Wie rijdwedstrijden met chaps??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Wie rijdwedstrijden met chaps??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:48

ILoveMyHorse schreef:
Ik wilde net vandaag nieuwe gladleren jodhpurs en chaps kopen, ik heb ze op maat besteld.. Maar ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik ze nog wel ga kopen aangezien in over een tijdje officieel in de dressuur wil gaan starten. Ik vind zelf rijlaarzen mooier bedenk ik me nu, en wat ik nu besteld heb is rond de 210 euro.. Wat denken jullie? Zou ik in plaats van die jodhpurs en chaps leren rijlaarzen kopen? Die heb ik namelijk voor ongeveer dezelfde prijs gezien Tong uitsteken
Als jij ze daar op maat hebt laten maken, kun je ze niet zomaar afzeggen, lijkt mij..?
Ik rij zelf ook met mooie chaps en schoenen hoor, met zo'n 'stom' bandje onder mijn voet. Ik vind het super handig, en netjes genoeg! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:46

Als je nette gladleren chaps hebt (evt. met dressuurboog) en nette zwarte schoenen zie je nauwelijks verschil met laarzen als je je op je paard zit...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:50

Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk, dan zou het pas echt een saaie boel worden Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:43

Degene waarbij ik groom rijd wedstrijden met chaps, leren chaps maar van welk merk weet ik niet.. Vork

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:56

Dabo schreef:
ILoveMyHorse schreef:
Ik wilde net vandaag nieuwe gladleren jodhpurs en chaps kopen, ik heb ze op maat besteld.. Maar ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik ze nog wel ga kopen aangezien in over een tijdje officieel in de dressuur wil gaan starten. Ik vind zelf rijlaarzen mooier bedenk ik me nu, en wat ik nu besteld heb is rond de 210 euro.. Wat denken jullie? Zou ik in plaats van die jodhpurs en chaps leren rijlaarzen kopen? Die heb ik namelijk voor ongeveer dezelfde prijs gezien Tong uitsteken
Als jij ze daar op maat hebt laten maken, kun je ze niet zomaar afzeggen, lijkt mij..?
Ik rij zelf ook met mooie chaps en schoenen hoor, met zo'n 'stom' bandje onder mijn voet. Ik vind het super handig, en netjes genoeg! Haha!

De winkeleigenaar zou ze begin deze week bestellen (ze zijn op maandag dicht). Dus dan probeer ik gewoon gelijk dinsdagmorgen te bellen. En anders moet ik het met chaps en jodhpurs doen Knipoog

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:17

K heb ariat schoenen met rits voor.
En petrie leren chaps..

En nee je ziet nauwelijks verschil met een rijlaars

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:04

Ik rijd met Ariat Jodphurs en Derby chaps. Je ziet geen verschil met laarzen en het zit vele malen beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:11

Met gladleren chaps (dus geen suede, en geen franjes) en Jodphurs mag je gewoon KNHS wedstrijden rijden. Ik heb dat ook een jaar gedaan, ik heb harry's horse jodphurs, en kieffer chaps met een stuk elastiek aan de achterkant. Die chaps zijn overigens niet "stijf" ze zijn net zo buigzaam als suede, maar omdat ze van leer zijn mag je er gewoon mee starten.
Ik kreeg op wedstrijd regelmatig complimenten dat ik zulke mooie rijlaarzen had Knipoog

dit zijn mijn chaps, er zijn er nog wel te krijgen die meer op echte laarzen lijken. Ik heb deze uitgekozen omdat ze heel soepel zijn, en echt superfijn zitten met rijden.
Afbeelding

coco_trustme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:31

Ik rijd ook wedstrijden met chaps.
Heb er van die joppers van Ariat onderaan.
Het zijn gewoon leren chaps, en dat mag ook gewoon..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:20

