Bril (voor in de verte)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyflora

Re: Bril (voor in de verte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:35

Maar celine rijd nooit met cap
Nou heel soms...

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:36

Heb een reserve bril. Ik heb nu -1.25 en -2.25. Mijn reservebril is -1 -2. Hou hem gewoon op met paardrijden. Is veel fijner, en ik krijg veel minder snel hoofdpijn. Heb ook nog nooit gehad dat hij kapot is gegaan, verbogen etc. Het enige wat een keer gebeurd is, is dat een paard hem had afgepakt. Stond hij daar trots met mijn bril tussen zijn tanden Tong uitsteken

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:26

Ik rijd altijd met bril. Ik kan gewoon niet zonder. Heb nog nooit gehad toen ik viel dat mijn bril beschadigd was. Het klepje van je tok beschermt ook hé. Knipoog Dus het kan echt wel geen kwaad om je bril op te houden.

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:03

Ik heb normaal op een bril.
Heb hem vroeger wel altijd gewoon op gehad.
Nu heb ik lenzen genomen, en vind dat lekkerder rijden. Heb nu ongeveer vanaf de 3de van de middelbare, dus dat is bijna 7 jaar lenzen.
maar je kan er gewoon mee rijden hoor. No Problem.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:01

Ik reed vroeger altijd mét (nu lenzen Lachen ), maar ik zie ook echt geen steek zonder bril/lenzen.
Zonder vind ik fijner, zeker als je buiten rijdt (laaghangende takken, modderkluiten die tussen je hoofd en je brilglas blijven zitten...), maar het is te doen, is mij 7 jaar gelukt Tong uitsteken

Je kan evt tijdens het rijden zo'n bril-touwtje (zal wel een echt woord voor zijn maar ben effe te lui om te gaan opzoeken Haha!) gebruiken, zodat je hem al niet kan verliezen onderweg. (Heb ik nooit gedaan, maar die tip heb ik wel gehad na 3 keer moeten terugkeren na galopje door bosweg om die bril te gaan zoeken Tong uitsteken)

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:26

Ik heb al heel lang een bril en die heb ik al vanaf het moment dat ik begon met paardrijden, altijd op.
Nooit last van gehad, alleen even schoonmaken achteraf Knipoog

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:36

ik rijdt altijd met bril, maar zonder zie ik ook maar heel weinig Clown
m'n bril staat vaker scheef omdat m'n paard me een klap tegen mij hoofd aan geeft met haar hoofd tijdens het poetsen,
met vallen valt het opzich wel mee, maar ik val ook niet zo vaak.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:37

Christieen schreef:
Ik heb al heel lang een bril en die heb ik al vanaf het moment dat ik begon met paardrijden, altijd op.

waha bij mij zie je bij de randjes helemaal bruin van het stof, dit krijg ik ook helemaal niet meer weg Haha! dus dan is een andere bril op misch toch beter.

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:57

Ophouden Clown
Ik heb vroeger 4/5 jaar met bril gereden. Nooit iets mee gebeurt!

Balou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:51

ik heb ook een bril, toen ik nog klein was reed ik op een shetlander en daar viel ik wel vaak vanaf (heel gemeen bokken enzov.). Ik doe nooit mn bril af omdat ik me dan niet zo veilig voel. Ik heb hem altijd op en meestal is mijn reactie als ik ervan val een koprol proberen te maken of eerst mn handen op de grond.

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:55

ladypaard schreef:
Christieen schreef:

waha bij mij zie je bij de randjes helemaal bruin van het stof, dit krijg ik ook helemaal niet meer weg Haha! dus dan is een andere bril op misch toch beter.

Haha, ja het hangt ook wel een beetje van je bril af denk ik Knipoog
Bij mij zit er meestal alleen stof op de glazen maar dat kan je dr meestal zo afvegen. En als ik dan thuis ben nog ff met zo'n doekje.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:58

Ik rijd nooit meer met bril! Ik heb ook maar lichte sterkte, en vooral voor lezen enzo. Maar zou misschien schelen in mijn hoofdpijn. Maar vind het zo irritant, zit irritant met mijn cap en ben bang dat die verbuigt, want heb regelmatig een kopstoot Tong uitsteken en in die winter besloeg mijn bril als je even stil ging staan. Echt irritant

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:00

Ik heb nu lenzen maar vroeger had ik een speciale sportbril...
Daarbij waren de uiteinde van de pootjes zeg maar 'krom' zodat je ze achter je oren kon haken.. Dat was eigenlijk wel ideaal, helemaal voor het springen!!

