Mijn eerste instructrice was echt heel goed (ze had verder geen diploma's, maar dat vind ik dus niets zeggen), werken aan de basis, de ontspanning, en alles goed uitleggen. Bovendien kijken naar de combinatie, en afstemmen op het niveau. Ik vind het nog steeds jammer dat ze gestopt is. Hierna 2 keer een andere instructie gehad. De een was veel te soft, ik leerde er niets van, het was mijn rijstijl ook niet. (kan natuurlijk bij anderen weer wel werken) De tweede klonk heel goed, hele lijst aan diploma's, ervaring, ed. Maar wist mij de eerste les gelijk te vertellen dat ik sporen, zweep, stang en bijzetteugels moest gebruiken (serieus), en mijn paard op stal moest zetten en niet in de loopstal. Nou die hoefde van mij dus niet meer te komen. Toen had ik de hoop een beetje op gegeven, nu heb ik iemand via internet gevonden die mij wel goed lijkt, hopelijk gaat de proefles bevallen. Voor mij is vooral belangrijk dat alles zonder dwang gebeurt, consequentie, en goede onderbouwing. Tevens dat er echt gekeken wordt naar de combinatie zelf, en wat deze wil bereiken, de les daarop afstemmen. Het blijft toch lastig om een goede instructie te vinden, vooral als je de connecties niet hebt.