Dazen/horzel spray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjappe

Re: Dazen/horzel spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:03

Ik gebruik ook atex, werkt goed alleen mijn paard heeft er een vreselijke hekel aan en ik word zelf ook niet goed van die vreselijke geur. Ik gebruik sinds een paar dagen de citronella allesreiniger (gewoon bij de supermarkt vandaan). Dit verdun ik iets en hiermee spuit ik om de dag de stallen in. Heb inderdaad de afgelopen dagen opvallend minder vliegen op stal. Heb mijn paard en pony's er ook mee ingesprayd voordat ze de wei ingingen (ze vonden dit veel minder erg dan met atex-spray). Ik weet eerlijk gezegd nog niet of, en zo ja, hoe lang het tegen welke insecten werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:39

Ik vind Atex best lekker ruiken Bloos

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 12:51

_Esly schreef:
Je kunt het zéker zelf maken ! Knipoog
Ik doe het ook altijd! & het werkt perfect! (bij mij dan)

-Gekookte kruidnagelen
- Azijn

En dat doe je samen in een planten spuit ofiets..
en het werkt perfect geen dazen/horsels meer

Ik gebruik trouwens ook wel eens gewone vliegenspray voor koeien, ook die werkt erg goed!

edit; sorry als het al ergens staat heb niet alles gelezen..Bloos

Wat zijn de verhoudingen van deze menging? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:57

tyara1 schreef:
runningkawa schreef:
en ik heb de hoop voortaan op gegeven...
Vraag me ook werkelijk af in wat voor gebied ik woon of wat voor aanstel knollen ik heb....

Zootje staat dus alweer op stal Verdrietig

kijk dit vind ik nu een leuk antwoord! zo is het in mijn ogen ook, onze paarden hebben we ook al weer vanmorgen om half 10!!! binnen gezet, het zag zwart van de vliegen en dazen en de paarden waren helemaal door het dolle heen....

Hier dus ook...

Elke leverancier die voortaan durft te zeggen dat zijn spul je paard x tijd dazenvrij houd mag het hier voortaan komen demonstreren...
Pas nog eens gezegd...maar dan is het stil...
Zouden ze gewoon liever die 25 euro (of meer) in hun zak willen stoppen en kan het ze niet ballen of het werkt...als het maar verkoopt met een verkoop praatje?.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:06

wil je dazen echt te lijf gaan
betekend dat GOEDE deken
dazen val en iets met hertshoornolie

dazen hebben bijna geen geur vermogen
(als ze het al hebben) rot beesten zijn het Boos!

mijn paardje staat daarom nu onder een exceem deken
in combi met de spray
de shetter schijnt (ook geschoren) niet zo interessant te zijn
bij die voldoet de spray ansich genoeg

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:27

Kun je niet gewoon een andere spuit halen?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:08

Gebruik ook Atex (en..en..)... hmm.. mijn paard rent nog net zo hard van links naar rechts door de wei... Nors opkijken

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:15

Atex daasspray helpt bij mijn paard het beste tijdens bosritten, in de wei gaat er een vliegendeken op. Als ik het op het paard spray dan verspreid ik het ook nog met een spons anders landen ze alsnog op de plekken waar de spray niet is geweest en met een spons doe ik ook het hoofd.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:16

Ik gebruik nu veerust, maar het werkt idd helaas maar even. Toos, de grijs/zwarte Belg heeft heeeeel veel van die rotdazen op d'r lijf maar geeft er niets om. Donder, de bruine Shet, heeft er maar een paar per dag maar wordt helemaal gek van die rotbeesten en Jazz, de bruine, heeft er ook niet veel last van...Blijkt toch weer dat de donkeren kleuren meer aantrekken.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:55

Ik vindt de veerust ook wel goed helpen, maar wat is daar dan slecht aan? Citronella helpt ook goed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:14

