Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MissyPalonie schreef:ik denk dat het ook beter is als ze meer op de wei mag
je moet niet tegen de benen schoppen!
je mag ze best een keer een schop geven.
Werkt echt wel.
desney8 schreef:nouw..sorry hoor..maar ik vindt ook niet echt gek dat je paardje zo raar doet.
als ze alleen maar in het weekend op wei staat,
maar misschien ook niet.
hoe veel uur per dag staat ze in de paddock dan?
xADDICTEDx schreef:MissyPalonie schreef:ik denk dat het ook beter is als ze meer op de wei mag
je moet niet tegen de benen schoppen!
je mag ze best een keer een schop geven.
Werkt echt wel.
Ik kan het wel proberen der vaker op de wei te zetten. De wei is natuurlijk veel groter en daar staat ze ook met meerdere paarden in. Maar er staat verschillende paddocks naast elkaar en ze kan ook gewoon aan de andere paarden ruiken enzo.
KiWiKo schreef:Maar dit gedrag heeft niks met wel of geen weidegang te maken. Wel met twee meisjes die met de beste bedoelingen in hun achterhoofd deze merrie de leiding hebben laten nemen gewoonweg door onwetendheid.
En dat geeft niks, ik heb het ook moeten leren
Maargoed, even later begon ze te steigeren, dus ik gaf der een tik, reageerde ze niet op, dus nog 1. Daarna heeft ze geen kik meer gegeven, ik hield der ook bezig met zo'n bal waar snoepjes uit een gat komen. Wel dreigde ze nog enzo, maar niet trappen.KiWiKo schreef:ik zou het zadel even goed na laten kijken en even een eierstokonderzoek laten doen
Cassole schreef:KiWiKo schreef:ik zou het zadel even goed na laten kijken en even een eierstokonderzoek laten doen
Helemaal mee eens. Zou me niets verbazen als er uit dat onderzoek blijkt wat mis/onregelmatig te zijn.. (ook omdat ze op aanraking (poetsen) chagerijnig reageert).
Want het is dan natuurlijk ook beter voor Callisto zelf, als hij een eigenaar heeft die alles met hem durft/kan. Maarja het is niet mijn paard..
. De dierenarts komt toch over anderhalve week kijken. Dat van dat zadel betwijfel ik, het is een zadel dat helemaal voor Callisto is gemaakt.
Callisto kan gegroeid zijn
en dus veranderd zijn qua lijf
en daar hulp bij zoeken