De ergernis, honden in de rijbak?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pensionnetje

Re: De ergernis, honden in de rijbak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:24

Oh, hahahahahaha........ Ach aparte toepassing!

Maar het feit blijft dat je de paarden er gewoon op moet trainen Vork
Spaart weer valeriaan druppels.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:25

Uhm, dat gaat over de hond hoor, niemand stopt zijn paard hier vol....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:26

Silence hij heeft zijn woorden al terug genomen Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:33

ik denk dat je een paard hier helemaal niet op wil trainen. In de bak wil je een attent en allert paard die scherp staat om jouw hulpen te ontvangen. Een hond in de bak is dan hoogst irritant.

Als je je hond zo nodig mee moet nemen naar stal hou hem dan bij je (dwz buiten de bak) of sluit hem op in je stal als je met je eigen paard bezig gaat.

Bij een buitenrit moet een paard uiteraard gewoon langs een hond kunnen lopen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:37

tja mijn honden lopen ook gewoon bij mij is de bak! vind ik niet erg en mn paarden ook niet! maar ik zal het ook totaal niet waarderen als andermans honden in MIJn bak lopen! das ronduit asociaal

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:37

Ik had het gezien inderdaad Knipoog

Bij ons lopen er ooit twee honden door de bak. Eén van een pensionklant en de stalhond.
Die van de klant doet niks, is een super lief beestje. Daar heb ik dan ook geen problemen mee.
Meestal ligt deze ook gewoon buiten de bak.
De stalhond daarin tegen loopt wel geregeld in de bak en daar heb ik het dus echt niet op.
Die valt de paarden echt aan. Als je langs hem loopt, hangt ie voor je het weet in de achterbenen van je paard.
Ook met poetsen heb ik hem liever niet in de buurt. Laatst ook, ik stond Silence te poetsen, hij loopt langs en vliegt Silence zo naar zijn neus en hap. Zonder enige reden, Silence stond gewoon wat te dutten aangezien hij altijd zo geniet van poetsen.

Krijg de kriebels van die hond...ook mensen bijt ie zonder pardon.

Maarja, daar kun je moeilijk wat van zeggen hé, het is de stalhond.

Gelukkig is Silence er niet bang van, maar dan nog.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:45

@ Silence: Ik zal zelf als stalhouder zo'n hond niet los laten lopen....

@ Pensionnetje: Met een jong paard ga je ook nog niet op buitenrit...
Wij hebben ook zo'n irritante hond, daar reageert mijn paard ook heel erg op. En dan valt er ook echt niet te rijden. Terwijl als mijn hond los loopt, hebben ik en mijn paard daar helemaal geen last van. Maar die scharrelt gewoon een beetje rond. Die ander komt achter je aan etc.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:48

Dat loopt ie helaas wel de hele dag. Hij word alleen even binnen gezet als de paarden uit de wei komen.

Edit: Ik bedoel ze...dacht altijd dat het een reu was, maar kwam er laatst achter van niet Clown

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:52

Ik heb het start verhaal een aantal malen zitten lezen.

De situatie is dat jij op een eigen terrein zit.
De hond van het paard wat bij de buren wordt geweid komt ongevraagd bij jouw op het erf.

Als ik dat persoonlijk doe komt de ME langs om mij te arresteren.
Met andere woorden, die vreemde hond op jouw erf kan je gewoon afschieten, er zal wel een jager in de buurt wonen.

Een andere oplossing is, leen een 8 jarige merrie van mij en die hond vliegt binnen 5 tellen over het hek heen de goede kant op.
Die merrie heeft de schurft aan honden.

Aan de andere kant, die hond kan er niets aan doen.

Ga naar een rechtswinkel en laat die advocaten maar eens werken.
Werkt dit niet, dan een drastische maatregel, je bent al eens in het gelijk gesteld.

Ik zelf heb ook bijna dit probleem.
De hond van de buren staat ineens onverwacht te blaffen achter het hek naar mijn paarden.
Ik wacht op de dag dat hij over het hek komt.
Sorry hond, had je maar opgevoed moeten worden.

Maar om echt alle problemen op te lossen,
Span twee schrikdraadjes rond het erf op de halve en drie kwart hoogte van de hond.
Hij loopt hier tegen aan en is dan helemaal in paniek en zal voortaan uit de buurt van dat draadje blijven.
Beter één keer hardhandig afstraffen dan een zomer vol met persoonlijke stress.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 25-03-08 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:54

Bij ons op stal was er ook een vrouwtje die haar hond regelmatig meenam en die liep dan ook in de bak. Als zij aan t rijden was maar ook als er andere ruiters aan het rijden waren.

