les krijgen via een microfoontje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

zipster

Re: les krijgen via een microfoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:13

Wij krijgen in de winter meestal les met een microfoontje, zomer rijden we meestal in de buitenbak. ik vind het wel fijn want je hoeft bijna nooit te vragen van 'wat zei je' in he begin was het nog wel eens dat de paarden die hoek of kant niet op wou, maar dat was binnen een klein weekje voorbij. volgens mij zijn ze best wel duur.

lindahurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 05:25

krijg zelf geen les met microfoontje zou het wel graag willen want wij rijden zomers en s'winters buiten en als er dan wind staat hoor je het erg slecht ...maar ben laatst wel bij een les geweest waar ze wel een microfoontje hadden erg ideaal...alles is verstaanbaar

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:16

Toen ik met het wielrennen nog wedstrijden fietste maakten we regelmatig gebruik van oortjes ook heel handig tijdens trainingen.
Voordeel is ook dat je in het geval je wat harder gaat ondanks de wind nog gewoon alles kunt verstaan. Een nadeel kan wel zijn dat ze niet heel erg goed tegen de regen kunnen en je daar als je buiten les geeft dus een beetje op moet letten Clown
Ik heb even een site opgezocht voor je waar ik wel eens DJ-spul bestel. Bij de meeste van die zaken hebben ze ook draadloze microfoonsystemen. Dure en goedkope

http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=222

Lijkt me ideaal om les te geven/krijgen met een microfoontje:)

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:16

Mag je deze dingen trouwens ook op wedstrijd gebruiken ?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:18

Ja, voor los te rijden wel. In de proef niet ofcorse.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:22

Bij ons krijgen we soms ook les met een microfoontje maar die maakt op de een of andere manier contact oid met de boxen. Met een of ander ontvang ding en dan komt het geluid door de boxen. Opzich soms wel fijn alleen soms kan ik het júist niet verstaan omdat het een beetje stoort ofzo, of omdat het te hard is juist. Ik vind het eigenlijk niet zo prettig. Ik ben altijd blij als ze 'm niet gebruikt.

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:24

bij ons geven ze ook les via z'n microfoontje. zo headsetje!
twerkt echt super goed. en je verstaaat ze teminste Nagelbijten / Gniffelen

alleen als ze boos worden mag die wel wat zachter ander word je bijna doof Whoosh!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:26

Dat is met set met een microfoontje en geluidsboxen neem ik aan. Wij bedoelde een microfoontje en een headsetje voor de ruiter.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:27

bij ons wordt het af en toe gebruikt, bij veel wind ofzo, maar ik vind het dan erg duidelijk hoor Lachen!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:51

Ik gebruik al vele jaren de verschillende modellen van Sennheiser, uit de Evolution reeks voor instructie, maar ook tijdens seminars als spreker.
zie:
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/ ... _evolution

je moet diep in de buidel tasten
hebben zend/ontvanger die gekoppeld kan worden aan geluidsinstallatie.
kunnen omschakelen naar andere kanalen als verbinding slecht wordt
zijn digitaal, zijn niet af te luisteren
hebben geweldige geluidskwaliteit
niet alleen kunststof maar ook metaal
ook modellen buiten te gebruiken
in 1 op 1 situaties heel goed te gebruiken, nadeel andere ruiters horen niets
in 1 naar meer ruiters ook te gebruiken, elke ruiter heeft een set.

je kan ook de goedkope PMR setjes gebruiken, te koop bij Lidl, Aldi, Dixons, Karwei, Gamma, Praxis, Blokker en op vele andere plaatsen. Je kan met PTT werken, in en uitschakelen met de hand of op besturing met de stem (VOX), een vrij kanaal kiezen en een eigen code toekennen waar de ontvanger op reageert. Je hebt dan geen storing van andere sets. Na automatisch inschakelen kan een stukje van het eerste woord wegvallen. Voordeel heel goedkoop, zeker met oplaadbare batterijen. Dit haalt het niet met Sennheiser. Ik heb tal van die dingen geprobeerd. Het voordeel is dat ze samen met setjes van andere merken ook werken. Dat kan met Sennheiser en andere duurdere merken niet.

Je kan oortjes aanschaffen, dus in een oor een toestel.
Je kan ook een luidsprekertje op je kleding bevestigen, je hoort dan via de luidspreker op je kleding wat er tegen je gezegd wordt tijdens de instructie. Voordeel is dat je ook omgevingsgeluid beter waarneemt.

