Oplichtster ... ?? Waar zou ik melding kunnen doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: Oplichtster ... ?? Waar zou ik melding kunnen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:27

ik denk zelf ook niet dat je zoiets helemaal tegengaat zolang er mensen zijn zullen er ook oplichters zijn .
maar een gewaarschuwd mens teld voor 2 .
en ik zou dus wel melding maken .

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:31

Ik denk dat je er weinig tegen kan doen.. de politie kan er ook wienig aan doen want er is geen strafbaar feit gepleegd wettelijk.
Heel veel handelaren werken op deze manier.. heel erg .. maar denk dat we er weinig aan kunnen doen het is dweilen met de kraan open

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:34

Dat ik belazerd ben, vind ik vervelend, maar erger is het voor de paarden. Die worden vaak verkocht aan de oplichters door eigenaren die het beste voor hebben met hun dier. Mensen die een goed en blijvend huis zoeken voor hun paard. Oplichter (laten we deze term maar gebruiken voor iemand die paarden verkoopt op niet eerlijke wijze) verhandelt het paard binnen 3 maanden. En zo gaat het dier weer naar een ander huisje... Ik kan helaas niet de hele wereld verbeteren, maar al kan ik maar 1 oplichter benadelen door deze te ontmaskeren, dan zal ik dat met alle liefde doen!

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:40

Precies. Ik lees veel reacties van: dweilen met de kraan open, welkom in de paardenhandel etc. etc. Maar al zou je maar 1 iemand kunnen stoppen of een paar paarden een leven in de handel kunnen besparen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:48

Het zou ook mooi zijn als het gestopt kan worden.. Ik ben ook blij dat ik door iemand toen der tijd ben gewaarschuwd.. een verschrikkelijke handelaar had een bod op mijn merrie gedaan maar werd via de mail gewaarschuwd wat voor een iemand het was.. maar helaas kan er niets tegen deze man gedaan worden en een slechte naam heeft hij al.. zo zag ik laatst iemand hier op bokt die ook een paard bij een handelaar wilde kopen ik heb haar meteen een PB gestuurd met de waarschuwing wat voor een handelaar het is.. Ik doe er dus wel wat aan alleen het is dweilen met de kraan open omdat je ze niet kan stoppen ondanks dat ze een slechte naam hebben kunnen ze toch door gaan met handelen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:01

En dit soort handelaren lichten dus ook die boel hier op Bokt op, met een schattig account... iedere keer weer een ander.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:06

idd snap ook niet dat ze het kunnen.. Ik had een "kruipele " merrie te koop staan Lichte vorm van atrose .. dit stond er eerlijk in vermeld en ze stond ook voor een schijnprijsje te koop. Die handelaar bood over mijn vraagprijs heen om haar te koop te zetten als gezonde merrie.. je kon namelijk niets aan de gangen zien..
Uit eindelijk heb ik haar gratis weggeven aan een trakehner liefhebber die er zelf geen een kon betalen met zulke goede papieren en vorig jaar heeft ze een super mooi hengstveulentje op de wereld gezet.. ( De vorm van atrose die ze had was niet erfelijk )

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:16

Kijk, zo kan het dus ook! Fijn voor je!!! Ik durf te wedden dat mijn oplichtstertje ook op jouw paard heeft gereageerd...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:20

een handelaar uit noord-holland en 1 uit utrecht als ik het mij goed herinner een hele bekende naam in de handelaren wereld

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:22

Top Lindy! Door de waarschuwing die jij kreeg is jouw paard in iedergeval een hoop ellende bespaard!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:23

"mijn" oplichtstertje koopt wel weer paarden bij die bekende handelaar uit Utrecht (uit een plaats welke begint met LE).

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:27

Ja idd ben diegen ook erg dankbaar.. hij had gewoon echt duizende euro's kunnen verdienen aan mijn merrie met zo een bloedlijn ik geloof zelfs dat met die bloedlijn een gezonde merrie rond de 10.000 euro kost.. baalde ook dat ze atrose had maar kon er niet houden omdat mijn eerste pony die ik achteraf met atrose heb gekocht ik ook al had gehouden en anders had ik er al twee en kon ik geen gezond paard meer houden dus moest een keuze maken met als gevolg dat ik verlopig geen nieuwpaard kon kopen omdat ik haar gratis weg deed maar alles voor de gezondheid en welzijn van mijn paarden.. maar die man was er zo blij mee dat ik van hem een KWPN merrie had gekregen die hij had opgeknapt. helaas door niet klikken heb ik haar wel weer moeten verkopen maar ze heeft het veel beter bij haar nieuwe baasje door een veel betere klik en ze staat om de hoe dus zie haar nog dagelijks Haha!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:40

