Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Maar omdat er mensen zijn die hun paard niet op kunnen voeden ben je nu fel tegen?
Want imo is dat meer aan de hand dan dat voer geven verkeerd is.
Je paard hoeft geen schooier te worden van belonen met voer.
Axel_Clauw schreef:Die van mij krijgt af en toe gewoon een snoepie, en als hij een kunstje netjes uitvoert OP COMMANDO krijgt hij er uiteraard ook wel een.
Verder dat schooien,bedelen, onrustig gedrag geeft ik hem geen snoepje voor.
We zijn hem nu aan het beleren, maar wanneer hij iets goed doet, krijgt hij echt geen snoepje! Anders mag ik later onder het rijden een heel zak snoepjes meenemen omdat hij anders vertikt iets te doen
runningkawa schreef:Maar omdat er mensen zijn die hun paard niet op kunnen voeden ben je nu fel tegen?
Want imo is dat meer aan de hand dan dat voer geven verkeerd is.
Je paard hoeft geen schooier te worden van belonen met voer.
Renee_tjuh schreef:Moet je eigenlijk niet doen, na het rijden kan dat wel maar bij trucjes of zo moet je dat niet doen. Wij hebben een eenjarig hengstje en die kan zijn been optillen als je ertegenaan tikt. Dat doet hij dus ook als hij wat lekkers wilt. Met als gevolg dat hij je schopt als je ervoor langs loopt.
Dus als ik jou was zou ik dus bij dat soort dingen niks lekkers geven, probeer anders een klikker.