Steets opeens weg rennen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meagen

Re: Steets opeens weg rennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:49

maar daar doe je geen paard mee pijn die gebruiken ze heel vaak bij zulke paarden net zo als die van ons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:37

_Scharlot_ schreef:
Ik wil ook zeker niet opgeven..
ik probeer mijn best tedoen op uit tevinden wat er aan de hand is.
Je kan een paard of pony niet zomaar doen, er moet een reden voorzijn en ik wil die reden ook weten en onderzoeken..
Daarom vraag ik ook hulp van bokkers Haha! die tips kunnen geven maar er zijn blijkbaar mensen die zomaar ff mijn topic over nemen terwijl ik dat niet heb gezegt Boos!. en ik vroeg tips geen commentaar Knipoog.. Misschien kent meagen haar beter maar misschien leer ik weidje wel beter leren kennnen ik verzorg haar inimmers en ik poets er zo vaak en ik loop zo vaan de wei door ik probeer zo veel mogelijk vertrouwen van haar tewinnen Knipoog.
En Meagen die aait maar een beetje en misschien ook is gelopen met haar maar dat is haast niet denk ik toch?
Maar ik hoop verders dat er nog wat TIPS komen Tong uitsteken
Wel bedankt mensen die mij tips hebben gegeven Knipoog

Mijn commentaar over het opgeven was tegen die andere bokker bedoeld die zich ineens met jouw verzorgpaard ging bemoeien in jouw topic Knipoog Aan de werkelijke TS: Vooral door blijven gaan en dan zal je zien dat het steeds beter gaat! Goed dat je gaat grondwerken hoor! Da's de meest diervriendelijke oplossing Ja

Bij een ketting is het trouwens de bedoeling dat ze óver de neus gaan. Waardoor de ketting druk geeft (pijn doet) op de neus en het paard dus niet meer trekt. Als je ze net als een gewoon halstertouw vastklikt heeft het geen effect en kan je dus net zo goed een gewoon halstertouw gebruiken.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:38

Als je dan toch aan het grondwerken gaat wil ik graag nog iets toevoegen.. Als je er nou straks achterkomt dat het wel een angst reactie is, neem dan een touw met paniekhaak.. een stuk veiliger Haha!

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 08:29

Oke Haha! bedankt! Knipoog
ik doe mijn best haha..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:23

meagen schreef:
maar die keting zit dan onder de kin aan het halster vast
gebruiken wij ook bij een van de grote paarden

Ik weet niet hoe je zoon ketting noemt. Ik gebruik hem met mijn vz pony als ik buiten ga wandelen aan een halster. Dan heb ik net wat meer controle over hem als hij trekt en hoef ik niet met hoofdstel te wandelen. Dat ding zal waarschijnlijk niet bij weidelief werken omdat je met die ketting alleen iets sterker bent. Maar tegen weidelief kom je toch niet op en het is ook geen oplossing voor dit probleem.