x_spekkie_x schreef:Ik wil zoo graag mijn ruiterbewijs halen. Het programma lijkt me niet zo heel erg moeilijk (ik rij vaak buiten) en de theorie ook niet. Het enige is die sprong van 60cm, die ik erg eng vind. Dat heb ik nooit gesprongen. De boomstammen in het bos zijn altijd lager.
Kan iemand mij vertellen hoe het hiermee zit?
Je moet een stijltje van 60cm springen. Ik zit hier dus ook erg mee. Ik kan hem niet op mijn eigen pony rijden omdat die kreupel is. Ik zou die dan op een draver van een meisje op de club doen. Maar met oefenen ging ik er dwars doorheen(er lag een drafbalk voor dat moest van die instructrice) en ze kwam niet uit wat vervolgens fout ging. Maar nou mag ik springen op een andere pony:). En die springt hetzelfde als mijn pony dus dat komt hopelijk wel goed:P. Maar als ik daarvoor zak doe ik hem wel 4 weken later met mijn pony want die mag dan wel weer lopen:)
Op mn theorie 1 fout.
wel erg makkelijk, ze zullen niet echt veel moeilijks er in prakken denk ik, 35 vragen over het hele boek!
Met praktijk moet je ook met groep op een volte stappen, en om en om in galop naar achteren van het land, daar een volte draaien en dan weer terug. En een oxertje van 60 cm springen. 

... zoef en daar kwam een kabouter op de brommer langs...