Leer of rubber ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:51

BananaMoon schreef:
__KELLY schreef:

Ik heb ook gewone basic rubberen laarzen voor 30 euro, bij mij gaan ze meestal een jaar mee
dus die berekening van 30 x 6 klopt Lachen .

En wat heb je aan Aigle rijlaarzen ? , ze zijn gevoerd of er zit een leren rand om heen, jippie , en ze gaan net zo lang mee als de rubberen van 30 euro..

Doe normaal! Ik heb gewoon nooit van rubberen laarzen voor 30 euro gezien.

Ik doe heel normaal. Sterker nog, kwam ze tegen voor 19,00
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=104

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:57

moonfish13 schreef:
ik heb uiteraard eerst rubber gehad maar gewelding is het niet. maar helemaal die ongevoerde die zijn zo waadeloos, kan je echt net regenlaarzen aantrekken. er zit echt geen vorm in.
mijn hak zakte af dat was irri..
ik wilde ook wel leer maar ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven. naja het is gewoon best duur(vergeleken met rubber), maar dan heb je ook wat.

Jaa ik vindt ze ook niet altijd maar geweldig zitten nee, maarja mij hoor je niet klagen hoor kan nog best overweg met rubberen laarzen..
Maar nu mn voeten wel zeker uitgegroeid zijn ga ik na de zomer wel eens rustig kijken voor leren, maarjaa dan betaal je wel weer een heel flink prijskaartje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:20

Met die dingen van 20 euro kan ik niet eens lopen, tenminste dat ken ik met die groene gevallen ook niet.
Heel fijn dat jij er wel mee overweg kunt, maar dat is geen prijs die een gemiddelde bokker voor zijn rubberen rijlaars kwijt is.

Eerder heb ik een berkening gedaan voor een wat degelijkere rijlaars en dan was ik uiteindelijk echt duurder uit.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:34

Lerenlaarzen hebben echt mijn voorkeur! Rubber en chaps vind ik helemaal niets!

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:18

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:32

Verschrikkelijk, rubberen laarzen.. Heb er vroeger ook wel mee gereden, maar toen ik 14 was ofzo ben ik met leren gaan rijden en wil nu echt niet anders meer!! Ben nu 20 en heb nog steeds dezelfde laarzen.. 1 keer nieuwe zolen eronder laten zetten, maar verder nog nooit wat ermee gehad! Zijn ook niet eens ingezakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:06

z0rr0 schreef:
ik vind het lelijk

Dat vind ik persoonlijk een beetje een slappe reden. Bloos

Maar ik vind rubber gewoon vervelend zitten.
Totaal geen ondersteuning, in de winter erg koude voeten en in de zomer weer veelste warm.

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:40

ik rijd met rubber laarzen.
eigenlijk omdat ik echte leren laarzen belachelijk duur vind..
maar ik zou er dan denk ik ook veel te zuinig op zijn om ermee te gaan paardrijden,
een meisje van paardrijden wilde laatst de wei niet schoonmaken omdat haar prachtige leren laarzen dan vies zouden worden.
nouja ik vind eigenlijk dat je met paardrijden niet schoon hoeft te blijven toch? Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:54

Ach, die Mountain Horse laarzen kunnen echt wel wat hebben hoor!
De mijne hebben al genoeg modder en zeewater gezien.
Met dure Petrie's of parlatti's wordt het misschien wat anders, of is het gewoon een smoesje? Nagelbijten / Gniffelen

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:53

Ik heb ook met rubber gereden. Maar persoonlijk vind ik leer lekkerder zitten.
Ook konden mijn rubber jophurs niet echt tegen water! Niet leuk...kom je daar aan met doorweekte sokjes! Hoi mam ik ben thuis Tong uitsteken Vingers aflikken

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:48

Ik vind leer lekkerder zitten en vind het er ook mooier uitzien. Lachen

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:31

Ik rijd zeker liever met leer vooral om de stevigheid en omdat ik het mooier vind.
En ze zitten gewoon heerlijk!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:26

Ik heb rubber Lachen
Zitten heel lekker, en zijn waterdicht enzo! loop er nu al 2 jaar op, en ik vind ze nog steeds fijn! Lachen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:06

Wahaa, rubber wat vreselijk.
Zweten, ze vormen niet naar je voet/ been, zijn niet op maat te maken, voering gaat stuk, niet met veters of rits te krijgen, kunnen kapot scheuren.....
Geef mij maar leer, als je daar eenmaal mee rijd wil je echt nooit meer wat anders en het is in alle rare maten te krijgen/ bestellen. Keuze in stugger of zachter leer, met of zonder rits/ veters, in verschillende kleuren.... alleen is het iets duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:31

Linda_E schreef:
Wahaa, rubber wat vreselijk.
Zweten, ze vormen niet naar je voet/ been, zijn niet op maat te maken, voering gaat stuk, niet met veters of rits te krijgen, kunnen kapot scheuren.....
Geef mij maar leer, als je daar eenmaal mee rijd wil je echt nooit meer wat anders en het is in alle rare maten te krijgen/ bestellen. Keuze in stugger of zachter leer, met of zonder rits/ veters, in verschillende kleuren.... alleen is het iets duurder.

