liever zelfs helemaal niet. maar ieder zijn eigen mening toch
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bovendien heb je met warm weer snel zweethanden en dan gaat teugels glijden. En als je antislipteugels hebt heb je hier geen last van, maar dat is níet fijn aan je vingers, zélfs niet als je gewoon uitstapt aan een lang teugeltje. 

maar ik vind het gewoon veel fijner rijden, en ja het moet in de ring dus dan rij je er thuis ook mee 
LauraMc schreef:Het valt mij steeds vaker op dat mensen die dressuurgericht (ook wel eens anderen) rijden met hun paard vaak handschoentjes dragen. In mijn ogen is dit (naast warmte) omdat de teugels gaan schuren langs je vingers en je er pijnlijke plekken aan overhoud. Maar, als je je paard gewoon met zachte hand rijd, dan hoef je dit probleem toch helemaal niet te hebben?
Ik denk dat als het in je handen schuurt je teveel (constante) druk hebt op de teugels en dat handschoentjes onnodig zijn. Wat jullie?
Uitzonderingen daargelaten.
maaikemuis schreef:Ik kan dus niet MET handschoenen rijden. Dan heb ik het idee dat ik enorme proppen in mijn handen heb, en krijg ik kramp. Erg fijn op het moment dat je in de dressuurring moet verschijnen met je witte handschoenen, of als het heel koud, of heel warm is.

vroeger op de manege waar ik reed mocht je niet eens zonder handschoenen rijden. Laatst was ik me handschoenen kwijt, heb het rijden maar 10 minuten vol gehouden, ik had echt gelijk al 4 blaren
Shadow0 schreef:Urielle schreef:De ruiters die geen blaren krijgen zijn doorgaans degenen die gewoon eelt op die plaats hebben. Dat vind ik lelijk en onverzorgd.
Dat is bijna net zo'n onnuttig vooroordeel als dat iedereen die wel blaren krijgt ongetwijfeld te ruw in de handen is![]()
Ten eerste is het niet waar: mensen verschillen heel erg in de gevoeligheid voor blaren, in hoe makkelijk ze eelt aanmaken. Met verzorging heeft dat verder ook niet zoveel te maken. (Of je het lelijk vindt of niet is natuurlijk je eigen smaak, hoewel ik het wat onvriendelijk vind klinken en ik het jammer vind dat er zo vreselijk veel op uiterlijk geoordeeld wordt.)
Ten tweede snap ik niet hoe je dat kunt zien. Als er al eelt zou ontstaan dan vooral aan de onder- en binnenkant van de handen, en dat zie je dus niet bij andere ruiters - je zou het hooguit voelen als je iemand de hand schudt of eventueel als je vrij intiem bent met iemand. Verder merk je dat toch in het geheel niet en zeker niet bij andere ruiters die je doorgaans vooral vanaf een afstandje ziet?
Borg schreef:Ik denk dat Urielle zelf gewoon liever geen eelt op haar handen heeft.
Ik trouwens ook niet. Op stal loop ik dan misschien met rouwranden onder mijn nagels, maar ik mag me ook graag optutten en dan horen mijn handen daar ook bij.

Borg schreef:Ik denk dat Urielle zelf gewoon liever geen eelt op haar handen heeft.
Ik trouwens ook niet. Op stal loop ik dan misschien met rouwranden onder mijn nagels, maar ik mag me ook graag optutten en dan horen mijn handen daar ook bij.