Gratis paard, laten keuren of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki27

Re: Gratis paard, laten keuren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:38

Goof schreef:
Citaat:
Alleen als ze hem wil laten verzekeren moet ze hem laten keuren.

Dit is niet waar.
Ik heb ook een paard gratis gekregen enkele jaren terug en heb deze ook niet laten keuren. Wel heb ik ze direct laten verzekeren en afhankelijk van het te verzekeren bedrag, is dit geen enkel probleem.

Ze gaat het paard niet verzekeren. Ze gaat iedere maand een vast bedrag op een aparte rekening storten voor eventuele onvoorziene (dierenarts) kosten.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:12

Laten nakijken zou ik wel doen. Je kan het een keuring noemen maar zou het meer zien als een soort check-up. Vind het niet zo raar als ze dat zou doen. Gewoon even om een medisch beeld te krijgen, hoeft de huidige eigenaar zich niet beledigd om te voelen. Ze neemt het paard toch, is waarschijnlijk na drie jaar ook helemaal verliefd Lachen Geweldig trouwens dat je nichtje deze kans krijgt!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:56

Esther schreef:
barbara1970 schreef:
Een paard krijgen is natuurlijk eendroom voor heel veel mensen maar meschien straks voor hoge gezondheidskosten opdraaien zal ook niet de bedoeling zijn.

En als een paard niet gratis is dan krijg je zeker nooit gezondheidskosten, dit is voorbehouden aan gratis paarden??

Volgens mij ging het erom of je een paard wat gratis is moet laten keuren, ik heb nooit gezegd dat een betaald paard nooit ziek zal worden, en geloof niet dat ik gezegd heb dat dit voorbehouden is aan gratis paarden. Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:50

Tja, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he!

Ik vind niet dat ze hem moet laten keuren. Als het beestje gratis is, dan is hij te nemen of te laten. En ze kent hem toch, dus ik zie eigenlijk geen probleem.

Als ik in zo'n situatie mijn paard zou weggeven zou ik het helemaal niet kunnen waarderen dat de persoon die ik zo vertrouwde dat ik mijn paard er gratis heen liet gaan, er eerst een DA bij zou willen. Wat ga je doen als hij afgekeurd wordt: naar de slacht laten gaan?

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:27

Animal_ABC schreef:
Als de keuring niet in orde is, zou ze dan het paard niet nemen?? Ik neem aan dat ze hem zowiezo wil hebben, ivm emotionele band ed.
Dat heb je natuurlijk niet met een paard dat je koopt en nog niet kent.

Ik zou hem niet laten keuren, tenzij ze hem zou weigeren als ie afgekeurd wordt...

vind ik ook
als ze hem laat keuren en hij word afgekeurd neemt ze hem ook wel lijkt me dus vind ik een keuring eigelijk een beetje onzinnig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:34

hoe ging die ook al weer............... OPJAAA

een gegeven paard in de bek kijken Lachen

Ik ben zeer pro keuren, maar in dit geval niet.......... ze rijd het paard al 3 jaar, kent het dier......... en krijgt hem........

Stel, stel dat het dier ooit in het vervolg van zijn leven een "aandoening" krijgt en het kost haar 2000 dan was dat het aankoopbedrag zegmaar.......

Ik zie dit soort dingen altijd heel plastisch Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:36

Tuurlijk wel keuren, er kan zomaar iets mis zijn, wat je zo niet kan merken verder.
Al is het maar voor de zekerheid en al ken je het paard nog zo goed, liever even wat uitgeven om te keuren dan straks het 3dubbele voor de Veearts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:37

Bah kiwiko ben ik hier aan het typen, type jij hetzelfde Lachen Clown

Edit mijn bericht ingekort, mocht hij wat krijgen is het idd al terug gekregen door geen aankop bedrag te hebben.

verder ken je het paard, dus ik zou het nu ook niet laten doen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:39

MelanieB schreef:
Tuurlijk wel keuren, er kan zomaar iets mis zijn, wat je zo niet kan merken verder.
Al is het maar voor de zekerheid en al ken je het paard nog zo goed, liever even wat uitgeven om te keuren dan straks het 3dubbele voor de Veearts.

en dan?? stel er is iets mis! dan neemt ze m nog steeds.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:39

MelanieB schreef:

Hier ben ik het mee eens..
Ik laat ze ALTIJD keuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:40

Ik ook... als ik moet betalen voor de aankoop en ze niet ken Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:41

Als je hem niet laat keuren zou ik hem zeker in de verzekering laten opnemen. Want mocht hij dan wat hebben wordt het in ieder geval vergoed en anders ben je meteen blut en kan je hem verkopen of af laten maken. De verzekering komt ook om te keuren en als hij niet goed is word hij ook niet opgenomen. Lachen Je hoeft hem niet voor heel dur te verzekeren natuurlijk. Mijn pony is voor 1500euro verzekerd bij Bierum. En alles wordt vergoed behalve de voorij kosten. Lachen per jaar betaal je dan ongeveer 200 euro maar dat is niks als je bedenkt dat foto's laten maken al meer dan 400euro is:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:42

Maanling schreef:
Ik proef hier een beetje uit de berichten alsof het een 'aankoop'keuring betreft. En dat je de eigenaar voor het hoofd zou stoten als je laat keuren. Dat is toch helemaal niet zo? Ik ga er vanuit dat ze het beestje gewoon aanneemt (dat lijkt me wel duidelijk) en de vraag is gewoon 'moet ze het dier in het algemeen laten keuren'.
Nou, dan zeg ik ja. Omdat het gewoon altijd goed is om eens een check te doen. Heeft toch niets te maken met wel of niet aannemen van het kado?

