Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dan zou ik het gewoon nog een tijdje aankijken.
), maar hij zit wel onder behoorlijke snijwonden, al dan niet met bloed. Afgelopen weekend zo'n 30. Voor alle duidelijkheid nog even: Het steekt mij dat mijn paard verwond wordt, dat hij geisoleerd wordt van zijn maatjes, dat hij opgejaagd wordt en in een stresssituatie zit. Ik merk het ook aan hem als ik hem het land uithaal. Zelfs mijn stalbazin kon zien dat hij moe was van het opjagen. Hij staat hier al twee jaar gelukkig en wel (is als laagste dier begonnen in de groep, maar snijwonden, nee hoor), vervolgens komt er een vreemde Shet en daarna blijkt daar een heel verhaal aan vast te zitten en mijn paard zit met de gevolgen. Ik doe mijn uiterste best om redelijk te zijn, om te kijken wat nou het beste is voor iedereen, maar wil niet dat mijn pony hier weken- of maandenlang de dupe van is.
. Sam is als laagste begonnen in de groep en heeft zich omhoog gewerkt op een vriendelijke manier. Dat had ik al aangegeven, dacht ik. 
Hij is zo slank als een den en een echt showbeestje. Er wordt mee gemend momenteel. Sam heeft er elke dag meer schrammen bij, ik tel ze, hou ze bij. Ik neem dat beestje zelf niets kwalijk, maar wel zijn gedrag. Ik denk idd dat het voor jou lastig te bepalen is, maar misschien helpt het als je mijn verhaal gewoon serieus neemt. Nadya schreef:Milly, wat een vreselijk verhaal, zeg, krijg er kippenvel van. Oh man, wat zul jij verdrietig zijn.......
Milly_ schreef:Nadya schreef:Milly, wat een vreselijk verhaal, zeg, krijg er kippenvel van. Oh man, wat zul jij verdrietig zijn.......
Het is intussen al 2jaar geleden maar het doet inderdaad nog erg veel pijn.
Daarom heb ik nu ook wel gauw schrik als paarden samen op de wei aan het klieren zijn, ik sluit dikwijls een mijn ogen
en jij haalt voorbeelden aan zoals hoe mijn paard wel eens zijn leven heeft geleid in kuddes, hoe hij eventueel 'omhoog' geklauterd is in rangorde e.d. Luister nou eens naar mij als ik je zeg, dat je aannames niet kloppen
. Nou kan ik hier zijn hele levensverhaal neer gaan zetten (best nog een heel verhaal voor een toen 2-jarige trouwens
), maar dat doet er niet toe op dit moment. 

Die wondjes maakten hem helemaal niet uit, isobetadine erop en hij was weer gezellig aan het stoeien. Pas na enkele maanden(!) is het "bruut geweld" gestopt, Noah leerde de tanden ontwijken, en nu spelen ze heerlijk samen (wel nog steeds erg heftig) zonder dat er wondjes opgelopen worden.
, misschien is het ondertussen al ernstiger dan in je beginpost, en dan klopt mijn reactie natuurlijk niet helemaal, maar anders zou ik het nog even aankijken..
Ik ben niet voor niets dagelijks meerdere keren bij hem geweest, ik loop me vanaf woensdagmiddag al zorgen te maken.
. Hoe los je dat op? Hoeveel tijd spenderen we er aan om te bekijken of het wel of niet gaat lukken. Bij vrijwel ELK ander paard (merrie/ruin), heb ik nog nooit moeilijk gedaan en dat is ook altijd goed gegaan, binnen enkele dagen. Hier hebben we het over een 'hengst' van 22 jaar, die net geruind is. Die nog nooit in een kudde gestaan heeft, op een paar weken na. Wat wil je nou horen? Dat mijn paard er uit moet ofzo? Wie valt hier wie aan? Wie heeft er voor onrust en wonden gezorgd? Kan je mij subjectief noemen, ga je gang, ik hou nou eenmaal zielsveel van mijn paard.
. Hij heeft in het verleden hele heftige spelletjes gedaan met diverse ruinen, ook tot bloedens aan toe, maar dat was heel anders. Deze hengst gedraagt zich helemaal niet goed, hij brengt alleen maar onrust en verwondingen en is heel erg agressief.

maar als het om je eigen paard gaat (merk ik toch) reageer je automatisch een beetje 'emotioneler'
, alleen geeft Sam het leiderschap dus niet helemaal op.
). Ik ben momenteel wel klaar met dat beest.
) als Sam met mij meeloopt. Ik vind dat erg irritant, echt hengstengedrag, dat eeuwige uitdagen. Hij heeft aan mij een hele verkeerde hiermee.
ie
. Een vriendin van me is het vorig jaar overkomen met haar Fjord (die stond ook nog eens vlak naast stroomdraad). Afschuwelijk. Maar ja, Sam staat nou eenmaal 24/7 buiten, we huren alleen een box als hij ziek is, niet voor onweer.

senks ........... alhoewel???? heb van ellende maar mijn haar ontgrijsd