Rijbroek met (kunst) leren zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darwindaan

Re: Rijbroek met (kunst) leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:54

Ja, ik rijd ook altijd met leren zitvlak. Ik kan niet meer zonder. Heb ook mijn witte rijbroek met kunstlederen vlak. I`m Lovin It Haha!

Rym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:38

Ooooooh, ik heb hier mijn Eurostar Klarissa's aan, Kan niet wachten om het uit te proberen! Hyper! Morgen zullen we het weten!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:42

haha Tong uitsteken ik heb zelf ook altijd een kunstlederen zitvlak,omdat ik een nogal glad zadel heb.Ik heb ook verschillende broeken,harry's horse,eurostars etc, maar mijn anky ben ik het meeste weg van! een nadeel van eurostars (vind ik) is dat ze na een stuk of 10 keer wassen niet meer zo stroef zijn en glad worden,dat heeft mijn anky totaal niet en die is bovendien net wat elastischer dan mijn eurostars,maar ik vind dat eurostar weer LEUKERE broeken heeft,geruit enzo,dat heeft anky niet.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:27

heeft anky er mooie?
maar zijn deze dan weer niet duur

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:31

jaa ik vind de broeken van Anky mooi Haha! maar het gaat me meer op de superkwaliteit.ze zijn 210 euro,lijkt heeel veel geld,maar als je zoals ik 2 rijbroeken van eurostar hebt van 120 euro die je haast nooit meer draagt omdat het kunstleder glad wordt heb ik liever 1 dure anky Bloos Knipoog

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:57

heb sinds kort ook broeken met leren zitvlak, en ik vind echt een uitvinding. Heb zelf 1 pikeur en 2 globals vind die pikeur echt top alleen is ie helaas toch te groot, dus dat is balen

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:30

Ik rijd gewoon zonder kunstleer en als ik op wedstrijd ga trek ik er wel een met leren zitvlak.

Zo kan het wel, andersom moet je nooit doen, Met leren zitvlak zit je veel steviger.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:35

nikilover schreef:
jaa ik vind de broeken van Anky mooi Haha! maar het gaat me meer op de superkwaliteit.ze zijn 210 euro,lijkt heeel veel geld,maar als je zoals ik 2 rijbroeken van eurostar hebt van 120 euro die je haast nooit meer draagt omdat het kunstleder glad wordt heb ik liever 1 dure anky Bloos Knipoog

daar heb je nu gelijk in

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:41

Ik rij ook altijd met kunstlederen rijbroek en ik zweer bij pikeur, die zitten mij nog het beste Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:50

en in de portomonee denk ik ook

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:55

sandr0 schreef:
Ik rij inderdaad al jaren met rijbroeken met kunstlederen zitvalk. En ja ik wil niet meer zonder Haha!

Inderdaad

Ik vind het meer comfort geven. En als ik niet op het paard zit heb ik er ook geen last van.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar pikeur/kentucky/anky. De duurdere dus daar vind het ik kunstleer ook soepeler van. Heb ook een global maar die is na 2 jaar nog steeds "stroef".

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:24

rij ook meestal met kunstleren zitvlak en dat zit iid beter, je blijft vaster in je zadel zitten.
maar ik zou zeker nog zonder kunnen, mijn (witte)wedstrijdbroek is zonder lerenzitvlak en die zit ook best goed Knipoog

ik heb zelf een rijbroek met kunstleer van Cavallo en van HH, maar die van Cavallo zit wel veel beter dan die van HH...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:29

Misschien een beetje off topic. Maar hoe doen jullie deze broeken in de was? Met de gewone meedraaien of apart - wasverzachter of niet?

Ik hoor het graag (heb de mijne nog niet durven wassen, is pas nieuw). Haha!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:29

Mijn moeder wast ze met de normale was gewoon mee Clown niks speciaals Lachen

Rym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:58

Gisteren was tegen ons verteld dat je het zonder wasverzachter moest wassen. Dit omdat op den duur het elastische uit de stof zou verdwijnen. Je kunt het ook wel zien als ik mn nieuwe / oude rijbroek naast elkaar leg. Maarja aan de andere kant heb ik die gewoon 2 jaar gedragen dus het kan ook normaal zijn. Ik weet het niet. (heeft iemand rijbroeken van 2 jaar oud die zonder wasverzachter gewassen zijn en even elastisch zijn als nieuwe? Tong uitsteken) Ik keek het trouwens eventjes na en blijkbaar moet alles (wat ik heb dan) van paardrijden in 30 graden was zonder wasverzachter Tong uitsteken voortaan maar een apart ruiterswasje dan Haha!

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:08

ik had er een gekocht met (kunst) lederen zitvlak om te proberen.
ik vind het wel redelijk rijden, maar ik kan ook zonder dus dan koop ik liever een gewone.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:16

ik kan ook gewoon zonder rijden hoor ceso Knipoog Alleen met vind ik meer comfort. En mijn keuze is voornamelijk de duurdere merken en dan maar 20euro meer voor een kunstelederen zitvlak Clown

@rym. Met of zonder wasverzachter wassen ik merk niet echt verschil. Na een lange periode van intensief gebruik vind ik het niet erg om wat slijtage te hebben om het zo maar te zeggen Clown

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:11

Oke, bedankt voor de tips. Er staat nl geen wasmerkje in de mijne, dan kan ik hem nu met een gerust hart wassen.

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:02

ik rij er ook mee Haha!

Ze zitten inderdaad steviger.
(vind ik)

Beter als gewone paardrijbroeken.

Rosa__Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:19

ik vind van wel, je hebt meer grip op het zadel. Maar soms is het ook wel irritant want dan zit je iets te stroef

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:27

Ik heb ook meestal eurostars... ik had een keer een andere, maar dat was niet zo'n succes. Dus sindsdien altijd eurostar.
Zoek anders is in de zoekmachine op bokt. Hier zijn al topics over geweest.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:36

Ik rij met en zonder. Met het springzadel heb ik altijd een broek met leren zitvlak aan omdat ik dat steviger vind zitten en op het dressuurzadel rij ik net zo graag zonder, dan maakt het me weinig uit. Voor wedstrijd heb ik een broek met alleen leren kniestukken, dat zit ook fijn. (wat ik wel een nadeel vind is dat als je alleen maar met leer rijdt dat je er gewend aan wordt en dan zitten de broeken zonder zitvlak niet meer fijn, als ik wedstrijden ga springen moet ik namelijk dan maar een witte rijbroek met leren zitvlak kopen omdat ik dat op dat zadel gewend ben).

ninow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:59

Heee
ik heb een kunstof zadel van norton en blijf ik beter zitten met een leren zitvlak het blijft zegmaar soort van plakken:P
maar op een leren zadel zit het ook lekkerder.. ik vind het dus lkkrder met een leren zitvlak..!!

groetjesss nynke

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:04

Ik vind ze super fijn! Maar een goede rijbroek met rondgenaait zitvlak zit ik ook prima hoor!

Je plakt wel fijn aan je zadel, je hebt het gevoel dat je veel steviger zit.

Ik raad aan met leren zitvlak:
Harry´s horse, Kentucky.

Met rondgenaait zitvlak:
PK, echt een super fijne stof! Ja

X

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:07

Ik wil ook niet meer terug, maar mijn wedstrijdbroek heeft geen leren zitvlak, zodat ik op wedstrijd ineens weer moet schuiven Haha!. Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven aan een rijbroek die je maar af en toe draagt en die snel slijt omdat hij veel gewassen wordt.