Mag met deze trailercombinatie met B-bewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: Mag met deze trailercombinatie met B-bewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:25

heb je hiet wat aan.

1) de lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen

2) en uiteraard mag het totaal niet meer wegen dan 3500 kg

3)hoeveel kilo mag maximaal op de trekhaak rusten.
dit staat meestal vermeld op het kentekenbewijs , of het type plaatje van de trekhaak of instructieboekje.

gr shirley en s6
Laatst bijgewerkt door verania op 24-06-08 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:28

meggiemeg schreef:
Heb vorig jaar een aanrijding gehad, had op dat moment een spiksplinter nieuwe aanhanger achter mijn auto van ruim € 6000,-. Deze was dus net opgeleverd en had welgeteld 5 km over de weg gereden. De aanhanger werd total loss gereden door een tegenligger. De auto waar de aanhanger op dat moment achter hing is all-risk verzekerd. Kreeg te horen dat alleen schade die je bij een ander aanricht met de aanhanger is vergoed maar je eigen schade niet omdat de aanhanger niet apart was verzekerd.. Mijn gedachtengang is dus ook altijd geweest hij zit aan de auto vast dus is hij automatisch mee verzekerd. Niet dus. En ja ik heb E achter B, en ja de auto mocht de aanhanger trekken.....Nu wilde bij ons dat de tegenpartij bij dezelfde verzekering was aangesloten en daardoor vond de verzekering het nog al lastig om te bepalen wie waar recht op had. Onzin want de tegenpartij was gewoon schuldig (reed op het moment van de aanrijding een politie in burger maar wel in dienst achter mij en heeft direct collega's opgeroepen voor assistentie enzovoorts). De schuldzaak bij mij was zo duidelijk als wat maar het heeft al met al bijna een jaar geduurd voordat ik geld heb gezien om een nieuwe aanhanger aan te schaffen. Verzekeringen zijn in mijn ogen als het op geld uit keren komt niet altijd even eerlijk en betrouwbaar!

Dat klopt; alleen het WA-deel van je trailer is meeverzekerd met de auto. Dat is niks nieuws onder de zon, dat is al net zolang als dat er verzekeringen zijn. Het casco van de trailer moet je apart verzekeren.
Bedenk daarnaast ook dat je tegenpartij allelei "onzin" aan de maatschappij verteld kan hebben om onder de schuldvraag uit te komen! Wat iemand vertelt is de waarheid, totdat het tegendeel is bewezen! Dat bewijs kan nogal wat tijd kosten..........

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:44

ikke schreef:
Dat klopt, maar in je instructieboekje staat het wel. Dit is een adder onder het gras; het feit dat deze gegevens niet op je papieren staan maakt niet dat ze dan maar niet meedoen. Daar ligt de verantwoording van de chauffeur; namelijk zorgen dat je uitgaat van correcte gegevens.

Op de site van de RDW staat ook n.v.t.. Daar had ik al gekeken. Instructieboekje heb ik er niet bij, das het nadeel van 2e hands. Bloos

Niet dat ik zeg dat het niet mijn verantwoording is om het te weten, maar wel raar dat het niet geregistreerd staat.