar van het paard moet zeker mee Ja

Natuurlijk kun je je bijrijder/bijrijdster vertrouwen, maar om je paard dan zo mee te geven op concours, zou ik niet doen. En bovendien is het leuk voor de eigenaar als de bijrijder/bijrijdster lekker en goed rijdt Lachen

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:19

Ik rij en ook 1 bij voor iemand en ga t paard misschien uitbrengen op de wedstrijden. Als de relatie goed is tussen eigenaar en bijrijder moet dit geen probleem zijn lijkt mij. Goede afspraken zijn wel van belang.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:37

toen ik zelf nog geen eigen paardje ahd was ik ook bijrijdster, die vrouw van wie het paard was zei dat ik wedstrijden mocht gaan starten dus ik helemaal oefenen, ging het niet door want ze zag et toch niet zo zitten

Die Bijrijdster van jou mag wel blij zijn dat dat zomaar mag Haha!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:45

Haha!
die bijrijdster van mij is er eentje van het slag zeldzaam, dus dat mag ze van mij wel

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:49

Ik ben ook altijd met paarden van anderen op wedstrijd gegaan en de eigenaar ging ook altijd mee.
Hij vond het leuk dat zijn paarden op wedstrijd gingen, ik ging natuurlijk ook heel graag en ik was ook blij dat hij mee ging omdat ik dan altijd hulp had van iemand die het paard ook goed kende!

Dus iedereen was er blij mee. We hadden wel altijd duidelijke afspraken over de kosten enzo. Prijzengeld mocht ik altijd houden maar ik betaalde zelf het lidmaatschap van de club en het wedstrijdgeld enzo. Hij reed dan weer altijd met de trailer. Dan trakteerde ik hem weer op een frietje of een biertje ofzo. Dus allebei tevreden!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:00

Helemaal mee eens.
mijn bijrijdster betaald de wedstrijd kosten zelfs, hiernaast ook de kosten van de prikweide, zoals we dat op ijslandse wedstrijden hebben. Ik betaal de 2 entingen in het jaar. Vervoer heb ik zelf niet dus zijn we afhankelijk van anderen, maar die betalen we gewoon samen Haha!