Lichte trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sdi

Re: Lichte trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:39

Zinzi_jewel schreef:
Een astra is niet geschikt om te trekken , helaas heb ik nu zelf een astra en ben al 2 weken aan t kijken wie o wie een zwaardere auto heeft om mijn paard ye vervoeren , met mijn hele fijne weijer trailer ruime 1,5 paards met hoge kap
is van "91 maar super fijn ding

weegt geloof ik leeg uit mijn hoofd 540 kg

succes

Wat voor Astra heb je dan??
Ik heb goede ervaringen met een 2006 Astra Station 1.9 cdti 120pk diesel, maar die mag 1400kg trekken

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:57

aah ja ik heb n astra station 1.6 of 1.8 benzine die weegt zelf maar 1050 kg
ik heb t niet precies nagezocht maar volgens ons pa is dat krap aan om trailer te trekken
mijn vorige auto was n vectra 2.0 benzine automaat
en als jij n diesel hebt of die ervaringen diesels zijn zoiezo als zwaarder in gewicht dus ook sterker

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:37

Klopt die astra = een not done combinatie

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:45

that,s why
daarom trekt die astra ook geen trailer
mijn vader rijdt nu met de station en ikke heb vandaag of morgen een andere ook niet geschikt voor trailer , maar dat komt wel weer n keer
normaal hoef ik ook niet weg met paard alleen nu binnenkrot wel naar merrie keuring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:49

cissy schreef:
Citaat:
Dat ben je als 21 jarige alleen in een combinatie Jeep grand cherokee + trailer ook. Ben laatst al van de weg geplukt puur omdat meneer agent zich niet voor kon stellen dat ik met die combi mocht rijden.

ik ook niet eerlijk gezegd, je verteld dat je een 2 paards trailer hebt, je E nog gaat halen en dan rij je met deze combi???

niet goed gelezen Lachen

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:07

We hebben een wesco trailer 540 kg en heb genoeg trailers gezien van 510 kg en zelfs een van 490 kg.
Dus gewoon goed zoeken...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:13

ja klopt lichte trailers genoeg ik heb dus n weijer van "91 maar die weegt ook niet zo zwaar en is wel n oudere dus houten opbouw etc wel kunstof kap
en dat ding hangt heel fijn achter de auto , je voelt m nagenoeg niet als ie leeg is , met mijn dikkie erop wel maar ja ze is groot en fors dus die haalt de 700 kg wel Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:12

Vonneke, wat heb ik niet goed gelezen?
hieronder zomaar wat regels uit de posts van de TS, hieruit concludeer ik dat ze met een jeep V8 van dr vader met een trailer met MTM 1600 kg zonder E rijbewijs rijdt.
Citaat:
- Ik ben zelf dus de chauffeur, en ga mijn E halen ja.
- Ik zou dolgraag mijn vaders Jeep grand cherokee overkopen waar ik nu mee rij met de trailer,
- (mijn huidige heeft mtm 1600 dus die gaat sowieso weg, vandaar).
- Overigens mag ik hopen dat jullie snap ik dat ik dit topic oa heb gestart om wel volgens de regels bezig te zijn?

ik wil niet banketstaaf zijn maar een V8 grand cherokee weegt vast genoeg en heeft samen met de trailer vast wel meer dan 3500 kg MTM als gewicht, dus vertel mij maar waar ik dan verkeerd gelezen heb.

De TS kan echter niet meer met die auto van dr vader rijden dus dat is 'opgelost' maar ik betwijfel of het allemaal volgens de regels van rijbewijs B gegaan is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:10

Wij hebben een picasso diesel, die mag op papier maar 1300 kg trekken. Exact dezelfde picasso mag in frankrijk 1600 kg trekken. En dat in een land met bergen!
Wij hangen dus zonder problemen onze trailer met 2 tinkers erachter. (Trailer weegt 650 kg, 1 tinker ca 550 kg de ander (ponymaatje) 450 kg.

Overigens gebruiken wij onze trailer eigenlijk alleen bij uitzondering voor beide paarden; eens een verhuizing en een heel enkele keer een evenement ergens in de buurt. Vorig jaar zijn ze er 3 x met zijn 2en op geweest, steeds minder dan 15 km.

Als we half Nederland door zouden moeten met 2 paarden, zouden we ook een bus gaan huren.

