Jurylid geeft een 0

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Jurylid geeft een 0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:05

Fitzroy schreef:
Hmm .. in mijn ogen had je alsnog moeten bellen en haar opnieuw moeten laten beginnen met de gebroken lijn.
Was voor betrokkene beter geweest dan een 0. Dan had ze wel -2 gehad maar nog een normaal cijfer op de gebroken lijn.

Maar dan moet je wel kunnen bellen... Ik heb van de winter op een indoor iemand een 0 gegeven omdat het achterwaarts gaan niet uitgevoerd werd. Het was op een locatie waarbij in het juryhok de ramen niet open konden. Als ik mijn hokje uit was gegaan en om was gelopen naar de binnenbak dan was de amazone al klaar geweest.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:07

_meissie_ schreef:
Wat vinden jullie van een jury die bij de pony's een 1 geeft bij het verkeerd aanspringen in de galop. Ikzelf vind dit redelijk streng gejureerd, vind het in de L bijvoorbeeld terecht en bij de paardendressuur ook, maar bij de pony's??

Hangt er vanaf of het gecorrigeerd wordt of niet. Ik kan het me best voorstellen als alle galoponderdelen in de verkeerde galop uitgevoerd worden.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:13

Anoeska27 schreef:
_meissie_ schreef:
Wat vinden jullie van een jury die bij de pony's een 1 geeft bij het verkeerd aanspringen in de galop. Ikzelf vind dit redelijk streng gejureerd, vind het in de L bijvoorbeeld terecht en bij de paardendressuur ook, maar bij de pony's??

Hangt er vanaf of het gecorrigeerd wordt of niet. Ik kan het me best voorstellen als alle galoponderdelen in de verkeerde galop uitgevoerd worden.

De reden dat ik dit vraag, is omdat ik dit zelf heb gekregen. Het was toen nog met bij de 'oude' dressuurproeven.Moest in de hoek aanspringen, en vervolgens bij E (of B) een grote volte, meteen uit de galop teruggenomen en op het eerste stukje van de volte opnieuw aangesprongen, dit keer wel goed. Helaas ging het op beide galopkanten zo, maar beide kanten kreeg ik een 1 terwijl de 2e keer aanspringen in galop wel goed was.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:27

Anoeska27 schreef:
Fitzroy schreef:
Hmm .. in mijn ogen had je alsnog moeten bellen en haar opnieuw moeten laten beginnen met de gebroken lijn.
Was voor betrokkene beter geweest dan een 0. Dan had ze wel -2 gehad maar nog een normaal cijfer op de gebroken lijn.

Maar dan moet je wel kunnen bellen... Ik heb van de winter op een indoor iemand een 0 gegeven omdat het achterwaarts gaan niet uitgevoerd werd. Het was op een locatie waarbij in het juryhok de ramen niet open konden. Als ik mijn hokje uit was gegaan en om was gelopen naar de binnenbak dan was de amazone al klaar geweest.

Toch had dit vriendelijker opgelost moeten worden. Nu wordt de combinatie de dupe van een juryruimte die niet goed funcioneert.Dat is niet bepaald in de geest van het wedstrijdreglement.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:33

Fitzroy schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan. Daffodil jureert hier niet vriendelijk, om het maar aardig te zeggen. De jury vergeet te bellen( om welke reden dan ook) en de combinatie is de klos. Sorry Daffodil, verkeerde mentaliteit hoor. Dit had opgelost moeten worden zoals Fitzroy hierboven aangeeft, en niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:41

mm, ik zou het als deelnemer anders niet zo raar vinden als ik een 0 zou hebben.
Je vergeet het toch ook gewoon, moet je als ruiter ook maar beter opletten Lachen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:45

CharleyT schreef:
Toch had dit vriendelijker opgelost moeten worden. Nu wordt de combinatie de dupe van een juryruimte die niet goed funcioneert.Dat is niet bepaald in de geest van het wedstrijdreglement.

Het heeft de amazone absoluut niet haar winspunt (ook qua plaatsing maakte het niet uit) gekost. Zelfs met een 10 voor dit onderdeel had het qua punten niet uitgemaakt. Ik heb achteraf de amazone uitgelegd waarom ze een 0 had en ze had er zelf geen problemen mee. Ze had niet gemerkt dat ze het niet deed, maar kon dat wel op de video terug zien.

En het komt ook nog wel eens voor dat je belt omdat achterwaarts niet getoond wordt en de ruiter/amazone zegt: klopt, dat kan hij nog niet.

