timilon schreef:ik ken genoeg mensen die hun afgekeurde paard op laten halen hoor,ik snap dat niet maar goed...zo was er jaren geleden ook een paard van een kennis opgehaald,die stond een maand later nadat ie heel nederland door was geweest op de manege bij ons in de buurt...mocht ie daar nog rondjes sloffen:s
Dit is wel wat kort door de bocht hoor.....ik heb het zelf ook een keer gedaan, verkocht voor slachtgeld aan een (goede) manege hier in de buurt. Paard had zware HKO en een cyste, zenuwsnede uitgevoerd, dit paard loopt na 13 jaar!!!! nog steeds met plezier zijn rondjes en buitenritten.
Mensen daar zijn er heel erg blij mee en het paard ziet er super uit, ik zie hem nog een paar x per jaar (hij is nu 19

Ik heb er zeker geen spijt van, of hij was met 6 geslacht en nu heeft hij een mooi leven achter de rug!
Een paard van een vriendin van mij was gevallen in de loopstal (rug/halsletsel), deze is de handel ingegaan en staat nu al een paar jaar bij manege Lies Beuker te Almere.
Daar doet hij het super, ze zijn daar erg goed voor hem.
Dit soort (afgekeurde) paarden komen niet altijd slecht terecht, daarbij heb ik zelf er ook een goed gevoel bij.
Ligt mi ook aan het mankement, veel paarden zijn voor licht werk of recreatief nog goed bruikbaar.