Voor de braven onder ons: met overbelading ben je natuurlijk wel strafbaar maar niet onverzekerd. Nou dat risico nemen we dan maar.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:35

Hoezo niet onverzeker?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:24

Dan gaat iedereen zijn trailer overbeladen.
Denk dat die vlieger niet op gaat. Waarom worden vrachtwagens en trekkers anders op gewicht gecontroleerd, niet voor de lol.
Als de vezekering erachter komt dat je overbeladen bent dan wordt er echt niets uitgekeerd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:02

annastasia schreef:
Dan gaat iedereen zijn trailer overbeladen.
Denk dat die vlieger niet op gaat. Waarom worden vrachtwagens en trekkers anders op gewicht gecontroleerd, niet voor de lol.
Als de vezekering erachter komt dat je overbeladen bent dan wordt er echt niets uitgekeerd.

Valt mee hoor;
In mijn autoverzekering staan de volgende uitsluitingen:
- Ander gebruik
-Atoomkernreacties
-Inbeslagname
-Molest
-Opzet
-Ongeldig rijbewijs
-Rijden onder invloed
-Verhuur
-Wedstrijden.

Overbelading staat er niet bij.
Maar natuurlijk kan je er van de politie wel een boete voor krijgen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:36

cissy schreef:
Citaat:
Dat ben je als 21 jarige alleen in een combinatie Jeep grand cherokee + trailer ook. Ben laatst al van de weg geplukt puur omdat meneer agent zich niet voor kon stellen dat ik met die combi mocht rijden.

ik ook niet eerlijk gezegd, je verteld dat je een 2 paards trailer hebt, je E nog gaat halen en dan rij je met deze combi???

En waar heb ik dat gezegd? Haha! Overigens, ik ben eruit, bedankt voor de hulp, discussier vooral gezellig vereder, maar niet meer voor mij Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:45

cissy schreef:
Vonneke, wat heb ik niet goed gelezen?
hieronder zomaar wat regels uit de posts van de TS, hieruit concludeer ik dat ze met een jeep V8 van dr vader met een trailer met MTM 1600 kg zonder E rijbewijs rijdt.
Citaat:
- Ik ben zelf dus de chauffeur, en ga mijn E halen ja.
- Ik zou dolgraag mijn vaders Jeep grand cherokee overkopen waar ik nu mee rij met de trailer,
- (mijn huidige heeft mtm 1600 dus die gaat sowieso weg, vandaar).
- Overigens mag ik hopen dat jullie snap ik dat ik dit topic oa heb gestart om wel volgens de regels bezig te zijn?

ik wil niet banketstaaf zijn maar een V8 grand cherokee weegt vast genoeg en heeft samen met de trailer vast wel meer dan 3500 kg MTM als gewicht, dus vertel mij maar waar ik dan verkeerd gelezen heb.

De TS kan echter niet meer met die auto van dr vader rijden dus dat is 'opgelost' maar ik betwijfel of het allemaal volgens de regels van rijbewijs B gegaan is.

Zucht, ik word moe van bokt. Lieve schat, die combinatie mag ik rijden JA. De auto weegt zo'n 1800 kg, trailer dus TOTAAL 1600 = GOEDZO 3400 KG. Verder ga ik hier niet eens meer op in, want dit soort dingen word ik nogal moe van. Ik hoef hier niet afgeschreven te worden als een Ali illegali die aan alle kanten de wet overtreedt. Maar ik ben ook geen goed verdiend persoon (of sponsorende ouders!) die even een dikke auto voor me betalen. Als daar geen respect voor kan zijn (aantal mensen buiten wege gelaten) dan stop alsjeblieft snel deze discussie. Wie daar wel respect voor heeft, bedankt!

Inmiddels heeft mijn vader (soms ben je zo blij met je ouders!) een andere, goedkopere, jeep gekocht, waarmee ik dus de trailer kan trekken. Voor mensen die er nog wat aan hebben, ik heb het even aan de trailerboer EN de garageman gevraagd: Een astra G (nieuwer model dus!) met een 1.8 of 2.0 erin kan en MAG met gemak een trailer trekken (geen 2 paards, maar dan heb ik het over een 1,5 paards).