_rosita_ schreef:
Ik gebruik nu veerust, maar het werkt idd helaas maar even. Toos, de grijs/zwarte Belg heeft heeeeel veel van die rotdazen op d'r lijf maar geeft er niets om. Donder, de bruine Shet, heeft er maar een paar per dag maar wordt helemaal gek van die rotbeesten en Jazz, de bruine, heeft er ook niet veel last van...Blijkt toch weer dat de donkeren kleuren meer aantrekken.

nee niet .. het ligt aan de lichaams temperatuur
onze WITTE anda werd altijd helemaal lek gestoken

mijn zwarte shet heeft nergens last van
onze donkerbruine schijnt erg lekker te zijn
zijn donkerbruine buurman niet
witte daarnaast + zwarte ook niet
vos er tussen in weer wel //

maw de kleur alleen zegt echt niets
gaat om de lichaams temperatuur in combi met geur
(al ruiken dazen erg slecht en prikken/steken ze niet ze bijten)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:20

Branca schreef:
Gebruik ook Atex (en..en..)... hmm.. mijn paard rent nog net zo hard van links naar rechts door de wei... Nors opkijken

de bescherming van atex is nou eenmaal per paard verschillend.... wij hebben hier 6 paarden staan, 2 daarvan worden helemaal gek van dazen, die anderen niet zo erg, zou je gaan spuiten met wat voor spray dan ook dan werkt het spul bij die 2 paarden mimimaal. dan is er maar 1 oplossing, vliegendeken......

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:31

Dit is het dus

suusiejj schreef:
Doe mij maar protection ofzo.. Super spul blijft 7 dagen zitten.. Geen scherpe lucht.. Makkelijk aan te brengen.. Enige nadeel stof zie je wel op je paard van die streepjes maar ach ff een borstel en weg is het.. 29,50 of 27,50 iig in vergelijking goedkoper dan die citroentroep Lachen
Zou overmorgen ff kijken wat de precieze naam is

Afbeelding
Lachen
en de streepjes:
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... 2190-1.jpg

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:10

Ik maak zelf vligenspul, is een stuk goedkoper en het werkt veel beter. Ik doe 3/4 van een fles vullen met azijn, een paar druppels dettol en dan aanvullen met water. Het werkt heel goed, ook tegen dazen!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:18

Ik gebruik ook Veerust is eigenlijk voor koeien maar het werkt en het stinkt niet en de prijs is ook nog redelijk.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:54

Hmm het dazenproduct dat ik gebruik heb werkt van geen kanten!
Het zit zo in zo'n zwarte spraybus.
Maar 1 van de baasjes van Aaron zegt dat elke dag knoflook geven ook goed werkt!
Je moet het ze dan geven en als het paard dan beweegt en zweet dan gaat die lookgeur mee met het zweet eruit waardoor het paard naar knoflook ruikt( alle ik denk toch dat hij dan naar knoflook ruikt he Bloos ) hierdoor blijven de dazen weg! Knipoog
Wj gaan het nu proberen en hopen dat het werkt want ik rij altijd in de wei en vlak daarnaast is een bos vol met dazen ze komen met zen alle naar jou toe!
In ieder geval veel succes hiermee en hopelijk vind je het juiste product

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:57

suusiejj schreef:
Dit is het dus

suusiejj schreef:
Doe mij maar protection ofzo.. Super spul blijft 7 dagen zitten.. Geen scherpe lucht.. Makkelijk aan te brengen.. Enige nadeel stof zie je wel op je paard van die streepjes maar ach ff een borstel en weg is het.. 29,50 of 27,50 iig in vergelijking goedkoper dan die citroentroep Lachen
Zou overmorgen ff kijken wat de precieze naam is

Afbeelding
Lachen
en de streepjes:
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... 2190-1.jpg