We hebben er gewoon wat van gezegt, hoop commentaar natuurlijk. Maar we hebben het normaal gespeeld en haar er op aangesproken, en de hond laten doen. Beestje kan er immers niks aan doen dat zijn baasje zo vervelend is.

Zou dan ook niks aan de hond doen met zwepen, druppels of weet ik het watvoor zooi allemaal. Het beest kan er niks aan doen dat zijn bazin zo is, en als zijn eigenaresse kwaad wil kan ze jou net zo hard terug pakken door het aan te geven oid.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:56

Ik zou inderdaad ook nooit de hond straffen. Dat vind ik pas het laatste waar je aan moet denken.
Deze doet niks fout, weet niet eens dat ie iets fout doet. Hij kent geen grenzen qua terrein.
De fout ligt puur en alleen bij de eigenaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:26

Oh bij ons lopen er ook regelmatig 2 honden in de bak, die van de stalhouder en 1 van een pensionklant. Die van de stalhouder kijkt wel uit, laat zich ook wegsturen. Die van de pensionklant kijkt niet uit en laat zich niet wegsturen, en ik zie het gebeuren dat ik er binnenkort overheen rij...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:28

Silviabol schreef:
ik denk dat je een paard hier helemaal niet op wil trainen. In de bak wil je een attent en allert paard die scherp staat om jouw hulpen te ontvangen. Een hond in de bak is dan hoogst irritant.

Als je je hond zo nodig mee moet nemen naar stal hou hem dan bij je (dwz buiten de bak) of sluit hem op in je stal als je met je eigen paard bezig gaat.

Bij een buitenrit moet een paard uiteraard gewoon langs een hond kunnen lopen

Scherp en allert aan de hulpen staan houdt ook in dat een paard zelfverzekert genoeg is niet voor een hond aan de kletter te gaan. Ook op wedstrijden kunnen allerlei onverwachte zaken gebeuren.
Paarden dienen hierop getraind te worden.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:31

Indien de hond aanvalt of bijt kun je niets anders doen dan aangifte bij de politie doen.
De hond straffen heeft geen enkele zin. Je zult de eigenaar moeten aanpakken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:02

Pensionnetje schreef:
Scherp en allert aan de hulpen staan houdt ook in dat een paard zelfverzekert genoeg is niet voor een hond aan de kletter te gaan. Ook op wedstrijden kunnen allerlei onverwachte zaken gebeuren. Paarden dienen hierop getraind te worden.

Mag de eigenaar alstjeblieft zelf even bepalen waar zij het paard op wil trainen of niet? De hond hoort niet op haar erf te komen, klaar uit! Soms kan je zaken juist beter even officieel laten regelen via een procedure, dan komt er een onafhankelijk oordeel en kan je als buren weer naast elkaar verder leven. Is de hond van de buren eigenlijk of van een pensionklant van de buren?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 12:33

@ pensionnetje; als de hond braaf door de bak zou wandelen, oke dan is jou idee wel ideaal maar die hond, vliegt als het ware op de paarden af en springt er langs. Wat is het volgende spelende honden bijten zich ook wel eens stel hij wilt spelen met de paarden en dalijk bijt ie?? Nee daar kan ik mijn paarden niet op trainen om dan braaf de blijven. Jou argument is zeker goed, maar met deze hond is dat geen oplossing.
Naar mijn mening heefd die hond geen vriendelijkheid in zin eerder een gestoord gedrag wat die vertoont. Ook rent ie vaak achter het paard van die vrouw aan, met het gevolg dat dat paard een keer het draad in is gerent...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:34

Het is wel lastige kwestie. Maar ik geef een aantal bokkers gelijk.

Je hebt al maatregelen genomen zoals schrikdaad, praten met dat stomme mens enz..

Je kunt idd hem per ongeluk opsluiten of laten ophalen door dierenasiel of besprenkelen met vies spul. En als laatste redmiddel, rechtswinkel en advocaten. Maar dat zal wel dure grap worden. Hopelijk heb je rechtsbijstand verzekering.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:43

paars schreef:
Pensionnetje schreef:
Scherp en allert aan de hulpen staan houdt ook in dat een paard zelfverzekert genoeg is niet voor een hond aan de kletter te gaan. Ook op wedstrijden kunnen allerlei onverwachte zaken gebeuren. Paarden dienen hierop getraind te worden.

Mag de eigenaar alstjeblieft zelf even bepalen waar zij het paard op wil trainen of niet?

