Wie draagt er van jullie chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Wie draagt er van jullie chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:37

Manonx schreef:
het ligt eraan wat je gewent ben, als je met chaps rijden en je heb daarvoor jaren met laarzen gereden zouden diegene gewoon weer terug gaan naar de laarzen, rij je jaren met chaps en ga je daarna met laarzen rijden zullen ze waarschijnlijk weer terug gaan naar de chaps, zelf rij ik nu met chaps en laarzen, zo gauw het zomer wordt en we buiten gaan rijden rijdt ik met chaps en in de winter trek ik toch liever me laarzen aan :)

Heb ik ook, ben net weer overgestapt naar chaps!

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:40

ik draag al 2 jaar chaps en het bevalt me prima
in de zomer doe je ze na het rijden uit en in de winter zijn ze lkkr warm om je benen
het is wel even wennen in het begin maar als je gewent ben wil je niets anders Clown

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:45

Ik rijdt eigenlijk ook altijd met chaps, af en toe mijn laarzen weer een keer. Ik vind het super handig en als ze onder de modder zitten ff in de was en ze zijn weer als nieuw! Ook vind ik het goed om te oefenen om mijn benen goed stil te houden, want met laarzen is dat makkelijker. Dus als het me met chaps lukt, moet het me met laarzen ook lukken Tong uitsteken

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:18

chaps vind ik ideaal.. vooral in de zomer zijn laarzen zo warm altijd pfff en dan loop ik gwoon op mijn schoenen en met rijden chaps aan, in de winter kan je dikkere schoenen aan als het koud is en daar de chaps overeen met rijden Lachen

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:21

Chaps zijn super! Haha!
Ik vind laarzen eerlijk gezegd heel irritant zitten, vooral na het rijden als je rondloopt op stal, kan je even je chaps uitdoen (of aanlaten, voelt geen verschil) maar met laarzen (die vaak niet zo fijn lopen) is het niet echt lekker om nog rond te lopen, kreeg ik vroeger ook wel eens blaren van Knipoog

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:30

Ik rijd ook al jaren met chaps. Kan geen normale betaalbare laarzen vinden met mijn "rare" maten. Heb maatje 37 van schoenen en een kuitomvang van ongeveer 45cm. Ben er nu inmiddels zo aan gewent dat ik geeneens meer laarzen zou willen. Vind chaps ideaal, maar moest er in het begin wel aan wennen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:10

Ik draag leren chaps van harry's horse. Maat XL is het.. Terwijl ik naar mijn idee niet echt maat XL ben maargoed. Paardrijbroek is maat 40 dus misschien klopt t ook wel. De mijne lopen we aardig uit.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:29

Chaps vind ik echt ideaal! Rij veel liever met schoenen/johpurs en chaps dan met laarzen.
Qua maten kan ik je niet helpen. Had laatst nieuwe chaps gekocht en had eerst een XXL en nu een L terwijl het hetzelfde merk en soort chaps betreft Nagelbijten / Gniffelen

Oja wel handig erbij te vertellen dat mijn kuiten niet dunner zijn geworden.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:02

ik zou gewoon kijken op marktplaats naar merk enzo.
en dan in de winkel passen Tong uitsteken
kan je zien of het past.

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:23

Ik draag altijd chaps omdat ik beter mijn hakken erin kan uitdrukken. Ik heb broekmaat 38 en chaps van kieffer maat L.

Balou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:06

Ik heb ook chaps het rijd erg fijn! idd kan je beter je hakken uitdrukken. Vooral in de zomer is het wel lekker! Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:08

Sinds ik met chaps rij (en dat is al wel een aantal jaren) wil ik niks anders meer. Heb meer bewegingsvrijheid, je kunt ze makkelijk aan en uit trekken. En een fijne bijkomstigheid is dat je met de leren variant ook wedstrijden mag rijden.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:00

Manonn89 schreef:
Ik draag leren chaps van harry's horse. Maat XL is het.. Terwijl ik naar mijn idee niet echt maat XL ben maargoed. Paardrijbroek is maat 40 dus misschien klopt t ook wel. De mijne lopen we aardig uit.

Hier precies het zelfde. Ik ben wel lang maar heb geen dikke kuiten. En toch XL.
Ik heb de leren versie van Harry's horse met rits.
Heb ook met klittenband gehad maar die gaan uit model.
Mijn zusje heeft ze van zeem, die kun je in de wasmachine doen en zitten ook erg lekker. Die zijn dun en sluiten net zo goed aan (misschien wel beter) dan de leren versie.

Mijn schoenen zijn ook van Harry's Horse, zonder veters. rond de 40 euro.

Ik rijdt er het hele jaar door mee, in de winter vind ik ze lekker warm en in de zomer aardig koel en mocht het heel warm zijn dan doe ik ze gewoon uit. Lekker makkelijk.

Gewoon lekker veel passen! succes!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:57

Ik heb de bruine leren Petrie chaps en ben er echt heel blij mee. Elke keer weer een heerlijk gevoel als je na het rijden meteen je chaps uit kan doen Haha!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:34

Vorige week net chaps gekocht. Deze week voor het eerst mee gereden, vind het toch wel lekker zitten! Vooral nu het weer wat warmer word. Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:37

Ik heb ook ariat chaps en jodphurs. Vin het ideaal want was geen passende laars te vinden met mijn stevige lange pootjes Clown

Loenalover15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:55

ik draaag chaps omdat ik dat handig vind vanwege ik kan ze op de manege aan en uit doen Knipoog

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:59

nou ik heb nu me leren laarzen.
voor geen goud dat ik die chaps ooit nog aan doe

ikke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:13

Ik heb wel chaps, zitten erg lekker!
Maar in de winter heb ik laarzen... Toch net iets warmer voor mijn pootjes! Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:16

ik heb zelf ook met chaps gereden, met het warme weer ga ik ze ook weer gebruiken, ik vind het zelf wel heel fijn rijden!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:00

Ik vind chaps heel fijn rijden. Kan je er tenminste schoenen bij dragen die lekker lopen.
Ik heb 2 paar leren chaps te koop ..... bruine gladleren chaps ( kuit 40, hoogte 40 ( ze vallen hoger )) en zwarte Derby letten, kuit 38, hoog 51......
Beide in super staat ! Ik doe ze weg omdat de bruine te ruim vallen om mijn kuit en de zwarte net iets te hoog zijn.

Groetjes,

Maris

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:44

wat een reacties zeg Tong uitsteken ! ik heb gister bij ruiters voor ruyters bij de 2e hands beurs een paar schoenen en chaps gekocht voor 54 euro. oude collectie denk ik, iig niet 2ehands. denk showmodel, wel wat versleten maar zeker goed om eens te proeberen! :

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:14

ik rij met chaps en het bevalt me super! na het rijden kun je ze lekker aan doen en ze zitten ook nog eens lekker!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:47

Heb nu al t eerste voordeel van de chap, en nog niet eens gbruikt Tong uitsteken . Moet vrijdag tot half 5 naar school en moet daarna meteen door naar de manege, kan ik mooi die schoentjes aan doen en de chaps zelf in mijn tas, ideaal Cool

QundP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:36

ik heb kentauer chaps, maat is volgens mij XS, ik heb kuitmaat 32,33.. ik heb er ariat schoenen onder.. Knipoog