Maar ik ben benieuwd hoe jij dat dan opgelost had.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:46

runningkawa schreef:
mm, ik zou het als deelnemer anders niet zo raar vinden als ik een 0 zou hebben.
Je vergeet het toch ook gewoon, moet je als ruiter ook maar beter opletten Lachen

Hier kan ik me ook wel in vinden. Wat je anders namelijk krijgt:

- ruiter denkt: ik kom niet goed uit, ik doe een extra rondje en zet dan de oefening in. Dan heb je nog altijd een 6-2=4 als je het goed uitvoerd, dat is beter dan een 0.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:50

Urielle schreef:
Sorry UptoDance, maar als ik jouw berichtje lees, lees ik alleen maar: spiegel kapot, iedereen zei dat ik een extra rondje zou krijgen en dat deed de jury niet, mijn voorlezer las verkeerd....
Ik vind een 0 in de B streng gepunt maar waar is je eigen verantwoordelijkheid? Kijkerig paard trainen op vreemde locaties, zorgen dat je paard gewoon klaar is als je je proef inmoet, proef uit je hoofd leren zodat je niet afhankelijk bent van de lezer (het rijden van de proef is en blijft jouw verantwoordelijkheid, dus als je lezer fout leest, wordt jij geacht gewoon door te gaan tot je lezer het weer op kan pikken)...
Ik vind het streng gepunt om een 0 te geven maar zo te horen was je eigen voorbereiding ook niet bepaald optimaal.

Dit is pas commentaar.
Niets aan toe te voegen, lijkt me vrij duidelijk. Ja

Ook voor de B moet je gewoon goed voorbereid zijn.

Wie weet staat er de volgende keer een grote paraplu/tent bij de jury oid.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:25

remi schreef:
xxNANDOxx schreef:
sommige jury's zijn nou eenmaal zo, maar dan vind ik wel dat ze ook een 9/10 moeten durven geven.

Dan moet er wel een onderdeel zo uitgevoerd worden dat een 9/10 waard is. Ik hoor/lees dit wel vaker , maar ja als er slecht gereden wordt komt een jury niet aan het geven van een hoger cijfer hoe graag die jury dat zelf ook zou willen.

Maar ik heb een proefje gedaan op een manegepaardje dat gewoon niet achteruit ging.
Ik kreeg een 4,maar ik heb het niet getoond dus ik heb gewoon 'geluk'gehad,want het had eerlijk gezien een 0 moeten zijn.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:23

heb gister ook een 0 uitgedeeld, reden: paard zetten echt GEEN enkele pas achterwaarts in het l2.
maar de combinatie had zoveel speling dat hij nog 184 bij elkaar reed.

maar had ik dan moeten bellen, het was duidelijk te zien dat het paard niet wilde ondanks de hulpen van de ruiter!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:25

Jeetje...
Ik heb ook wel eens lage punten gehaald, maar een -2??
Nee, dat vind ik ook wel een beetje raar..
En volgens mij hoef je ook niet in de B vierkant te staan hoor...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:29

abcde schreef:
heb gister ook een 0 uitgedeeld, reden: paard zetten echt GEEN enkele pas achterwaarts in het l2.
maar de combinatie had zoveel speling dat hij nog 184 bij elkaar reed.

maar had ik dan moeten bellen, het was duidelijk te zien dat het paard niet wilde ondanks de hulpen van de ruiter!!

Het bellen/stil leggen van de proef lijkt me ook niet echt gepast
En toch is een 0 in mijn ogen niet terecht .
Over het algemeen is het afwenden / halthouden + het weer voorwaarts rijden allemaal hetzelfde onderdeel als het achterwaarts dus is een 0 in mijn ogen niet terecht....tenzij álleen het achterwaarts gepunt moest worden.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:40

volgens mij maar dat moet ik even opzoeken, is het HH apart gepunt, maar inderdaad het voorwaarts gaan hoort er wel bij, Clown ach dan had het miss een 1 mogen zijn maar ben wel van mening dat het om het achterwaarts gaat, als de combi dat echt niet laat zien zelfs geen wijfelend pasje dan vind ik dat het cijfer wel echt laag mag zijn.

maar je hebt gelijk dat andere hoort er ook bij

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:43

Dan noemt iemand mij streng (terwijl ik toch echt niet streng ben....) maar wat abcde doet vind ik erger, het is zoals Tien al zegt een onderdeel van iets wat gevraagd wordt, ging dat paard dan niet voorwaarts in draf?? Daar had ie van mij dan een 3 voor gekregen of een vier afhankelijk van hoe netjes hij naar voren ging.....