Edit:domme typfout

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:30

lieve schat, als jij zo graag een dikke boete wilt hebben en onverzekerd wilt rondrijden dan moet je het lekker helemaal zelf weten, je vergeet nl het laadvermogen van de auto mee te tellen en dat geldt echt wel voor B rijbewijs, maar wees lekker eigenwijs en doe je ding. No hard feelings!
Heeft niks met respect te maken maar met volgen vd regels en die kun je in de FAQ vinden.
Citaat uit de FAQ:
Citaat:
Ook van de auto zul je het laadvermogen mee moeten tellen, dit bepaalt immers mede wat de combinatie zou kunnen wegen. Het eigen gewicht van het voertuig en het laadvermogen bij elkaar opgeteld noem je de maximaal toegestane massa, afgekort als MTM. Onthoudt deze afkorting, want ik zal 'm vaker gebruiken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:31

Ik heb een Hotra 1.5paards van 675kg, max laadvermogen 1300kg mijn auto is een Jeep Grand Cherokee van 1880kg. Volgens mij ben ik legaal...ook al heb ik geen BE ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:48

Mist schreef:
Ik heb een Hotra 1.5paards van 675kg, max laadvermogen 1300kg mijn auto is een Jeep Grand Cherokee van 1880kg. Volgens mij ben ik legaal...ook al heb ik geen BE ?

Met B-rijbewijs is dit een illegale combinatie; althans, ik weet vrijwel zeker dat die Cherokee meer dan 320kg laadvermogen heeft!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:20

hé ikke, en die combi van Destinietje dan, heb ik gelijk of ben ik in de bonen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:43

cissy schreef:
hé ikke, en die combi van Destinietje dan, heb ik gelijk of ben ik in de bonen?

Nope.
Even afgaand op dit citaat:
Destinietje schreef:
<knip> die combinatie mag ik rijden JA. De auto weegt zo'n 1800 kg, trailer dus TOTAAL 1600 = GOEDZO 3400 KG. Verder ....... <knip>

en zonder verder gelezen te hebben, is deze combi illegaal bij B-rijbewijs. Destinietje mocht hier niet mee rijden met enkel B-rijbewijs.
Je bent dus niet in de bonen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:03

Nou, toch sterk dat meneer agent het heeft nagetrokken en me door heeft laten rijden met als opmerking dat ik de combi mocht rijden? Maargoed, het zal allemaal best, ik ga toch binnenkort mijn E halen dus dan ben ik sowieso van het gezeur af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:16

dan heb je de mazzel gehad dat je een agent hebt getroffen die het ook niet wist, je wil niet weten hoeveel agenten zelf de regels niet kennen Lachen. Maar goed, jij weet ze nu wel hoop ik, en ik zou als ik jou was maar even goed naar de gewichten van je vaders nieuwe auto kijken of je daar nog met B mee mag rijden voordat je je E hebt gehaald, misschien is dat wel helemaal niet nodig....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:53

cissy schreef:
dan heb je de mazzel gehad dat je een agent hebt getroffen die het ook niet wist, je wil niet weten hoeveel agenten zelf de regels niet kennen Lachen. Maar goed, jij weet ze nu wel hoop ik, en ik zou als ik jou was maar even goed naar de gewichten van je vaders nieuwe auto kijken of je daar nog met B mee mag rijden voordat je je E hebt gehaald, misschien is dat wel helemaal niet nodig....

Blijft onverlet dat die regels gaan veranderen en dat Destinietje dan alsnog moet. Gewoon halen dus, dat stempeltje. Eenmaal binnen, nemen ze je dat niet meer af. Hebben is hebben.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:58

Dat klopt Ikke. De nieuwe auto weet ik nog geen gewichten enzo van. Het is een Subaru Outback met een 3.0 erin meen ik. Maar hij komt woensdag pas, dan weet ik meer. De nieuwe trailer is iig 540 kg, en mtm 1200 kg geloof ik. De auto zelf woog meen ik 1500 kg. Maar dat rijbewijs ga ik toch halen.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:31

Destinietje schreef:
Dat klopt Ikke. De nieuwe auto weet ik nog geen gewichten enzo van. Het is een Subaru Outback met een 3.0 erin meen ik. Maar hij komt woensdag pas, dan weet ik meer. De nieuwe trailer is iig 540 kg, en mtm 1200 kg geloof ik. De auto zelf woog meen ik 1500 kg. Maar dat rijbewijs ga ik toch halen.

Prima trekpaard!!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:34

_Lucifer_ schreef:
Een Atec Technoline 1,5 paards is er in 1200 kg MTM.
Laadvermogen is een dikke 600 kg. Simpele trailer in een goede prijsklasse.
1-Paards trailer zou ik nooit doen !

hoezo nooit een 1 paards trailer?