niet zo erg,maar volgende keer als er weer een dame hengstig is gaat meneer wel even apart
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:ik kwam er vorige week achter dat mijn 17 jarige ruin een van zijn weidegenootjes heeft ontmaagd![]()
niet zo erg,maar volgende keer als er weer een dame hengstig is gaat meneer wel even apart
ellepel schreef:hahaah hopelijk voor hem kom ik er te laat achter![]()
hij dekt heel netjes,maar je hebt toch ergens wel risico he.
en aangezien hij niet op paarden van mijzelf klimt vermijd ik liever toch wat risico's....
je hebt altijd kans dat een merrie toch een of andere infectie oploopt en dan gaan alle vingertjes naar mij toe..
of als er dan toch ineens een kreupel is dan is het van jaaa die van haar heeft gedekt dus komt het vast daarvan...
stomme is dat hij naar mijn idee al jaren niet meer dekte,maar blijkbaar doet hij het toch weer..
heeft vast de smaak weer te pakken met al die jonge twentertjes om hem heen![]()
Wanneer de ruin in kwestie verder voorzichtig en beleeft is (er geen halve verkrachting van maakt) en jij zorgt dat zijn edele delen netjes schoon zijn, dan is er weinig aan de hand.
ellepel schreef:ja kan ook,maar van mij mag het ook anders
ikke schreef:[/quote]Als jouw dierenarts zo slecht kan tellen dat ie niet eens weet of ie één of twee ballen weghaald, dan twijfel ik zeer sterk aan diens kwaliteiten!
Maar op zich komt dit toch wel vaker voor? Als de bal niet ingedaald is kun je hem in feite ook niet met een normale castratie weghalen.
De veearts is hier net even op de koffie geweest, ik heb het er met hem over gehad en hij ziet de kans erg groot dat hij nog klophengst is, aangezien hij zonder mannelijke hormonen niet het gedrag zou vertonen dat hij nu doet.
Als een dierenarts castreert zonder eerst te controleren of er daadwerkelijk twee ballen zitten, dan is het gewoon een sukkel! Ik heb eens een jaarling laten castreren en het eerste wat men vroeg was of beide ballen wel waren ingedaald en dat was ook de eerste controle die de dierenarts deed, voordat hij hij verder ging!
Ja het komt vaker voor dat de ballen er wat langer over doen voordat ze indalen, maar een dierenarts die z'n vak verstaat zal dan niet castreren, tenzij daar een zeer dwingende (levensbedreigende) reden voor is en dan ook zal hij melden dat er maar één bal is weggehaald!
Ik vind het echt meer dan slordig dat jij er na zoveel tijd achter moet komen dat de castratie kennelijk niet goed is uitgevoerd. Rijst bij mij toch even de vraag of je nu wel het complete verhaal schrijft. Je hoeft natuurlijk niet alle details te melden, maar nu wek je wel de indruk van een zeer slordige dierenarts.
Die is als jaarling al bij de vorige eigenaar gecastreerd en dat is ook niet door onze eigen veearts gebeurd. Chupa schreef:ikke schreef:Als jouw dierenarts zo slecht kan tellen dat ie niet eens weet of ie één of twee ballen weghaald, dan twijfel ik zeer sterk aan diens kwaliteiten!
Maar op zich komt dit toch wel vaker voor? Als de bal niet ingedaald is kun je hem in feite ook niet met een normale castratie weghalen.
De veearts is hier net even op de koffie geweest, ik heb het er met hem over gehad en hij ziet de kans erg groot dat hij nog klophengst is, aangezien hij zonder mannelijke hormonen niet het gedrag zou vertonen dat hij nu doet.
Als een dierenarts castreert zonder eerst te controleren of er daadwerkelijk twee ballen zitten, dan is het gewoon een sukkel! Ik heb eens een jaarling laten castreren en het eerste wat men vroeg was of beide ballen wel waren ingedaald en dat was ook de eerste controle die de dierenarts deed, voordat hij hij verder ging!
Ja het komt vaker voor dat de ballen er wat langer over doen voordat ze indalen, maar een dierenarts die z'n vak verstaat zal dan niet castreren, tenzij daar een zeer dwingende (levensbedreigende) reden voor is en dan ook zal hij melden dat er maar één bal is weggehaald!
Ik vind het echt meer dan slordig dat jij er na zoveel tijd achter moet komen dat de castratie kennelijk niet goed is uitgevoerd. Rijst bij mij toch even de vraag of je nu wel het complete verhaal schrijft. Je hoeft natuurlijk niet alle details te melden, maar nu wek je wel de indruk van een zeer slordige dierenarts.
Die is als jaarling al bij de vorige eigenaar gecastreerd en dat is ook niet door onze eigen veearts gebeurd.[/quote]
laten castreren toen het dus jaarling was,
.