afgroeten, verplicht om naar a te rijden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: afgroeten, verplicht om naar a te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:52

Chessie schreef:
het maakt toch wel uit hoe je de ring verlaat hoor.. ik heb eens iemand gehoord die was afgestapt, maar dat mocht echt niet (terwijl er niet staat té paard rijbaan verlaten maar ja.. zo kun je alles wel letterlijk gaan nemen)

Dat zijn regels die opgenomen zijn in de reglementen. Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:02

het is geloof ik niet verplicht, maar wel zo netjes.
Ik doe het ook altijd Ja

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:54

*ahum* ik rijd dus echt nooit naar A Nagelbijten / Gniffelen . Ik maak soms zelfs een halve rechtsomkeert richting C Clown .
Zal er volgende week zaterdag eens beter op letten nu ik zie dat je -2 kan krijgen. Heb dit overigens nooit meegemaakt.

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:08

Ik rij altijd naar A toe, het wordt gevraagt dus doe ik het maar Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:06

Aranel schreef:
*ahum* ik rijd dus echt nooit naar A Nagelbijten / Gniffelen . Ik maak soms zelfs een halve rechtsomkeert richting C Clown .
Zal er volgende week zaterdag eens beter op letten nu ik zie dat je -2 kan krijgen. Heb dit overigens nooit meegemaakt.

De C is na het groeten gewoon rechtdoor hoor!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:11

KarinvdM schreef:
Aranel schreef:

De C is na het groeten gewoon rechtdoor hoor!

Uhh richting A bedoel ik Clown

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:35

noui ik had gister wedstrijd en dacht zal het is even aan de jury vragen Tong uitsteken ze zei "nee hoor gelijk eruit mag! " ook zei ze dat een jury nooit een -2 mag geven als je het niet doet maar later zei ze wel dat er jurys zijn die graag zien dat je langs a rijd en om ze dan niet tegen de haren in te strijken je het mss beter wel kunt doen... maar -2 mocht volgens haar niet Knipoog als het wel gebeurde adviseerde ze om op een nette manier bezwaar te maken maar dat voorkomen beter is als genezen Ja dus in het vervolg rij ik na het halthouden met de kortste weg ( lees 2 stappen rechtuit en dan omkeren Haha! ) naar a en ga dan naar de uitgang.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:39

Na het groeten rijd ik gewoon voorwaarts en meteen richting A. Dus niet helemaal via C en de verdere hoefslag.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:12

girlyggirl schreef:
noui ik had gister wedstrijd en dacht zal het is even aan de jury vragen Tong uitsteken ze zei "nee hoor gelijk eruit mag! " ook zei ze dat een jury nooit een -2 mag geven als je het niet doet maar later zei ze wel dat er jurys zijn die graag zien dat je langs a rijd en om ze dan niet tegen de haren in te strijken je het mss beter wel kunt doen... maar -2 mocht volgens haar niet Knipoog als het wel gebeurde adviseerde ze om op een nette manier bezwaar te maken maar dat voorkomen beter is als genezen Ja dus in het vervolg rij ik na het halthouden met de kortste weg ( lees 2 stappen rechtuit en dan omkeren Haha! ) naar a en ga dan naar de uitgang.

Nou ik wilde dus bezwaar maken toen ik naar de federatievertegenwoordiger ging, maar dat ging niet omdat er gewoon -2 gegeven mocht worden voor het niet bij A de rijbaan verlaten. Blijkbaar bestaan hier ook onder juryleden nogal wat discussies over.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:32

Sussie85 schreef:
dus bezwaar maken toen ik naar de federatievertegenwoordiger ging, maar dat ging niet omdat er gewoon -2 gegeven mocht worden voor het niet bij A de rijbaan verlaten. Blijkbaar bestaan hier ook onder juryleden nogal wat discussies over.

Tja dat is een beetje 'dubbel' (lastig)...
Die -2 is daar namelijk niet terecht, maar er kan nooit en te nimmer bezwaar worden gemaakt over de gegeven punten Scheve mond

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:47

Jep, is verplicht, ik ben een keer terug geroepen om het alsnog te doen Tong uitsteken

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:01

_10_ schreef:
Sussie85 schreef:
dus bezwaar maken toen ik naar de federatievertegenwoordiger ging, maar dat ging niet omdat er gewoon -2 gegeven mocht worden voor het niet bij A de rijbaan verlaten. Blijkbaar bestaan hier ook onder juryleden nogal wat discussies over.

Tja dat is een beetje 'dubbel' (lastig)...
Die -2 is daar namelijk niet terecht, maar er kan nooit en te nimmer bezwaar worden gemaakt over de gegeven punten Scheve mond

Dat is niet helemaal waar. Ik weet dat mijn moeder (M-jury) een keer 'op het matje geroepen' is omdat ze een volgens die combinatie onterechte -2 had gegeven. Is toen ook teruggedraaid door de federatievertegenwoordiger.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:01

het is wel de bedoeling,
maar gisteren werd ik na het groeten geroepen door de jury, dus ik wandel direct naar haar toe (had niet meer gedacht aan het naar A toe lopen, oeps Bloos )
en dat wou ze dan wel door de vingers zien.

maar ik zou het maar gewoon doen, het staat niet voor niks op het formulier

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:59

ik doe het gewoon altijd, dan krijg je zeker geen -2 Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:15

Sussie85 schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik weet dat mijn moeder (M-jury) een keer 'op het matje geroepen' is omdat ze een volgens die combinatie onterechte -2 had gegeven. Is toen ook teruggedraaid door de federatievertegenwoordiger.

In mijn ogen niet meer dan terecht (als het écht onterecht was dan), maar de knhs spreekt zichzelf hier dan wel in tegen....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:02

Tuurlijk kan ieder mens fouten maken en omdat er discussie was tussen alle juryleden over die -2 van mijn moeder is de -2 wegens onduidelijkheid geschrapt. Maar gelijk heb je wel de KNHS spreekt zich hier weer eens tegen, tenzij de -2 niet onder de 'gewone' punten valt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:27

Over die -2 kan volgens mij Wel een protest ingediend worden. Die -2 is nl geen beoordelingscijfer voor een oefening, maar een 'straf' ivm het wel/niet correct de ring verlaten. En dan hebben we het over de uitleg van het reglement, niet over het waarderen van een oefening in de proef.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:53

ik rij altijd maar voor de netheid netjes naar C, en dan net na A ga ik er dan uit
volgens mij hoeft het niet, maar ik doe het altijd maar wel Knipoog

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:45

het is juist de bedoeling van de nieuwe proeven om tijd uit te sparen, na het afgroeten mag de volgende combinatie de ring in h wordt wel op prijs gesteld om na het afgroeten recht naar voren te stappen en snel de ring te verlaten

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:49

Wij hebben wel eens gehad dat de ringmeester zegt; Je hoeft niet naar A te rijden, je mag gewoon de bak verlaten. Dan hebben ze dat wel gewoon aan de jury gevraagd..

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:51

_BlackPearl_ schreef:
ik rij altijd maar voor de netheid netjes naar C, en dan net na A ga ik er dan uit
volgens mij hoeft het niet, maar ik doe het altijd maar wel Knipoog

ja zo doe ik het ook Ja