Worden jullie ook zo moe van anderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miisXmii

Re: Worden jullie ook zo moe van anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:19

plotie schreef:
Ja soms is het echt lastig.
Bij ons op stal heeft een vrouw een spaans paard (weet totaal niet het ras Clown ); Het is een schimmel.
En telkensals ze dat paard staat te borstelen doet die de Spaanse pas, en ze vraagt het niet eens aan dat paard om dat te doen en zegt ze telkens: ja braaf, braafbraaaf zoooooo.
Maar als het paard zijn been niet helemaal gestrekt naar voor doet zegt ze : nee neeee. En dan eer jaa braaf.
Mijn god toch... Koe

dan voed je het paard goed op:P

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:33

Gelukkig heb ik daar al een tijdje geen last meer van. Lang leve de paarden aan huis!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:35

Ja, ik word ook moe van andere paardeneigenaren, maar dan om andere redenen; als hun dier iets kleins heeft moet de hele wereld het weten en wordt er een drama van gemaakt. Gezien het blessureleed wat ik de afgelopen jaren voor mijn kiezen heb gehad kan ik daar soms maar weinig begrip voor hebben. Bloos
Niet aan alles gaat een paard dood.. Koe

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:33

Vjestagirl schreef:
Als ik altijd had geluisterd naar iedereen die commentaar leverde dan had ik mijn paard al 20x verkocht. Maar als ik nooit had geluisterd had ik mijn paard MOETEN verkopen... Het is een kwestie van geven en nemen, ik maak ook weleens een opmerking en ik krijg ze ook weleens terug...

Idd.
Een anders zegt iets niet voor niets. Je hoeft het ook niet alles aan te nemen van een ander, maar hij of zij kan nog best wel eens gelijk hebben of iets nuttigs zeggen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:25

Nee, herken ik niet.

Ik laat anderen gewoon lekker met hun paard knutselen. Iedereen doet het op de manier waarop hij of zij denkt dat het goed is, en dat kan anders zijn dan mijn manier.
Als ik iemand zie rijden en lang oefenen op iets en ik heb een suggestie dan zeg ik dat ik een idee ervoor heb en of ze dat willen horen. Willen ze niet, dan is dat ook goed. Willen ze wel, dan praten we samen het probleem even door.

Ik vind het ook prettig dat er zo met mij wordt omgegaan. In bemoeials heb ik geen zin en heb ik knallende ruzie met mijn paard dan is het echt niet het moment om te zeggen dat ik mijn tenen naar binnen moet houden Nagelbijten / Gniffelen maar als iemand iets ziet en ik kan er wat mee dan ben ik ook blij met het advies!
Maar wel met alle respect naar elkaar. Ik zou ook niet positief reageren als iemand me stiekem uit staat te lachen ofzo.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:26

Ik herkend dit ook wel, op de stal naast ons heeft een tijdje een man gestaan met een Haflinger. Ik vond zijn gedrag tegen over zijn pony niet kunnen Scheve mond Als de pony haar hoofd draaide kreeg ze klappen, als ze haar hoofd naar beneden deed begon hij te schreeuwen.
En hij wou wel dat ik zijn manier van opvoeden over ging nemen, nou nee liever niet! Sigaar
Ik heb het idee dat die Haflinger gewoon onder dwang zo braaf is, ik vraag me af of die pony een gelukkig leven lijdt Ach gut

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:11

Heel herkenbaar.

Ik erger me wel is aan anderen, maar zeg er niet altijd wat van, ok zeg maar de ''vrede'' te bewaren, ik wil nog wel is ( in de ogen van een ander) bot uit de hoek komen.

Zo is er een man bij ons op stal die nogal een ''moeilijke'' merrie heeft, althans alleen bij hem is ze moeilijk, ze wordt nu ook door iemand anders gereden en die heeft er totaal geen problemen mee, het paard is nog geen enkele keer omhoog gekomen heeft nog geen bok gemaakt, het paard is heel gevoelig voor bepaalde druk, en ja hij rijdt haar constant op druk, dus niet zo gek, dat ze constant in de protest vliegt, we hebben wel is een poging gedaan om hem er wat van te zeggen, en kregen als weerwoord: aan mij ligt het niet, ik doe niks fout....... Gestoord .

Ik houdt me gewoon bezig met mijn paard, klets met iedereen die bij ons op stal staat, maar bij sommigen bij ons op stal zal ik niet spontaan een gesprek beginnen.