verbranden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Re: verbranden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:57

Oke, ik denk dat ik vanaf nu er dan maar mee begin. Ik had dit jaar nog niets gezien maar vorige jaar was ze heel erg verbrand. ( Ze was toen nog niet van mij Knipoog ) En dat wil ik nu verkomen Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:02

Ik heb zo'n uv flapje gekocht bij de paardendrogist, maar dat heeft niet langer als 2 uur geleefd.. pablo en zijn vriendinnetje hebben er in ieder geval plezier van gehad..

Ik ben sinds begin van de week aan het smeren, maar dat is ook geen succes, hij veegt het echt af, aan de muur en in het zand..

Ik ga gewoon maar hopen dat hij geen blaren krijgt...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:04

parouscha schreef:
Lenneke_ schreef:
Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.

Nou geloof niet dat paarden normaal niet verbranden, mijn eigen merrie met een zwarte neus verbrand idd niet.
Maar onze pony heeft een rozige neus en als ze in het land staat en er is veel zon, dan verbrande ze altijd gigantisch zo erg dat het gewoon open ging en dat er velletjes bij hingen.

Ik smeer altijd met zonnebrandolie, maar toch helpt het niet altijd, ga nu van die kapjes kopen Ja

Gebruikte je echt zonnebrandolie?
Ik neem aan dat als je je zelf met olie in smeert dat je weet dat je dan sneller bruin/ verbrand word.
Dan vindt ik het logisch dat het bij je pony niet gewerkt heeft.
Niet aanvallend bedoeld maar nooit met olie insmeren

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:33

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:33

Wendel schreef:
parouscha schreef:

Nou geloof niet dat paarden normaal niet verbranden, mijn eigen merrie met een zwarte neus verbrand idd niet.
Maar onze pony heeft een rozige neus en als ze in het land staat en er is veel zon, dan verbrande ze altijd gigantisch zo erg dat het gewoon open ging en dat er velletjes bij hingen.

Ik smeer altijd met zonnebrandolie, maar toch helpt het niet altijd, ga nu van die kapjes kopen Ja

Gebruikte je echt zonnebrandolie?
Ik neem aan dat als je je zelf met olie in smeert dat je weet dat je dan sneller bruin/ verbrand word.
Dan vindt ik het logisch dat het bij je pony niet gewerkt heeft.
Niet aanvallend bedoeld maar nooit met olie insmeren

Nee sorry ik bedoel gewoon zonnebrandcreme hoor Haha!

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:21

mijn haflinger heeft haar neus ontzéttend verbrandt; ze heeft dan ook een roze neusje, en nu ze met haar veulen heel veel op het land staat verbrandt ze gewoon super snel. het is nu zelfs zo erg dat ze echt korsten enzo heeft, wat kan ik doen? (naast zonnebrandcreme gebruiken) een halster kan ze niet om hebben in de wei ik vind het 1) gevaarlijk en 2) heb ik het 3 dagen geprobeert maar haar huid slijt dan weg, onder het halster

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:09

Ik heb zo'n zonnekapje die over zijn neus valt.
Het is een stevig netje zeg maar en je kunt ze aanschaffen bij de paardendrogist.
Het is voor mij wel een heel gedoe om hem om tekrijgen want mijn paard vind het afschuwelijk!
Als hij ziet dat ik dat netje bij me heb rent hij weg Haha!
Hij laat overigens zijn neus ook niet insmeren met zonnebrandcreme.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:19

Ik gebruik ook het zonnenetje van de paardendrogist en ben er erg tevreden over Ja . Geen geklooi meer met zonnebrandcreme en mn pony verbrandt zijn neus niet meer. Ideaal dus!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:49

.