Bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleStar

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:38

Hoi,

Eerst wil je ik je er op wijzen dat een body-protector heel goed en verstandig is!
Maar ook wil ik je zeker zeggen dat als je body-protector niet goed past hij ook gevaren brengt!
Als hij te groot is bijvoorbeeld heb je kans dat je stuitje of onderrug breekt, en te kleine je ribben en inwendig dingen kunt oplopen! laat hem dus zowiezo keuren door bijvoorbeeld een medewerker uit een ruiterzaak!
Alle merken hebben voor en nadelen daar zal ik niks over zeggen, Wel is het handig om er een te nemen die je als een soort jas aan kunt trekken! en niet één met klitteband aan de schouders, dat is veel werk en onnodig!

Liefs Yazz

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:33

Ik reed altijd met bodyprotector omdat ik klein was en een super moeilijk pony had wat heel vaak weigerde en waar ik dan geregelt van af viel! Ik heb 1x geluk gehad dat ik een body aan had anders had ik die val echt niet na kunnen vertellen. Nu rij ik niet meer met bodyprotector omdat ik met wedstrijden het lelijk vind over een jasje. Maar ik ga nu een flexibele kopen die is heel dun en kan onder je jasje ik vind het toch wel belangrijk om er 1 om te hebben sinds ik zn harde klap heb gemaakt

sofieloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:22

nou bij divoza heb ik gekocht goede veiligheid maar eerst heb ik geprotesreert tegen dan ding maar eerst is ie bot je moet ze uit rijden

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:56

ik weet alleen dat het poedersuiker zit ..

xLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:24

je hebt idd 3 levels..
level 1 : hele zachte versie.. bijna geen steun
level 2; hard maar 1 deel
level 3; hard, beste kwaliteit,, bestaal uit ook een ''kont flap''

aanrader die van : Happy valley

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:25

xLot, je slaat de plank aardig mis met die levels, er klopt echt helemaal niets van.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:07

I_Love_Kyara schreef:
ik weet alleen dat het poedersuiker zit ..

Daar moet je gewoon aan wennen. Nu ik hem elke dag draag, zit hij echt geweldig en wil ik niet meer zonder!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:16

Nou ik kan je vertellen
DRAAG EEN BP!!
Ik heb gister een kneiter harde smak gemaakt,
want de paarden waren zo fris als wat.
Toen ben ik op me ribben te recht gekomen (ja, au)
en we moesten nog voor een BP gaan kijken,
daar had ik egt flink de balen van.

Nu gaan me moeder en ik meteen voor een BP
want volgende week word het weer zo koud,
en als ik dan weer val....

Juniortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:48

Ik rij altijd met bodyprotector, vind het heerlijk. En geeft mij een stuk zekerheid. ik ben vaak gevallen en heeft mij veel lelijke smakken gespaard. Heb hem van harry horse

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:48

Ik ga binnenkort ook met een bodyprotector rijden (Heb de BP hier al in huis, nu nog even wachten tot het beter weer wordt :=)

Ik heb eentje van Jack Ellis. Level 3 bescherming, en hij zit heel erg lekker!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:15

Ik wil me binnenkort toch maar een bodyprotector gaan aanschaffen.
Het gaat al 8 jaar goed, en wil toch wat meer veiligheid dan alleen een cap. :Y)

Waarschijnlijk wordt het HH of Equi Theme

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:29

Sinds dat ik op een KWPN'er rijd heb ik er ook een aan geschraft ik heb een Level 3 (uiteraart) van Harry'sHorse, bevalt prima. lekkere pas vorm idelaal is het ;)

Suc6 met vinden

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:32

Ik weet het niet, ik heb vroeger nog een bodyprotector gehad maar ik vond hem altijd zo in de weg zitten bij de galop. En ik kon er minder goed men evenwicht door houden.
Had ik misschien een aangeschaft met een verkeerde pasvorm?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:58

Ik heb net een bodyprotector gekocht van HH bij Divoza. Hele goede uitleg gekregen :j
Volgens mij zijn all bp's nu op level 3. Ik twijfelde tussen de hh en die van imperial riding, die had nog zo'n kontflap zegmaar. Uiteindelijk de hh gekozen want het scheelde toch 60 eurie :o

Ik ben benieuwd hoe het zit.. Denk dat je het beste gewoon naar een winkel waar ze meerdere merken hebt kunt gaan en dan gewoon eens vragen en passen :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:23

ik rij ook al een tijd met bodyprotector.

Bij het crossen is het verplicht,.. ben er inmiddels zo aan gewend dat ik er helemaal geen last van heb. Als ik erover nadenk heb ik er ook nooit last van gehad, ook in het begin niet,...