Die troep heb ik dus ook 1x gebruikt voor mijn paard, ze had na het opbrengen een allergische reactie gekregen. Precies op de plekken waar ik het had opgebracht had ze dikke striemen van 10 cm breed en 40-50 cm lang en dat over d'r hele lijf. Ik heb 2 weken niet kunnen rijden omdat het ook nog verdikt was. Ik heb toen contakt opgenomen met de firma en toen bleek dat bloedpaarden er wat gevoelig voor konden zijn, aangezien ik een bloedpaard heb was zij er blijkbaar gevoelig voor, wel heb ik netjes mijn geld teruggekregen, ik zou het alleen niemand aanraden of ze moeten het eerst op een klein stukje huid uitproberen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:00

Aaronsroos, knoflook helpt geen zier, ik heb mijn paard een paar jaar knoflook gegeven maar de vliegen en dazen trokken zich er niets van aan, knoflook af en toe geven is niet erg maar elke dag schijnt toch niet goed voor een paard te zijn dus ben ik er mee gestopt.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:10

runningkawa schreef:
tyara1 schreef:

en ik heb de hoop voortaan op gegeven...
Vraag me ook werkelijk af in wat voor gebied ik woon of wat voor aanstel knollen ik heb....

Zootje staat dus alweer op stal Verdrietig

kijk dit vind ik nu een leuk antwoord! zo is het in mijn ogen ook, onze paarden hebben we ook al weer vanmorgen om half 10!!! binnen gezet, het zag zwart van de vliegen en dazen en de paarden waren helemaal door het dolle heen....

Hier dus ook...

Elke leverancier die voortaan durft te zeggen dat zijn spul je paard x tijd dazenvrij houd mag het hier voortaan komen demonstreren...
Pas nog eens gezegd...maar dan is het stil...
Zouden ze gewoon liever die 25 euro (of meer) in hun zak willen stoppen en kan het ze niet ballen of het werkt...als het maar verkoopt met een verkoop praatje?.

runningkawa, werkt de loer dan niet?

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:14

Leovet power ....heb ik echt super goede ervaringen mee!!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:17

nou ik gebruik ook gewoon vee rust en ik vind het super werken maar di is ook bij iedereen verschillen

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:35

HannahFrouk schreef:
Bedankt.
Maar dat zou dus inhouden dat je je "mensenmiddel" met Deet ook gewoon op je paard kunt gebruiken (?). Alleen het % Deet is namelijk anders.

ik heb jaren Autan (mensenmiddel dus) gebruikt voor mijn paarden (in combinatie met een ecxeemdeken voor op de wei)
de spray voor de (blote delen van de) body en de gel voor rond de ogen
en niets werkt beter dan dat...
maar Autan loopt aardig in de kosten ,een klein flesje voor een groot dier met een pittig prijskaartje
ik ben vorig jaar de naf Deet gaan gebruiken en die werkt net zo efficient dan Autan
maar schilt aanmerkelijk in prijs
sinds dit voorjaar hebben ze er ook creme van die perfect is voor het hoofd
die gebruik ik nu voor rond de ogen
en ik moet zeggen ik zweer erbij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:03

Ikima schreef:
Die troep heb ik dus ook 1x gebruikt voor mijn paard, ze had na het opbrengen een allergische reactie gekregen. Precies op de plekken waar ik het had opgebracht had ze dikke striemen van 10 cm breed en 40-50 cm lang en dat over d'r hele lijf. Ik heb 2 weken niet kunnen rijden omdat het ook nog verdikt was. Ik heb toen contakt opgenomen met de firma en toen bleek dat bloedpaarden er wat gevoelig voor konden zijn, aangezien ik een bloedpaard heb was zij er blijkbaar gevoelig voor, wel heb ik netjes mijn geld teruggekregen, ik zou het alleen niemand aanraden of ze moeten het eerst op een klein stukje huid uitproberen.

D'r staat ook duidelijk op dat het allergische reactie kan veroorzaken, dus wel logisch dat je eerst een stukkie probeert Knipoog Overigens probeer ik altijd voor ik hem ondersmeer of spuit met iets

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:14

Toen het er net was stond dit er dus niet op.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:40

Hmm oke da's wel lelijk dan, misschien is in de loop van de tijd een boel veranderd..
Degene die mij hierover vertelde op stal heeft zelf ook een warmbloed