Ja maar dan heeft het keuren imo geen nut..

Keuren kan best, maar ik zou het paard EERST aannemen en mijn eigen plekje geven.
En DAARNA een gezondheids onderzoek.

Dan weet je hoe het paard in elkaar zit en je stoot niemand voor het hoofd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:42

Ik ben absoluut de eerste die loopt te schreeuwen..."doos, had je dat dier maar moeten laten keuren"

maar in gevallen als deze.......... vind ik het eerder "vreemd" als ze het dier zou laten keuren

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:44

chanora schreef:
MelanieB schreef:

Hier ben ik het mee eens..
Ik laat ze ALTIJD keuren

maar zoals al gezegd werd, stel dat ie iets krijgt en ze moeten bijv 2000 euro betalen zou dat het normale aankoopbedrag geweest zijn van het paard

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:44

Als ik mijn paard zou weggeven, zou ik dat idee onmiddellijk laten varen als de ontvanger het paard eerst zou willen laten keuren.

Ze kent het dier, heeft nooit wat gehad en ze mag het gratis overnemen! Dus alleen een dank je wel en een dikke knuffel lijkt me hier op zijn plaats.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:45

KiWiKo schreef:
Ik ben absoluut de eerste die loopt te schreeuwen..."doos, had je dat dier maar moeten laten keuren"

maar in gevallen als deze.......... vind ik het eerder "vreemd" als ze het dier zou laten keuren

*LOL*
ik ook hoor Tong uitsteken als je een paard koopt vind ik echt dat je hem moet laten keuren,, je kent het paard immers niet
maar ze rijdt er al 3 jaar op,, nou als er iets zou zijn zou je dat inmiddels wel door moeten hebben lijkt me Vork

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:46

Je moet rekening houden dat ze al 3 jaar met het dier rijdt eh... normaal weet je dan wel in welke toestand het dier verkeerd. In dit geval zou ik ook niet laten keuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:46

Diablo schreef:
Als ik mijn paard zou weggeven, zou ik dat idee onmiddellijk laten varen als de ontvanger het paard eerst zou willen laten keuren.

Ze kent het dier, heeft nooit wat gehad en ze mag het gratis overnemen! Dus alleen een dank je wel en een dikke knuffel lijkt me hier op zijn plaats.

Ik ook, absoluut........... kan ik nog echt mutserig in zijn ook joh Lachen Ik geef wat weg, iets wat mij dierbaar is........... en dan wordt er nog even gechect of het wel aan haar eisen voldoet (zo voel ik dat op zo een moment dan) Dan is mijn gulle bui echt heel snel over Lachen

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:47

Diablo schreef:

ja dan heb je ook echt het idee dat diegene dik achterdochtig is ofzo, of hem mischien zelfs door wil verkopen ofzo

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:49

Niet keuren! Dat is in dit geval volgens mij weggegooid geld. Bewaar dat geld maar voor een leuk kado voor de eigenaresse of voor later als het wel nodig is!

Je kent het paard, je krijgt het paard, je neemt het paard toch wel!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:02

suuzepuus schreef:
MelanieB schreef:

en dan?? stel er is iets mis! dan neemt ze m nog steeds.

Sorry hoor, je vraagt het, ik geef mijn mening. Dromen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:07

sleepingrose schreef:
KiWiKo schreef:

*LOL*
ik ook hoor Tong uitsteken als je een paard koopt vind ik echt dat je hem moet laten keuren,, je kent het paard immers niet
maar ze rijdt er al 3 jaar op,, nou als er iets zou zijn zou je dat inmiddels wel door moeten hebben lijkt me Vork

Dacht ik ook met mijn pony staat nu een half jaar stil door rug problemen die erin gereden zijn! Blijkt hij al jaren te hebben. Ik deed hem nog niet zo heel lang mischien anderhalfjaar en hij had nooit wat. Wel in de verzekering gedaan gelukkig:D. Niet dat ik hem niet had genomen als ik dat geweten had maar dan had ik toen er al rekening mee kunnen houden en ze rug sterker gaan trainen. Nu was het al bijna te laat! Ben blij dat ik er nu aan kan werken:). Maar het is fijn als je dat soort dingen van tevoren weet zodat je er rekening mee kan houden:).

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:09

Als je het paard 'krijgt" zao ik hem niet aten keuren. Als je hem moet kopen, dan wel.

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:22

Niet laten keuren. Als er wat aan de hand zou zijn, had je dat allang door gehad. En ik denk wel dat je het kan vertrouwen, aangezien het al verzorgpony was.
Groetjes