Ben hem door het crossen eigenlijk vaker gaan dragen,.. voel me er veiliger bij. Daarom draag ik hem nu ook bij springwedstrijden. Ik heb al zoveel mensen zo naar er af zien vallen dat dat voor mij ook een reden was met protector het gewone parcours in te gaan.
Mensen die met hun rug op een balk vielen oid,...

Zit nu alleen te kijken naar schouderbescherming (zit niet aan de mijne (Imperial Riding) en aangezien veel mensen die vallen toch nog iets krijgen aan sleutelbeen/schouder oid lijkt het me handig om die schouderbescherming er nog bij te hebben...

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:24

ik weet alleen dat het super onhandig is :Y)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:27

Ik heb ook vanmiddag een BP aangeschaft. Een van HV met kontflap, ben erg benieuw hoe het zit met rijden. Ga woensdag voor het eerst eermee springen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:28

Label Level Description
1

Zwart Label

Protectors met de laagste beschermingsgraad.
Alleen geschikt voor Jockeys met licentie. Dit level geeft een beduidend lager niveau van bescherming dan de Level 2 protectoren daar ze ontwikkeld zijn om aan de gewichtseisen van de Jockeys te voldoen.

Niet geschikt voor algemeen gebruik.

level 2

Bruin Label

Lager dan normaal protectie-level.
Alleen geschikt in wel overwogen lager risico situaties.

Lager risico situaties zijn NIET: het rijden op de weg, op ander verhard terrein, springen met paarden, het rijden van jonge of schrikachtige paarden, of het zelf onervaren zijn.

level 3

Paars Label

Normaal protectie-level.
Protectors met een bescherminggraad die geschikt is voor het algemeen rijden van paarden, het deelnemen aan competities en het werken met paarden.

Bodyprotectors met dit level zullen:

• Kneuzingen voorkomen die pijn en stijfheid kunnen
veroorzaken.
• Ernstige verwondingen reduceren tot lichte kneuzingen.
• Ribbreuken en kneuzingen beperken.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:30

Zeker kopen!
In het begin zit het niet zo lekker maar da went na een tijd
je kan er best een aantal passen om te zien welke jou het beste zit.
Meestal volgens de winkelbediendes zitte de iets "duurdere" gemakkelijker maar als je het
al gewoon bent is on andere ook goed
X

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:10

wie kent een (relatief) goedkoop merk bodyprotector MET schouderbescherming???????????

want wellicht dat ik dat beter kan doen dan alleen die losse schouderbescherming?

tot nu toe alleen RP en Airowear gezien met die bescherming,..

heb Imperial Riding en HH al gebeld met de suggestie ook van die dingen te gaan maken :-), ze vonden het een goed idee, maar ja dat was vorig jaar al en er is is nog niks helaas van te vinden

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:00

K gebruik zo`n ding zelf niet. Maar misschien wil k t wel gaan gebruiken ooit,, maar niemand bij mij op de manege doet het.
Heeft iemand er dan goede ervaringen mee?
Weet niet of ik het nodig vind, maar vind niet dat ze het moeten gaan verplichten.
Dat moet iedereen toch voor zichzelf weten?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:06

als je het topic terugleest zijn er zat mensen positief :+
**** je bent er zo aan gewend, zo erg zijn ze niet hoor :-) *****

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:17

Ja, das ook zo.
Maar zo lang het niet verplicht is doe k t denk ik niet.
Ben er nog nooit afgevallen, die paarden bij ons zijn nogal mak.
Alleen beginners zie ik er wel eens afvallen (vooral bij springen en in de winter).
Mijn manege is wel van de FNRS, maar t is niet verplicht.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:30

als je er een neemt ooit, pas dan wel wat verschillende merken, want de 1 zit vreselijk en de ander voel je na 10 minuten niet meer,.. zit veel verschil in..

ik ben (gelukkig) ook nog nooit van dit paard gevallen maar toch,.. draag m wel,.. (met springen en cross) :-) heb anderen al wel nare stuiters zien maken,..

maar ik vind ook dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen veiligheid/keuze,.. ze hoeven het van mij ook niet te verplichten (draag hem toch wel haha)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:12

oh oké, thnx voor de tip ;).

heb ook al veel mensen zien vallen (vooral op ponykampen, op andere maneges), niet heel ernstig. Maar toch wel wat botbreuken. (denk aan arm, been, pols. Geen rug of nek ofzo gelukkig).

Vind het wel goed dat de cap verplicht is, ik zou nooit gaan rijden zonder.
Maar ja, iedereen is idd verantwoordelijk voor zichzelf.
In Belgie is de bp overal verplicht, misschien komt dat ook nog naar Nederland. You never know.