Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Manda schreef:Hmm, ik krijg net van een vriendin te horen dat ze bij een stal geinformeerd heeft en die adviseerde juist absoluut niet de merrie en het veulen bij elkaar te zetten omdat er gevaar bestaan dat de merrie het veulen dooddrukt als ze omstapt of evenwicht verliest. Precies dus waar ik me dus zorgen over maak...
Manda schreef:Ho maar je hoeft niet gelijk op de kast te gaan zitten. Probeer ook alleen maar te helpen.Tsjongejonge alsof we als gekken rijden.
Ga zelf maar eens achterin los staan. Ookal rij je rechtuit en maak je de bochten langszaam, het kost gewoon wat moeite om stabiel te blijven staan in een rijdend voertuig, ook voor paarden. En wat dacht je van de geluiden van langsracende auto´s, jonge paarden kunnen daarvan schrikken en ik maak me gewoon zorgen dat ze dan naar een kant springt en dat de hele trailer dan gaat bewegen met alle gevolgen vandien. (ze hebben nogal wat ruimte om te verspringen als het schot eruit is)
Ik heb er gewoon niet zo´n fijn gevoel over om een paard met veulen op zo´n manier te vervoeren. Maar zoals ik al zei, als er gezegd word dat het echt kan dan moet ik daar maar vanuit gaan.
We zitten alleen met het probleem dat we geen stangen hebben om het tussenschot eruit te halen. Dus of het word een 1,5 paards trailer huren, of gewoon met tussenschot proberen.