Maar goed, ik gaf zelf al aan dat ik dit niet slim gedaan had, dus vind niet dat ik dan hier vanwege mijn eerlijkheid (mag ik ook een keer een fout maken??) afgebrand hoef te worden.

Ik vind mezelf een hele reeele jury en zit eerder aan de hoge dan aan de lage kant, ik durf namelijk wel die 8,9 en ja zelfs 10 te geven als iemand dat verdiend en dat moet ik de meeste jury's nog zien doen......

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:56

ik blijf bij mijn mening dat het voorwaarts gaan wel een ienieminie stukje is van wat er gevraagt word, daar zullen ze bij mij nooit en ternimmer een 3 of 4 voor krijgen.

het voorwaarts gaan ging uiteraaard ook met de kop in de lucht, maar dat buiten beschouwing gelaten.

maar goed iedere jury zijn ding, maar ik zou het wel een stunt vinden om voor gen enkele pas achterwaarts en matig voorwaarts te gaan een 4 te krijgen Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:06

Nee voor een vier moet je wel erg netjes voorwaarts gaan, het is een gemiddelde van twee cijfers maar een nul en een acht gedeeld door twee is echt een vier.

Maar als je zit te jureren ga je echt niet op je gemak zitten berekenen wat het gemiddelde is van bijv drie dingen die tellen als één onderdeel, dat doe je op je gevoel en t zicht en dan spelen er nog meer dingen mee. Zou die ruiter nog een partij zitten rukken of schoppen of wat dan ook, zit ik uiteraard ook veel sneller een stuk lager....

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:13

daffodil schreef:
Nee voor een vier moet je wel erg netjes voorwaarts gaan, het is een gemiddelde van twee cijfers maar een nul en een acht gedeeld door twee is echt een vier.

Maar als je zit te jureren ga je echt niet op je gemak zitten berekenen wat het gemiddelde is van bijv drie dingen die tellen als één onderdeel, dat doe je op je gevoel en t zicht en dan spelen er nog meer dingen mee. Zou die ruiter nog een partij zitten rukken of schoppen of wat dan ook, zit ik uiteraard ook veel sneller een stuk lager....

ach zo doen we allemaal wel eens iets wat achteraf best anders had gekunt Knipoog
des al niet te min reed hij 184 punten, want die 7 en 8 ( en hoger) geef ik ook als het goed is Haha!

Hemingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:59

In het proeven boekje staat ook, als het onderdeel niet is uitgevoerd: 0. Persoonlijk vind ik het vrij laag, maarja, ik ben geen jury Knipoog en de ene jury is gewoon strenger als de ander.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:07

En wat als je een halve grote volte moet rijden en je paard een paar pasjes in galop springt? (halve volte moet in draf)
Geef je daar -2 voor?
Dat had nl een vriendin van me.
Een 5-2.
-2 is toch een fout in het programma? Dus verkeerde kant op rijden, verkeerde oefening....
Als iemand SB moet doen en paard komt niet van de hoefslag af is het in principe een 0. Niet een belletje, overnieuw rijden en het punt -2.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:09

Daar gaan wel meer juryleden de fout mee in Needje, afgelopen weekend zat er op een concours waar ik reed ook iemand die verschillende -2en en -4en heeft uitgedeeld terwijl dat niet zo hoorde.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:12

Ik blijf erbij dat er imo er alleen -2 hoort te worden gegeven bij het verkeerd rijden, buiten de baan gaan, extra volte enz. NIET bij het niet goed uitvoeren van de oefening.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:13

Nee, dan geef je gewoon een onvoldoende.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:16

Idd. Als ik een SB moet doen en ik kom zo goed als niet van de hoefslag af, is dat geen -2, maar gewoon een 1 ofzo. Zou toch wat zijn als je elke mislukte oefening opnieuw gaat doen, zodat je misschien met het cijfer-2 nog hoger rijdt. Clown

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:59

Needje schreef:
Ik blijf erbij dat er imo er alleen -2 hoort te worden gegeven bij het verkeerd rijden, buiten de baan gaan, extra volte enz. NIET bij het niet goed uitvoeren van de oefening.

kijk hier sluit ik me volledig bij aan,

lesklantje( meisje van 10) had vh weekend in de l1 , een 4 -2 omdat pony aandraafde bij middenstap Verward