Paard in trailer laten staan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re: Paard in trailer laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:39

Ik probeer m'n pony zo kort mogelijk op de trailer te laten staan, aangezien hij nogal vaak erg onrustig is, wat eigenlijk ook wel logisch is. Het deurtje doen we wel altijd dicht, laatst was er op wedstrijd namelijk ook een pony die er door het deurtje uit was gegaan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:42

Kawa sprong thuis met gemak uit een wei van 140
en als het hem uitkomt kruipt hij er ook nog onderdoor...zeker zonder stroom

Verder +100 deelnemers, dat heb je alleen in het B springen al ruim bij elkaar Lachen
Dan moet de rest maar thuis blijven Haha!

Ik liet kawa wel op de trailer, die is erg rustig.
Voordeurtje altijd dicht, te bang dat ze daar eruit willen.
Achterklep ook meestal dicht, behalve bij warm weer, maar meesal had ik hem dan aan de hand om wat te grazen.

En heb ik ruim de tijd om op en neer te rijden tussen proef en prijsuitreiking dan ging hij lekker naar huis de wei op Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:52

Ik ben meestal een uur van tevoren aanwezig op wedstrijdterrein.
Betalen, informeren bij ringmeester en daarna rustig beginnen met opzadelen.
Hij staat dus meestal maar 10/15 minuutjes alleen in de trailer. Met warm weer zijn het achterzijl en het deurtje sowiso open.

Overigens ben ik met concours op gras altijd een uur en een kwartier van tevoren aanwezig ivm proppen draaien. Clown

Oja, ik wacht natuurlijk ook altijd nog even op de prijsuitreiking (of naja; totdat alle punten bekend zijn).
Op zn langst is dat een uurtje of 2 maar dan heeft hij er altijd hooi bij. Lachen
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 14-05-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:54

Urielle schreef:
Mijn paard is braaf op de trailer gelukkig, want hij staat er veel en lang op.
Reis 1-2 uur, anderhalf uur van te voren aanwezig zijn (soms is dat meteen opzadelen en gaan, soms staat ie nog een dik uur.. ligt erana of het uitgelopen is) en na het uitstappen er weer op en wachten tot de prijsuitreiking.
Ik heb wel altijd een emmer bij voor water, er hangt een hooinet en bij warm weer iets van slobber ofzo mee. Deurtje hou ik dicht, bij warm weer zet ik wel de klep open.

Vind je klep open niet een beetje gevaarlijk?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:21

Ik laat der nooit langer dan een uurtje staan nadat ik gestart ben, als de rubriek nog lang duurt, rij ik eerst heen en weer.

Deurtjes/ klep gaat dicht, ik heb altijd wel wat water en een emmertje bix bij me Knipoog

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:37

Ik ben meestal een uur voordat ik moet rijden aanwezig. Of ik ga betalen & punten halen of mijn moeder, maar er is altijd iemand bij mijn paard. De ene keer is ze onrustig en de andere keer heel braaf, maar ik vind het gewoon een veel fijner idee. Hoe vaak zie je niet op concours dat paarden alleen in de trailer blijven staan en dat ze dan of zichzelf om weten te draaien of laatst zelfs over de voorstang heen weten te springen. Iedereen loopt er bij weg, want ja, het is toch niet ons paard! Maar dat soort akefietjes kunnen je erge blessures van krijgen. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:13

Ik kan minj pony uren op de trailer laten staan, hij heeft een hooinet en ik zet het kleine deurtje open en dan kijktie de hele tijd naar buiten met hooi in zn bekkie Haha!
Hij vind het heerlijk! en ik loop ook gewoon weg, hij vermaakt zich wel Lachen

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:59

Mijn pony staat altijd aan de trailer vast omdat ze in de trailer erg onrustig is.. ze heeft altijd wel wat te knabbellen..

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:00

Mijn verzorgpaard laten we nooit op de trailer staan, dit omdat hij er erg onrustig van wordt. We proberen hem er wel een beetje aan te laten wennen door hem als we aankomen nog even op de trailer te laten staan, maar dan is er wel iemand bij. We zetten hem pas weer op de trailer als de prijsuitreiking is geweest. We vragen ook altijd of we als laatste mogen starten.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:06

Ik wil er meestal 3 kwartier van tevoren zijn, dan kan ik eerst even een rondje lopen over het terrein en me aanmelden voordat ik begin met opzadelen. Na mijn proeven staat ze er net zo lang op totdat ik mijn punten heb, dat is meestal een halfuur tot een uurtje. Als het veel langer duurt breng ik haar eerst naar huis. Dat doe ik ook als het erg slecht weer is of heel erg warm.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:11

patsur schreef:

Wat is het risico aan de klep open?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:14

Urielle schreef:
patsur schreef:

Wat is het risico aan de klep open?

nou ze kunnen op verschillende marnieren proberen om er onderdoor/bovenlangs te gaan... of omdat ze toch vanachter heel veel zien in paniek raken en de raarste capreolen uithalen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:15

als ze gewoon vast staan voor, en achter zit de stang erachter........ valt dat allemaal wel mee Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:17

Ik zal met wedstrijd Abel gerust wel eens een kwartiertje in de trailer laten staan als het echt niet anders kan, maar dan blijft mijn vader er bij... Denk trouwens nu op het moment van typen dat mijn vader eerder een rondje met hem zou wandelen.... Maar ik zou er iig geen moeite mee hebben om Abel onder toezicht even daar te laten wachten. Ik heb op concours 1 keer meegemaakt dat een paard echt al uren erin stond en uiteindelijk begon te flippen. Dat is niet mijn idee van hoe het moet.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:19

nou ik ken m'n pony is onder de stang doorgekropen uit paniek omdat er achter iets aan de hand was... ze stond gewoon van voor vast maar die brak (en het halstertouw was daarvoor gewooon nog heel en was er nog niets mee)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:22

Ik help vaak anderen op westrijden. Dan proberen we de paarden zo kort mogelijk stil te laten staan op de trailer. Soms moet je alleen zooooo lang op de prijsuitreiking wachten, niet leuk meer.
Dan is het handig dat ik mee ben, kan ik op de paarden passen en zij hun protocollen halen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:27

mijn paard is schaapmak op de trailer gelukkig, staat voor aan twee koorden zijdelings vast en als hij onder de stang door moet moet hij er eerst bij gaan liggen. Daar issie toch wat groot voor vrees ik Haha!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:28

Ik kon me vorige paard makkelijk op de trailer laten, even rustig aanmelden, wc, even rondkijken,wat drinken. hij stond gewoon lekker rustig hooi te eten Lachen

maargoed, met onze (-nog-) niet gestarte hengst , blijft er echt wel iemand bij *LOL*
laat hem echt niet alleen.