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:46

Ik heb mijn bril altijd op met rijden, omdat ik zonder gewoon bijna niks zie Knipoog
En als je op je gezicht valt met rijden zorgt die cap altijd dat je nie plat op je gezicht valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:50

Ik had vroeger ook een bril op.
Maar hij is nooit kapot gegaan.
Wel ben ik hem onder een bokpartij eens kwijt geraakt, ff later ging ik mijn bril achterna, maar wel op een ander stuk in de bak.
En dan kun je daarna je bril gaan zoeken Haha!

Nu draag ik lenzen, heerlijk Lachen
Overigens kan ik ook niet zonder, dan zie ik echt geen steek Lachen

Fjordje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:23

Je kan gewoon rijden met bril! Ik had vroeger ook altijd een bril op, nu dan lenzen, maar het was geen probleem hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:27

Ik draag nooit van mijn leven geen bril meer op een paard Met een flinke boksessie ging ik eraf, vloog met mijn hoofd tegen de grond waardoor mijn cap tegen mijn bril sloeg en brillief me een gebroken neus en 2 blauwe ogen kwakte.

Lang leve lenzen Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:07

Tessebes schreef:
Ik rij altijd gewoon met bril, anders zie ik namelijk niks. Ik heb nergens last van, hij blijft prima op m'n hoofd zitten en ook bij vallen is er nog nooit iets mee gebeurd.

Hier van hetzelfde! Ik heb nooit problemen met mijn bril, hij blijft altijd prima zitten.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:06

MarchaL schreef:
Tessebes schreef:
Ik rij altijd gewoon met bril, anders zie ik namelijk niks. Ik heb nergens last van, hij blijft prima op m'n hoofd zitten en ook bij vallen is er nog nooit iets mee gebeurd.

Hier van hetzelfde! Ik heb nooit problemen met mijn bril, hij blijft altijd prima zitten.

Ik heb met vallen ook nergens last van!
Hij is alleen altijd heel vies als ik bij mijn paarden ben geweest en zomers als het warm is gaat het zo zweten, maar dat heb je altijd...

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:56

ik heb met rijden nooit een bril op, vind het namelijk behoorlijk iritant, want die van mij blijf dus echt nooit zitten...
al heb ik daardoor wel afgeleert om geld te gaan zoeken... Tong uitsteken

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:59

Ik heb altijd met bril gereden, ik had wel geen reservebril of sportbril en bij mij is dat gelukkig altijd goedgegaan. Een bril kan in het dagelijks leven net zo snel kapot gaan. Hij stuitert ook niet op je neus ofzo. Dus voor mij ist niet raar, ben het gewend, en mijn zusjes rijden er ook gewoon mee zonder problemen. Suc6 met je keus

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:01

Ik heb heel lang met bril gereden, behalve af en toe wat afzakken nooit problemen mee gehad.
Hij is een keer stuk gegaan, doordat ik een bal in m'n gezicht kreeg Clown Dus niet met paardrijden. Mijn bril had zelfs rechte pootjes.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:49

Feiko schreef:
ik heb met rijden nooit een bril op, vind het namelijk behoorlijk iritant, want die van mij blijf dus echt nooit zitten...

ik heb maar een kleine afwijking (-0,5 en -0.75) maar toch kan ik niet zonder.
Ik was mijn bril een keer vergeten op concours, dus dan maar zonder.
Het eerste paard ging heel goed, toen waren mijn ogen nog niet moe.
Maar bij het tweede paard zat ik zo te teuren om de afstanden te zien dat ik op hindernis 4 al was uitgebeld... Ik zag het echt niet! Haha, nu dus nooit meer mijn bril vergeten Pling

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:49

Ik rij altijd met bril, is nog nooit afgevallen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:41

bvw schreef:
Feiko schreef:

ik heb maar een kleine afwijking (-0,5 en -0.75) maar toch kan ik niet zonder.
Ik was mijn bril een keer vergeten op concours, dus dan maar zonder.
Het eerste paard ging heel goed, toen waren mijn ogen nog niet moe.
Maar bij het tweede paard zat ik zo te teuren om de afstanden te zien dat ik op hindernis 4 al was uitgebeld... Ik zag het echt niet! Haha, nu dus nooit meer mijn bril vergeten Pling

met springen merk ik ook altijd het eerst op wanneer ik m'n ogen weer moet laten meten Clown dan kan ik al moeilijk recht op de hindernis aanrijden, en de goede passen bepalen.