Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Esly schreef:Je kunt het zéker zelf maken !![]()
Ik doe het ook altijd! & het werkt perfect! (bij mij dan)
-Gekookte kruidnagelen
- Azijn
En dat doe je samen in een planten spuit ofiets..
en het werkt perfect geen dazen/horsels meer
Ik gebruik trouwens ook wel eens gewone vliegenspray voor koeien, ook die werkt erg goed!
edit; sorry als het al ergens staat heb niet alles gelezen..
tyara1 schreef:runningkawa schreef:en ik heb de hoop voortaan op gegeven...
Vraag me ook werkelijk af in wat voor gebied ik woon of wat voor aanstel knollen ik heb....
Zootje staat dus alweer op stal
kijk dit vind ik nu een leuk antwoord! zo is het in mijn ogen ook, onze paarden hebben we ook al weer vanmorgen om half 10!!! binnen gezet, het zag zwart van de vliegen en dazen en de paarden waren helemaal door het dolle heen....
_rosita_ schreef:Ik gebruik nu veerust, maar het werkt idd helaas maar even. Toos, de grijs/zwarte Belg heeft heeeeel veel van die rotdazen op d'r lijf maar geeft er niets om. Donder, de bruine Shet, heeft er maar een paar per dag maar wordt helemaal gek van die rotbeesten en Jazz, de bruine, heeft er ook niet veel last van...Blijkt toch weer dat de donkeren kleuren meer aantrekken.
Branca schreef:Gebruik ook Atex (en..en..)... hmm.. mijn paard rent nog net zo hard van links naar rechts door de wei...

suusiejj schreef:Doe mij maar protection ofzo.. Super spul blijft 7 dagen zitten.. Geen scherpe lucht.. Makkelijk aan te brengen.. Enige nadeel stof zie je wel op je paard van die streepjes maar ach ff een borstel en weg is het.. 29,50 of 27,50 iig in vergelijking goedkoper dan die citroentroep![]()
Zou overmorgen ff kijken wat de precieze naam is

) hierdoor blijven de dazen weg!
suusiejj schreef:Dit is het dussuusiejj schreef:Doe mij maar protection ofzo.. Super spul blijft 7 dagen zitten.. Geen scherpe lucht.. Makkelijk aan te brengen.. Enige nadeel stof zie je wel op je paard van die streepjes maar ach ff een borstel en weg is het.. 29,50 of 27,50 iig in vergelijking goedkoper dan die citroentroep![]()
Zou overmorgen ff kijken wat de precieze naam is
en de streepjes:
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... 2190-1.jpg

runningkawa schreef:tyara1 schreef:
en ik heb de hoop voortaan op gegeven...
Vraag me ook werkelijk af in wat voor gebied ik woon of wat voor aanstel knollen ik heb....
Zootje staat dus alweer op stal
kijk dit vind ik nu een leuk antwoord! zo is het in mijn ogen ook, onze paarden hebben we ook al weer vanmorgen om half 10!!! binnen gezet, het zag zwart van de vliegen en dazen en de paarden waren helemaal door het dolle heen....
Hier dus ook...
Elke leverancier die voortaan durft te zeggen dat zijn spul je paard x tijd dazenvrij houd mag het hier voortaan komen demonstreren...
Pas nog eens gezegd...maar dan is het stil...
Zouden ze gewoon liever die 25 euro (of meer) in hun zak willen stoppen en kan het ze niet ballen of het werkt...als het maar verkoopt met een verkoop praatje?.

HannahFrouk schreef:Bedankt.
Maar dat zou dus inhouden dat je je "mensenmiddel" met Deet ook gewoon op je paard kunt gebruiken (?). Alleen het % Deet is namelijk anders.

Ikima schreef:Die troep heb ik dus ook 1x gebruikt voor mijn paard, ze had na het opbrengen een allergische reactie gekregen. Precies op de plekken waar ik het had opgebracht had ze dikke striemen van 10 cm breed en 40-50 cm lang en dat over d'r hele lijf. Ik heb 2 weken niet kunnen rijden omdat het ook nog verdikt was. Ik heb toen contakt opgenomen met de firma en toen bleek dat bloedpaarden er wat gevoelig voor konden zijn, aangezien ik een bloedpaard heb was zij er blijkbaar gevoelig voor, wel heb ik netjes mijn geld teruggekregen, ik zou het alleen niemand aanraden of ze moeten het eerst op een klein stukje huid uitproberen.
Overigens probeer ik altijd voor ik hem ondersmeer of spuit met iets