Ik rijd niet echt officieel wedstrijden, maar heb 2 maanden geleden onderling gereden. Ook met lederen jodphurs van Mondoni met synthetisch gladleren chaps van Harry's Horse (met dressuurboog). Er werd toen gevraagd of ik nieuwe laarzen had Clown Je ziet écht bijna geen verschil zeker niet met sporen eroverheen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:26

Met gladleren chaps mag je starten. Ik heb ze nu van ariat met suede aan de binnenkant, deze zijn vrij soepel/zacht. Hiervoor had ik van global geloof ik. Die hadden meer dressuurboog en waren harder. Voor van die "minichaps" (die je ook hebt met franjes zeg maar, alleen dan zonder franjes natuurlijk) moet je dispensatie voor aanvragen. Dit heeft mijn broer gedaan omdat hij heeeeeele dunne, korte onderbeentjes heeft, en de "gaithers" gewoon te hoog zijn als ze smal genoeg zijn. Hij heeft er wel een x een opmerking over gehad. Toen we zeiden dat we dispensatie hadden was het gelijk OK en we hoefden hem niet te laten zien. En idd als je sporen hebt is het verschil echt amper te zien

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:04

K woon België en rijd in Wallonië .
K rij onderlinge en officiciële wedstrijden met chaps( maar ze lijken veel op lederen laarzen).
heb er nog nooit problemen mee gehad. Ma je moet ze echt wel goed kuisen.
(K rij bij de LEWB (in ht frans) in Vlaanderen is da de LRV) Knipoog

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:11

Bij ons op de manege mag het, maar dan wel strakke lederen en niet
met van die franjes enzo.. Nja boven de F3 dan Clown
Ik rij zelf ook altijd met chaps en mag er ook mee starten. (In de F6)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:53

ojoh ik dacht dat het zoiezo niet mocht:O handig zeg, ik rijd zelf met groene (vraag me net waarom die kleur¬¬) maar als ik ooit weer zou gaan rijden zou ik dus het hele drama van rijlaarzen aandoen niet eens door te hoeven maken, als ik andere chaps koop

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:00

Ik start met mijn cavallo chaps + cavallo jodphurs.
Al genoeg mensen die zeiden dat ik mooie laarzen had Clown

Afbeelding
Dit zijn mijn chaps en jodphurs.

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:22

Ik heb wel onderlinge wedstrijden gereden met chaps.
Maar als je echt zou starten dan zou ik wel rijlaarzen aanraden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:46

Ik rijd ook wedstrijden met chaps, gladlederen gaithers om precies te zijn. Dit icm. zwarte Ariat schoenen. Van een afstandje lijken het gewoon laarzen.

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:49

Ik rij ook met chaps! Van petrie. Niemand valt het op! Vaak zeggen mensen als ze naast mij staan ineens.. Heey rij jij met chaps. Het voordeel vind ik dat als ik de chap bij mijn kuiten kapot rij ik alleen nieuwe chaps hoef te kopen ipv een nieuwe laars!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:58

Gaat bij jullie dat elastiek dat onder je hak loopt snel stuk?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:26

Als het goed is loop je dit niet kapot omdat je hier niet op loopt Knipoog

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:46

jaa dat is zo, maar de verkoper in de winkel zei dat ze best snel kapot gaan dus ik dacht ik kijk even of dat bij jullie ook zo is Knipoog

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:46

nee dat niet.. wel zakken mijn sporen steeds naar beneden.. rits is al wel een x stuk geweest. komt door de sporen..

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:07

Okee, maar voor de rest ben je wel tevreden over jouw chaps en jodphurs?

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:16

Ja super!! Bevalt me erg goed! Petrie vind ik persoonlijk ook een super merk trouwens!! Rij er nu bijna 2 jaar mee en je ziet bijna niet dat ik ze heb gebruikt! (rij dagelijks) Dus dat zegt eigenlijk al wel genoeg Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:18

ik rij ook met chaps!
bevalt super,ik rij er thuis ook gewoon mee,en op concours dan poets ik ze netjes,voor foto kijk in mijn profiel.
vr groetjes saskia