Bij wielrennen heb ik die dingen ook gebruikt, alleen in het oor beviel me niet. Ik had een setje via een koppeling aan het stuur van de fiets zitten. Op dezelfde manier als een km-teller.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:14

ideaal zowel voor lesgever als lesnemer.
Je kan je veel beter concentreren op wat er gezegd wordt...
Vaak als het wat waait draai je je toch naar je instructeur toe om te horen wat er gezegd wordt en is je houding niet helemaal correct meer. Met een een microfoontje heb je daar dus geen last van....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:15

Wij hebben ook zo'n ding, en ik waarschuw je hier even voor:
Als je het buiten doet, pas dan op voor omwonenden!
Wij deden het s'ochtends buiten, alleen kennelijk kon dan heel het dorp meegenieten van alle instructies. Clown
(En nee, daar waren ze niet blij mee...)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:18

he hoe kan dat dan?
Mijn instructrice hoeft lang zo hard niet te praten dan hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:21

Ik heb een tijdje les gehad van iemand die een microfoontje gebruikte. Ze had een moeilijke lesgeefstem, en schreeuwde anders haar hele keel kapot. Met dat microfoontje hoefde ze niet zo te schreeuwen. Vond het wel een goed idee. Lest ook relaxter dan bij iemand die keihard staat te krijsen. Ja

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:24

Esther28 schreef:
he hoe kan dat dan?
Mijn instructrice hoeft lang zo hard niet te praten dan hoor...

Tja ik weet ook niet... Het geluid werd daar ook heel ver gedragen.
Mischien praatte ze ook nog wel wat hard, ze was dat ding nog niet echt gewend.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:15

Ik heb er verder niet zo veel ervaring mee maar het lijkt me wel heel irritant als iemand er te dicht op zit en de hele tijd in die microfoon hijgt zegmaar..
Verder lijkt het me wel super handig als je een hele grote bak hebt, bij een wedstrijdbak vind ik het niet zo nodig eigenlijk..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:42

Ik vind het ideaal, zowel om les te krijgen als om les te geven. Wel met een zender en ontvanger dan, niet met een versterker

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:48

_Question schreef:
Ik heb er verder niet zo veel ervaring mee maar het lijkt me wel heel irritant als iemand er te dicht op zit en de hele tijd in die microfoon hijgt zegmaar..
Verder lijkt het me wel super handig als je een hele grote bak hebt, bij een wedstrijdbak vind ik het niet zo nodig eigenlijk..

Lesgever heeft gewoon een headsetje op, waarom zou ie hijgen? Verward
Hij hoeft niet mee te rennen hoor Haha!

Ik vind het ideaal, bij ons staan wel eens 3 lesgevers (prive) door elkaar heen te schreeuwen, en mijn juf komt luid en duidelijk bij me aan Haha!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:26

Ik geef vaak les op een manege waar de rijbaan zo groot is dat ik mijn stem anders kwijt ben na twee uur Tong uitsteken

Mij bevalt het goed alleen zijn de apparaten heel erg fragiel. Wij hebben geregeld problemen, dat ze bijvoorbeeld gaan suizen of uitvallen. Je moet dus wel echt een goede kopen. Deze zijn alleen vaak duur.....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:30

Bij ons in de buurt doen ze het ook op een manege, bij ons zelf niet. En gelukkig maar.
Ik heb er een hekel aan.
Het klinkt zo vreemd, raar, en onduidelijk. Nee, laat mij maar gewoon met iemand zonder microfoontje.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:34

Dan heb je echt geen goed systeem Melanieetjuh... die mijn juf heeft is juist heel duidelijk.
Als ie gaat kraken is de batterij op, dus dat is ook snel opgelost.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:49

Ik zelf houd er niet zo van om met een headset les te krijgen. De verstaanbaarheid is inderdaad beter, maar ik kan niet tegen 'stemmen in mijn hoofd', ik kan me veel beter concentreren als een instructeur gewoon praat. Waar ik helemaal moeite mee heb is als een instructeur een vraag stelt waarop hij of zij antwoord wil: vb was dat een goede overgang? De vraag kan ik prima verstaan maar kan pas een half rondje later antwoord geven omdat ze mij niet kan verstaan.

Als andere met headset rijden vind ik ook lastig omdat je geen rekening met ze kan houden.

Dus voor mij bij voorkeur niet

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:53

ik rijd er altijd mee met de lessen... vind het erg makkelijk maar we zitten vlak onder schiphol en dan stoort ie nog wel eens..

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:03

Ik vind het echt fijn dat jullie er zo tevreden over zijn, of niet.
Maar zouden jullie wat merken van de headsets kunnen noemen, zou graag eens op zoektocht gaan.