Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Urielle schreef:femmefatale1 schreef:Dat geeft niet.. dan rij je toch even niet??
Er zijn genoeg andere manieren om met je paard bezig te zijn.
Is geen probleem (behalve dat ik binnenkort nergens meer mag starten omdat ik zoveel afmeld, samenloop van omstandigheden) want ik heb er voor het zadelmak maken ook een half jaar alleen maar wat mee gespeeld
maar ik ben een beetje benauwd dat hij het koppelt aan: als ik klierig genoeg ben, rijdt ze me niet meer.
Nog een keer verhuizen gaat hem ook niet in koude kleren zitten vrees ik (nog afgezien dat het hier gruwelijk moeilijk is om een stal te vinden waar je paard zomer en winter elke dag de wei op kan) 
je hebt em gewoon beledigd
gewoon rustig doorgaan naar mijn idee en hij word vanzelf weer de oude! met die spieren en het vastzitten enzo zou ik trouwens wel voorzichtig zijn. misschien wat lichter werk totdat ie beter aanvoelt? Urielle schreef:Dat denk ik niet hoor, "ze" zeggen dat het wel tot 6 maanden kan duren voor een paard weer gewend is op z'n nieuwe plek. Andere omgeving, andere box, andere paarden, ander ritme, alles alles anders. Zeker voor een gevoelig type hakt dat er behoorlijk in. Zet 'm lekker op de wei, vraag weinig of niets van 'm en laat 'm z'n plek vinden. Komt vast weer helemaal in orde. En de draad met rijden pak je straks weer snel genoeg op, ze vergeten niets.maar ik ben een beetje benauwd dat hij het koppelt aan: als ik klierig genoeg ben, rijdt ze me niet meer.
ze liep echt als een paard dat hoefkatrol heeft: helemaal kort en hobbelig. Echt niet normaal.Urielle schreef:@ Rianneke:
Laatste keer dat ik erop stapte, kon ik er alleen maar mee stappen, de rest leverde verzet op, zelfs draven aan een lang teugeltje![]()
Dus er is het nodige werk om het wederzijdse vertrouwen weer goed te herstellen. Dus we nemen gewoon even de tijd, beetje pennyen samen, beter nu thuishouden en als hij zich beter voelt er pas weer op en straks vlammen op wedstrijd dan nu geforceerde proefjes gaan rijden die toch niet scoren. Ik wil zijn karakter natuurlijk ook niet breken, het is gewoon een apartje.
ik heb ook een vrij appart paard, maar als je ze eenmaal hebt waar je wil gaan ze door het vuur voor je
MaaikeUshi schreef:Anders even bloedje laten trekken, sluit je dat in ieder geval uit.

)2 maanden in training gestaan omdat ik er níets meer mee kon en Wis ook echt niets meer wilde, nu 2 weken thuis en we moeten elkaar nog iets meer leren vertrouwen.
)
, moet even een mp3 speler gaan kopen.