Maar het feit blijft dat je de paarden er gewoon op moet trainen
Spaart weer valeriaan druppels.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silviabol schreef:ik denk dat je een paard hier helemaal niet op wil trainen. In de bak wil je een attent en allert paard die scherp staat om jouw hulpen te ontvangen. Een hond in de bak is dan hoogst irritant.
Als je je hond zo nodig mee moet nemen naar stal hou hem dan bij je (dwz buiten de bak) of sluit hem op in je stal als je met je eigen paard bezig gaat.
Bij een buitenrit moet een paard uiteraard gewoon langs een hond kunnen lopen
Pensionnetje schreef:Scherp en allert aan de hulpen staan houdt ook in dat een paard zelfverzekert genoeg is niet voor een hond aan de kletter te gaan. Ook op wedstrijden kunnen allerlei onverwachte zaken gebeuren. Paarden dienen hierop getraind te worden.
paars schreef:Pensionnetje schreef:Scherp en allert aan de hulpen staan houdt ook in dat een paard zelfverzekert genoeg is niet voor een hond aan de kletter te gaan. Ook op wedstrijden kunnen allerlei onverwachte zaken gebeuren. Paarden dienen hierop getraind te worden.
Mag de eigenaar alstjeblieft zelf even bepalen waar zij het paard op wil trainen of niet?
Pensionnetje schreef:paars schreef:
Mag de eigenaar alstjeblieft zelf even bepalen waar zij het paard op wil trainen of niet?
??? Als iedereen zijn/haar paarden eens wat beter "bomproef" zouden maken zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Dit staat los of de hond zich wel of niet op andermans terrein begeeft.
Hiervoor heb ik al aangeven aangifte bij de politie te doen. (Als waarschuwing naar de eigenaar)
Een eigenaar die zijn paard niet goed "bomproef" maakt (wat totaal losstaat van het licht aan de hulpen zijn) is gewoon niet eerlijk bezig. Het paard verdient het rust in het werk te hebben dmv van een goede training. Waarmee ik niet impliceer dat de TS dit niet zou doen. Voor ik daar weer een opmerking over ga krijgen.....