??? Als iedereen zijn/haar paarden eens wat beter "bomproef" zouden maken zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Dit staat los of de hond zich wel of niet op andermans terrein begeeft.
Hiervoor heb ik al aangeven aangifte bij de politie te doen. (Als waarschuwing naar de eigenaar)

Een eigenaar die zijn paard niet goed "bomproef" maakt (wat totaal losstaat van het licht aan de hulpen zijn) is gewoon niet eerlijk bezig. Het paard verdient het rust in het werk te hebben dmv van een goede training. Waarmee ik niet impliceer dat de TS dit niet zou doen. Voor ik daar weer een opmerking over ga krijgen.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:51

Pensionnetje schreef:
paars schreef:

Mag de eigenaar alstjeblieft zelf even bepalen waar zij het paard op wil trainen of niet?

??? Als iedereen zijn/haar paarden eens wat beter "bomproef" zouden maken zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Dit staat los of de hond zich wel of niet op andermans terrein begeeft.
Hiervoor heb ik al aangeven aangifte bij de politie te doen. (Als waarschuwing naar de eigenaar)

Een eigenaar die zijn paard niet goed "bomproef" maakt (wat totaal losstaat van het licht aan de hulpen zijn) is gewoon niet eerlijk bezig. Het paard verdient het rust in het werk te hebben dmv van een goede training. Waarmee ik niet impliceer dat de TS dit niet zou doen. Voor ik daar weer een opmerking over ga krijgen.....

Kom jij mijn paard dan ff bomproof maken? Die van mij vlucht stijgerend de bak door als ze bang word...

Mag ik zelf beslissen wat ik met mijn paard doe? Die hond hoort gewoon niet op haar terrein...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:52

Ja hoor, ik kom je paard wel bomproef maken! Zo moeilijk is dat echt niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:31

Het gaat er niet om of haar paarden tegen honden en weet ik wat kunnen, die hond hoort daar gewoon niet. Ze hoeft helemaal geen redenen te geven waarom ze de hond daar niet wil hebben. Een simpel 'ik wil het niet hebben, want het is míjn terrein en niet het jouwe' is voldoende.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:45

zo is dat. En als ze in haar recht staat, mag de buurvrouw kiezen: de hond aanlijnen of de afrastring betalen. De proceskosten zijn volgens mij sowieso voor de verliezer. Makkelijke keuze lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:16

Ze zijn helemaal gek geworden om jou een boete te geven het is jou terein.
Mijn hond loopt ook wel eens in de bak maar niet als mensen aan het rijden zijn dan laat ik hem in de wagen.
Ik vindt het heel knap dat je nog enigen gedult hebt ik had dat niet gehad.
Er zijn natuurlijk dieren liefhebbers die zo iets hebben niet slaan kan hond niks tegen doen baasje wel.
Dan hebben ze het goed fout zowel baasje als hond kan er wat aan doen.
Als mijn hond een paard lastig valt en ik 2 keer waarschuw en de 3 e keer doet die het weer dan krijgt die zon harde knal met zijn riem. tot die echt goed piept.
als die vrouw nou nog steeds lastig valt mag je mijn Teef wel lenen wedden dat dat beest nooit meer op je erf komt.
In mijn profiel heb ik een foto van diesel ze is een mechelaar.
Bij ons thuis heeft ze al 2 inbrekers flink gepakt. Haha!
En als je nou bezig bent in de bak en dat beest komt weer zorg dan dat je een stuk hout hebt en een keer zon harde knal verkoopt komt die ook niet meer klinkt messchien hard maar wel efectief.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:33

ik zou voor de schrikdraad gaan Ja
ok, het is blijkbaar een heel eind, maar zo duur is schrikdraad nu ook weer niet en het plaatsen gaat snel en makkelijk.
zo ben je voorgoed van het probleem af, zonder asiel, politie, advocaten of wat dan ook.
mijn honden blijven er in ieder geval keurig achter Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:42

Langs haar zijde hebben we 4 linten gaan plus helemaal onderaan een prikkeldraad, wat ook is aangesloten op het schrikapparaat. Zelfs de stal katten breken zowat hun nek als daar door willen, het is een bouvier, met een flinke maat. Ben bang als ik em een 'mep' verkoop dat hij mij zal pakken, ik wil mn leden maten langer intact houden................Ik begon al te denken aan stroomschokker ofzo, Of zoals op de militaire basis zo'n prikkeldraadrol langs het terrein, maar dan lijkt het ook een miitaire basis wat elk moment een aanval kan verwachten Haha!