Sluit ik me volledig bij aan. Ja

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:31

Mijn leren laarzen zijn kapot/af/dood Huilen , dus ik rijd nu weer
even met mijn oude rubberen laarsjes. Kan niet wachten tot
ik weer nieuwe leren heb! Ik vind het helemaal niets.. Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:27

Ik heb ook rubber, maar ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen. Afgelopen weekend kreeg ik ze amper uit, terwijl ze niet te klein zijn.
Zomers heb je zweetvoeten en in de winter ijsklompen.

Dus ik ga ook maar eens uitkijken naar leren laarzen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:53

Leren laarzen rijden veel lekkerder.
Ze vormen naar je voet en zitten veel lekker.
Rubberen laarzen zitten heel 'goedkoop' Clown
Weet ook niet hoe ik het moet uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:01

z0rr0 schreef:
ik vind het lelijk
Dankje Haha! Koe .

Oké, bereid je voor, hier komt mijn zo-erg-zijn-rubberen-laarzen-nou-ook-weer-niet-speech: Vork
Als manegeruiter rijd ik altijd al met rubberen rijlaarzen, gewoon omdat ik het geld er niet voor heb om leren te kopen. Dat je dat geld er al na een paar jaar wel weer uithaalt omdat je rubberen laarzen toch elk jaar weer zou moeten weggooien is onzin, hoor. Dan is de kwaliteit wel erg slecht. Mijn eerste paar was ook van erg slechte kwaliteit, ze pasten wel, maar als ik zonder beugels reed en ik m'n hakken niet uitdrukte, had ik het gevoel dat ze van m'n voeten vielen. Het tweede paar was geloof ik ook van Aigle, maar dan met zo'n bordeauxrode voering. Er zijn vast meer mensen die die gehad hebben en de meesten hebben vast hetzelfde probleem gehad als ik: als je je voet eruit wilt halen, gaat je hele binnenvoering mee Knipoog . Die twee paren waren dus niet zo goed. Maar daarna had ik een paar gekocht waar ik toch zeker drie jaar mee heb gedaan zonder dat ze kapot waren, tot ik eruit gegroeid was. En nu heb ik weer een paar van Aigle waarbij me al een paar keer gevraagd is of ze van leer waren. Dus zo verschrikkelijk zijn ze nou toch ook weer niet? Ik vind het het belangrijkst dat ik lekker mee kan paardrijden zonder dat ik er last van heb en als ruiter zonder paard (haha dat klinkt een beetje zielig Tong uitsteken . Zonder eigen paard dan Knipoog ) vind ik het zonde om meer dan €200,- uit te geven aan een paar laarzen dat ik maar een uurtje in de week gebruik.

Ik begrijp de overduidelijke voorkeur van mensen voor leer, maar rubber is ook zo slecht nog niet hoor. Zweetvoeten, daar word je inderdaad niet gelukkig van, maar verder heb ik er geen problemen mee. En inderdaad lekker door de blubber met rubber Clown . Maar als ik het geld ervoor zou hebben ... Bloos Knipoog

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:34

Ik heb geen idee hoe leer zit en ik wil best geloven dat ze fijner zitten. Maar ook ik ben een manegeruiter en ik heb geen €200 over voor 1 uurtje per week paardrijden. Mijn rubberlaarzen doen het best, lekker door de blubber denderen en als ze vies zijn even de waterspuit erop en klaar. En dat over zweetvoeten, tja ik heb altijd zweetvoeten dus ik denk dat het voor mij geen verschil zou uitmaken leer of rubber. Bloos

Als ik het geld ervoor zou hebben zou ik best wel eens leren laarzen willen uitproberen maar dat geld heb ik niet dus ik hou het lekker bij mijn 30 euro dure aigle rubber laarzen. Vork

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:15

allereerst: 200 euro hoeft het niet te kosten.

maar zou ik maar 1 uurtje per week op de manege rijden dan had je mij niet gezien met lederen chaps en ariat schoenen hoor.
Het laatste paar rubber laarzen dat ik had was van Aigle, die kunnen nog wel. een beetje de petrie onder de rubberlaarzen om het zo maar te zeggen.

floor_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:46

ik heb ook ruberen Joppers gekocht en ook bewust ruberen omdat
die makelijker te behuoden zijn

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:49

Roelke_ schreef:
Rubber: in de zomer zweetvoeten, in de winter koude voeten. Ze bieden geen stevigheid, en zitten vooral niet lekker om de enkel. En ze zijn niet op maat te maken. Dus ze zijn meestal te wijd, dan weer te strak. En vooral te kort, zelfs voor mijn korte pootjes! En een fijne dressuurboog zit er niet op.. Qua uiterlijk alleen al vind ik het niks.
Maargoed, wie is niet met rubber begonnen? Bijna iedereen denk ik.. Rubber is leuk om te beginnen..

Leer rijd gewoon fijner. Zit steviger, ziet er mooier uit, en zijn makkelijk te onderhouden wat dat betreft.

Sluit ik me helemaal bij aan. Haha!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:51

sinds ik leren rijlaarzen heb, vind ik die echt veel beter als die rubberen Lachen mijn leren zijn op maat gemaakt, super handig met rits en vetertje, en geen GEZWEET meer!!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:24

Rubber is te koud in de winter, te heet in de zomer, slijt snel, wordt lelijk en rubber laarzen zijn vaak te laag.

Leer daarentegen is qua temperatuur een stuk aangenamer, je hebt meer steun, het sluit beter aan, ze zien er mooier uit.. je hoeft ze alleen te onderhouden. Maar hoe erg is het nou om 1x per week een doekje over je prachtige laarzen te halen? Haha!