iedereen die een paard gaat kopen koopt er een door zijn emotie daar kan je simpelweg niet omheen.t Verstandigst lijkt mij om altijd minimaal iemand mee te nemen en natuurlijk niet je beste vriendin want die vind m ook zooo schattig.Nee een onpartijdig iemand, je buurman,je hoefsmid,de da noem maar op.En duidelijk van te voren afspreken dat diegene door de mooie oogjes heenkijkt en die schattige manen.En ja verder denk ik dat je gewoon mazzel moet hebben.Uiteraard willen handelaren een goeie prijs maar jij bent degene die beslist.Je kan niet meer dan dan keuringen fotos ed en dan maar hopen dat ie goed blijft.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:22

capraibex70 schreef:
Dat ik belazerd ben, vind ik vervelend, maar erger is het voor de paarden. Die worden vaak verkocht aan de oplichters door eigenaren die het beste voor hebben met hun dier. Mensen die een goed en blijvend huis zoeken voor hun paard. Oplichter (laten we deze term maar gebruiken voor iemand die paarden verkoopt op niet eerlijke wijze) verhandelt het paard binnen 3 maanden. En zo gaat het dier weer naar een ander huisje... Ik kan helaas niet de hele wereld verbeteren, maar al kan ik maar 1 oplichter benadelen door deze te ontmaskeren, dan zal ik dat met alle liefde doen!

Juist! Met deze stelling ben ik het helemaal eens!
Ook ik ben nog steeds samen met anderen, de oplichtster(destijds een zogenaamde particuliere verkoopster in nood) van mijn paard, die nog steeds actief handeld in oa slachtpaarden, te pakken.
En geloof me....die dag nadert nu snel.
Zij heeft een handelsstal,praatjesforum,goedgekeurde??? dekhengsten, maar is ondertussen de duivel zelf...en weet je...iedereen geloofd deze mythomaan,deze zielige vrouw....en wanneer je achter de ware aard van het beestje bent gekomen,wordt je gewoon bedreigd of gebant als forumlid,zodat negatieve aandacht nooit te lezen zal zijn.

Ik en nog een aantal gedupeerden zijn dan ook al meer dan 2 jaar bezig, deze manier van handel(van haar) te stoppen,en ook ik weet dat het een speld in een hooiberg is,(heb al een verloren rechtzaak omdat de Nederlandse Justitie dit geheel koud laat)
Gelukkig is Justitie in Belgie nu de zaak aan het onderzoeken, en die zijn niet zo laks als hier.
Ben er alleen wel van overtuigd, dat als mensen handelen tegen dit soort onderkruipsels, die over de ruggen van weerloze dieren, zich willen verrijken, er uiteindelijk iets tegen gedaan zal worden.
Misschien als mensen actiever zouden reageren ipv passief je lot te dragen, wanneer je weet te zijn bedonderd , wanneer mensen eindelijk massaal aangiftes doen,alleen dan zal er WETTELIJK wellicht eens serieus naar gekeken gaan worden???

Het feit dat half nederland vol loopt met oplichters, de waarschuwingen en wijze raad van bokkers alhier, die het nooit zal overkomen?,is echt niet voldoende om dit soort handel te voorkomen.
Actief handelen tegen dit gespuis !

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:46

Peperplant: GA ZO DOOR! Kun je mij PB-en met wat gegevens over dit type?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:21

Peperplant - ga zo door, je hebt volledig gelijk in je aktie. Ook wij zijn de rechtsgang aan het maken maar dan als einselganger, verhaal ligt ook anders dan dat van jou maar ook een feit dat er leugens in het spel zijn en we besodemieterd worden en de andere partij als een zielig/lief persoontje rondwandeld, wij kennen het gevoel dus heel goed.

Wij dragen dus zeker niet passief ons zogenaamde "lot" maar doen er zeker wat aan.

Ook ik ontvang graag een PB om in ieder geval gewaarschuwd te zijn voor de personen waar het in jouw verhaal om gaat.

Toy, toy, toy.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:54

Peperplant, zou je mij ook een PB willen sturen met info?