Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dinopino schreef:In luxemburg en Estland mag je ook 90 rijden op de snelweg.
wie begon er over buitenland.
Dinopino schreef:wie begon er over buitenland.
maar dit heeft echt totaal niets te maken meer met vrachtwagen of trailer. Ik kies dus voor trailer om dat je daar dus sneller mee mag rijden dan met vrachtwagen in nederland onder andere. En natuurlijk ook vanwege de onderhoudskosten die voor een trailer niet zo hoog oplopen, en omdat het praktischer is in de stad met een trailer keren.
Dinopino schreef:maar dit heeft echt totaal niets te maken meer met vrachtwagen of trailer. Ik kies dus voor trailer om dat je daar dus sneller mee mag rijden dan met vrachtwagen in nederland onder andere. En natuurlijk ook vanwege de onderhoudskosten die voor een trailer niet zo hoog oplopen, en omdat het praktischer is in de stad met een trailer keren.
Oh ja wie het serieus wil weten die mag mij pben. Maar persoonlijk vond ik de opmerking van ikke wat aanvallerig en noem mij een teder zieltje maar dan klap ik gewoon dicht
Echwel schreef:Vrachtwagen is 60euro wegenbelasting per jaar.
Dinopino schreef:Ja maar waarom dan alleen belg en niet ook duitser of luxemburger???

Dinopino schreef:wie begon er over buitenland.
maar dit heeft echt totaal niets te maken meer met vrachtwagen of trailer. Ik kies dus voor trailer om dat je daar dus sneller mee mag rijden dan met vrachtwagen in nederland onder andere. En natuurlijk ook vanwege de onderhoudskosten die voor een trailer niet zo hoog oplopen, en omdat het praktischer is in de stad met een trailer keren.
Oh ja wie het serieus wil weten die mag mij pben. Maar persoonlijk vond ik de opmerking van ikke wat aanvallerig en noem mij een teder zieltje maar dan klap ik gewoon dicht
jury schreef:meggiemeg schreef:Als je en een kleine auto en een paardenvrachtwagen heb ben je 2x wegenbelasting (er van uit gaande dat het niet een oude is) en 2x onderhoud en 2x apk jaarlijks kwijt. quote]
En die kleine + veewagen is normaal gesproken toch goedkoper dan één grote personenwagen.
Het verbruik van die grote is bv veel minder zuinig dan een kleinere. En je rijd dan wel direct alle kilometers onzuinig.
Ook is aanschaf, wegenbelasting en verzekering duurder.
Ik heb het bij mijn beslissing of veewagen of grote personenwagen helemaal uitgerekend en scheelde minimaal 1.500,00 per jaar.
Echwel schreef:Als je kunt aantonen dat je vrachtwagen aleen voor paardengebruik is. kun je de
wegenbelasting verlagen naar 60euro per jaar..
Echwel schreef:C rijbewijs, maar met die op B hadden we het ook
Echwel schreef:Ik betaal dat nog steeds hoor heb net de acceptgiro betaald..
Moesten alleen aantonen dat het voor veevervoer en hobby was..
net effe makkelijker