Vereniging Eigen Paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veyron

Re: Vereniging Eigen Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:07

Alleen vergeten jullie een ding: Voor advies kan je inderdaad naar een manege gaan, maar het advies wat de manege houder geeft is NIET onafhankelijk. Hij zou je maar wat graag een paard/pony willen verkopen, of je een stalling aanbieden. Bij vereniging eigen paard is dat wel onafhankelijk. En ja, je kan hier een gratis topic openen, maar hoe betrouwbaar is de informatie die je hier krijgt? Over bijvoorbeeld voeding heeft ieder zo zijn voorkeur en mening, en met alle respect, maar hier op het forum zijn ook mensen die er naar mijn mening niet veel verstand van hebben (voel je nou niet meteen aangesproken) maar die je wel een advies geven. Als jij, als niet wetende dat leest weet je misschien niet of hij of zij er echt verstand van heeft, en ga je er misschien wel vanuit dat het klopt wat er gezegd wordt. Van de informatie die op de site van de vereniging wordt geboden, weet je in ieder geval zeker dat het betrouwbaar is.
Dat is een van de redenen waarom ik lid ben geworden, en niet alleen vanwege de informatie, maar ook voor de juridische contracten, en het feit dat de vereniging straks voor onze belangen als paardenbezitter op kan komen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:24

Ik ben het ten dele eens met het blogje hierboven, maar vraag me af wie er nu niet onafhankelijk is? Het klopt dat iedereen hier iets kan schrijven, of het waar is of niet, maar iemand die serieus een antwoord zoekt weet de waarheden uiteindelijk wel van de onwaarheden te scheiden, zeker dankzij internet. En ik ga er niet vanuit dat de mensen hier zo kortzichtig zijn dat zij direct 1 advies opvolgen zonder onderbouwing.
Kort geleden heb ik contact gehad met Vereniging Eigen Paard en ik ben er helemaal niet gecharmeerd van. Eerder schreef ik hier al dat ik de indruk had dat het helemaal geen paardenmensen zijn. Het is droevig te moeten constateren hoe weinig zij over paarden weten, en is het is schandalig als men daar dan ook nog 'adviezen' van moet aannemen. Lachwekkend maar tegelijkertijd ook droevig dat zij hun eigen adviezen niet eens kunnen onderbouwen, dus 'het waarom' krijg je niet te horen. Nee, ik zie het als een clubje onproffesionelen met paarden als hobby. Ik heb mijn eigen adviseurs die wel kunnen aantonen dat zij verstand en ervaring hebben met paarden. Ik vind het een totaal overbodige vereniging die zelfs tot verwarring en misplaatste adviezen kan leiden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:49

Maar de mensen bij een vereniging geven ook antwoord vanuit hun eigen perspectief...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:46

Dat bedoel ik Vjestagirl: volgens mij is niemand echt onafhankelijk.... Logisch ook, iedereen moet iets kunnen verdienen, toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:46

madamX schreef:
Dat bedoel ik Vjestagirl: volgens mij is niemand echt onafhankelijk.... Logisch ook, iedereen moet iets kunnen verdienen, toch?

Naja, ze moeten niet alleen iets kunnen verdienen, ze hebben ook gewoon allemaal een eigen idee over hoe een paard gehouden moet worden. Toen ik van de winter mijn fjord met wintervacht na het rijden en opdrogen zonder deken terug de paddock in zette werd ik door mijn instuctrice heel vreemd aangekeken. Het is maar net wat je denkt dat goed is voor een paard...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:48

de contracten die je via de vereniging kunt krijgen zijn wel door een advocaat opgesteld...
die contributie is dan een schijntje vergeleken met wat je anders zou betalen als je een contract zou laten opstellen..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:04

Dat kan wel zijn maar ik krijg liever goed onderbouwde info over bedrijfsvoering of omgang met paarden zodat ik onwijs veel geld kan besparen: als ik dan ooit een advocaat nodig heb (dat komt bijna nooit voor omdat je veel zaken zelf kan regelen) heb ik iig geld (wat ik verdient heb dankzij goede adviezen) voor een goede advocaat. Ik zie die hele vereniging als overbodig en raad die hele club ook aan eerst eens meer kennis op te doen op het gebied van paarden. Over omgang met paarden bestaan idd veel verschillende meningen maar ik kies voor onderzochte, paardvriendelijke manieren van omgang, afgestemd op het paard en niet op geldbuidels.
En ik vraag me af waar je mee bezig bent als je als vereniging gaat pronken dat je 'zulke goede contracten' in huis hebt. Dat heeft niets met paarden zelf te maken. Een vuist maken tegen de overheid? Laat me niet lachen! Dat is helemaal geen goed plan; beter is om met de overheid om tafel te gaan zitten. Maar ja, de overheid wil natuurlijk alleen praten met mensen die ook echt verstand hebben van paarden en dat ook aan kunnen tonen (onderbouwen). Als je dat niet kan, dán kan ik me voorstellen dat je gaat roepen dat je 'een vuist gaat maken' tegen de overheid, omdat je bang bent dat de overheid bepaalde wetten gaat invoeren die nadelig kunnen zijn voor je - waardeloze - bedrijfsvoering.