Wie kan mij tips geven voor mij en mijn paard!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Wie kan mij tips geven voor mij en mijn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:29

Nou, succes ermee!!!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:00

Hoe lang rij je al ?'
En hoe oud ben je ?

Verder niet boos worden , kijk of aerdenhout gelijk heeft en je hem op een of anderen manier in de weg zit of pijn doet !

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:12

Ik hoor de laatste tijd wel vaker van mensen dat hun paradjes dit soort acrobatische kunsten uithalen. Het kan inderdaad iets medisch zijn maar dit hoeft echter niet altijd te zijn. Draaft hij wel aan de longe?

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:59

Ja hij doet gewoon wel alles aan de longe ,, maar dan heb k hem ook vast met bijzet teugels;) ik ben 14 en ik rij al 7 jaar

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:12

klinkt heeeel bekend. wij hebben een hengst op stal staan die dit ook doet, wij dachten dat het probleem gewoon bij hem lag omdat hij altijd wle moeilijk is om te rijden , als hij dan stil ging staan zette ze hem gewoon achteruit en dan wou hij wel weer voorwaarst,. alleen is dit steeds erger geworden dat hij ging liggen enz. later bleek dat het zadel gewoon niet in orde was en niet goed op hem lag, zal dus echt je spullen even na laten kijken

groetjes

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:22

voordat je het gaat oplossen met allemaal trucjes, kijk eerst eens naar de oorzaak van dit gedrag. Een paard doet iets met een reden. Paarden pesten niet, ze doen dingen omdat het hun wat opleverd, en ze weigeren iets te doen als ze denken dat het hun niets positiefs opleverd maar eerder iets negatiefs.
Blijkbaar kiest jou paard ervoor om niet aan te draven ondanks dat hij een tik(je) van de zweep krijgt en jij boos wordt. Waarom heeft hij dit liever dan een rondje draven?
Worden er te moeilijke oefeningen gevraagd? heeft hij pijn aan zijn rug, benen?, draaft hij wel aan als er iemand anders op zit? etc etc.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:13

Ja wij deden dat ook hem achteruit doen en hij ging ook idd liggen:P maar ik denk niet dat het aan het zadel ligt want die hebben we net nieuw, en die is wel goed aangemeten,maar ik zal het is vragen aan mijn instructrice,

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:23

Een paard kan een nacht verkeerd liggen of vastrollen in de box. De bespiering kan in een paar weken veranderen zodat het zadel niet meer past. Wat er gisteren nog goed was, hoeft vandaag niet meer goed te zijn Knipoog

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:58

oke, ja want sinds ik het nieuwe zadel heb longeer ik hem veeeel meer ik ben elke dag wel bezig met hem, en hij vind het ook nooit leuk om aangesingeld te worden dus ik zal er na laten kijken Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:19

Mijn paard heeft dat een tijd geleden ook gehad. Met opzadelen deed ze ook heel boos. Stappen ging nog wel maar draven wilde ze niet. Als ik dan been gaf of een tik werd ze heel boos op me en begon te bokken. Ik heb er toen een ostheopaat bij laten komen en die ontdekte dat ze een rib vast had zitten en een blokkade in haar rug. Ze is nu 3x behandeld en het is een heel ander paard geworden!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:08

maar hij is in maart nog nagekeken door de veearts en toen deed hij ook al zo, maar hij wil de baas gewoon spelen want ik hebgister weer gereden en als hij bokte gaf ik telkens een tik en hij heeft 5 keer gebokt en toen gaf hij het op, en toen luisterde hij wel weer, ik denk dat ik wat meer "de baas meot spelen"